Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Öröklés esetleg dekorátorok?

Öröklés esetleg dekorátorok?

Figyelt kérdés

A konkrét nyelv és implementáció lényegtelen, de van egy dolog, ami nem teljesen világos nekem az objektum orientált paradigma használatában. (Amúgy Pyton-ról van szó, de ez nem fontos)


Adott egy játéktér, amiben különböző mezők vannak, amiken a játék más-más aspektusát szeretném bemutatni. Ezeket természetesen különböző osztályok írnak le. Azt szeretném, ha ezekhez a modulokhoz ne kelljen hozzányúlni, ha közben változtatunk a mezők elrendezésén és pozícióján. Erre eredetileg azt találtam ki, hogy a mezők pozícióit egy config file-ból olvasom ki, és adom tovább minden modulnak, ahol ezeket mintegy "offset" értéket használva, eltolom a mező koordinátáit. (remélem világosan fogalmazom) Tehát ez működik, de szerintem ez nem egy jó tervezési minta... azon gondolkodom, hogy nem kellene itt inkább valami mást használni esetleg dekorátorokat, vagy öröklést... ezeket az eszközöket "a való életben" még nem használtam, lehet, hogy nem is erre valók.



2021. jan. 12. 20:21
 1/1 anonim ***** válasza:
100%
Nem mezők, egy mező osztály kell, azok listája adja ki a játékteret. A mező tulajdonságait nem égetjük bele a mező osztályba, mert akkor 86 millió különböző mezőt kell majd lekezelni, helyette adott változókban tárolandó és a játék elején dinamikusan lehet feltölteni, ahogy tetszik.
2021. jan. 12. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!