Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » 3D sejtautomata szimulálásához...

3D sejtautomata szimulálásához, ábrázolásához keresek programot; valaki ebben segítene?

Figyelt kérdés

Kezelhető, _saját_ szabályrendszer meghatározását lehetővé tevő 3-dimenziós, cellánként 2 állapotú sejtautomata szimulátort keresek, akár Windows-ra, akár Linux-ra, Machintosh most nem jöhet szóba;

VAGY

Legalább egy olyan programot, ami egy N×N×N-es (azaz köbös) _bináris_ (0, 1) tömböt tudna grafikusan, !TÉRBEN!, kockákkal vagy gömbökkel ábrázolni.

Visszafordítható szabályrendszerű, 2 állapotos 3D sejtautomatákat kell vizsgáljak, szükségem lenne arra, hogy térbeli vizualizációval is tudjam követni az egyes lépéseket.

Cellumat3D-t próbáltam, nagyon körülményes kezelni és nincs dokumentáció, hogyan lehet a kezdeti állapotsort bevinni.

Ugyanígy próbáltam még párat, ami a Google első 20 oldalán felbukkant, egyik se volt működőképes : van, amelyikben a szabályrendszer nem meghatározható, van, ahol az alapállapotok fixek (?annak egyébként mi az értelme, azon kívül, hogy jó látványelem?!), plusz egy volt még, ahol minden más jó lett volna, de a motorja szerver alapú és egy éjszaka alatt sem sikerült működésre bírni. (egyetemi hallgatók kísérleti fejlesztése volt az is)

Valakinek van bármi racionális ötlete a problémára?



2022. okt. 19. 14:04
 1/2 anonim ***** válasza:
Unity-hez biztosan találsz valamit
2022. okt. 19. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Mivel úgyis "_saját_ szabályrendszert" akarsz meghatározni, valamilyen 3D megjelenítést támogató keretrendszerrel elátott programozási nyelv irányából közelíteném meg a dolgot.


Ilyen például (a teljesség igénye nélkül) a Python nyelvben a Matplotlib függvénykönyvtár mplot3d eszköztára:

[link]

a Processing nyelvben a P3D megjelenítési mód:

[link]

kliens oldali (böngészőben futó) Javascriptnél a WebGL API:

[link]

aminek egy "barátságosabb" formája a Three.JS függvénykönyvtár:

[link]

de van sokféle:

[link]

vagy ott van a már említett Unity:

[link]


De meg lehet közelíteni a dolgot a 3D modellezés irányából - ott van például a Blender nevű 3D modellező szoftver:

[link]

ami egy Python API-n keresztül programozható:

[link]

2022. okt. 19. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!