Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan oldják meg az alap- és...

Hogyan oldják meg az alap- és kiegészítő játékok kódjának összefésülését?

Figyelt kérdés

Milyen technológiával/programozási mintával lehet megoldani, hogy kiegészítő játékok feltelepítésével megváltozzon a játék viselkedése?


Gondolom nem egy hatalmas elágazást kell elképzelni a kódban, mert valószínűsítem, hogy az alap- és kiegészítő játék külön kódbázisban élnek. (Kicsit sem hangzik performánsnak, hogy letöltök egy alapjátékot, akkor az összes kiegészítő játék binárisát is le kell húzzam, viszont nem használhatom őket, és kvázi szemétként ott vannak a gépemen)


Biztos van erre valamilyen keretrendszer, de kifejezetten a mögötte húzódó elv érdekelne, tehát mondjuk, hogy milyen tervezési mintával oldják meg a kiegészítést és a felülírást.


A kiegészítő játéknak lehetnek teljesen izolált részei, de lehetnek olyan funkciói, ami már meglévő (eredetileg az alapjátékban megírt) osztályt szeretnék módosítani.


Gondolom az alapjáték lefordításával születik meg egy .exe file, ami belépési pont az objektumok létrehozásához, viszont ezt közvetlenül nem tudja módosítani az kiegészítő játék, mivel az nem az ő kódbázisában van?


Illetve hogyan tudják megoldani, hogy ha több kiegészítő játék lenne, akkor azok ne akadjanak össze? Az is érdekelne, hogy hogyan tesztelik ez az "összeakadást"? Nagyon erőforrásigényesnek hangzik, hogy minden egyes kódmódosításra lefutnak tesztek az összes kiegészítőjáték kombinációra.


2023. ápr. 24. 22:41
 1/6 anonim ***** válasza:
0%

plug

in

2023. ápr. 24. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
A kiegészítés mellett a felülírást is megoldja a plugin?
2023. ápr. 24. 23:28
 3/6 anonim ***** válasza:
57%
Amely kiegészítőkkel játszottam eddig, ott külön exe volt a kiegészítőhöz, de nyilván voltak közös resource-ok. Nem az alapjáték tartalmazza a lefordított kódjáa a kiegészítőnek, hanem fordítva. Nyilván ugyanarra a kódbázisra épül a kiegészítő.
2023. ápr. 25. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
0%
Régen simán megkaptad a kiegészítőt a futtatható állományban, de a hozzá tartozó adatokat (textúrák, hangok) nem, így gyakorlatilag használhatatlan volt. Ezt onnan tudni, hogy ha egy későbbi kiegészítőt telepítettél és egy köztes kimaradt, az azt előhívó gomb ott volt, csak inaktív formában. A nagyon régiek felülcsapták egymást, így muszáj voltál sorban telepíteni, különben elromlott. Az újabbak külön könyvtárba települtek, így ott már nyugodtan feltelepíthettél egy köztest utólag is, de mindig a kiadott legutolsóval kellett indítani és az tudott a többi létezéséről, így a kódban ott kellett lennie. Itt még lemezes játékokról beszélünk. Ez szerintem újabban is hasonlóan működik, csak nem lemezzel, hanem a megfelelő kiegészítők tartalmát tölti le.
2023. ápr. 25. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
57%
Erre nincs "szabály". Akár lehet külön futtathatóban is, de lehet modulárisan is, persze, ez esetben némileg nehezebb a programot megírni úgy, hogy képes legyen modulok kezelésére.
2023. ápr. 25. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Szvsz keress egy modder fórumot. Ők ugyanazt csinálják hobbiból.
2023. ápr. 27. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!