Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Melyik megoldás jobb és...

Melyik megoldás jobb és miért, nagy méretű spriteok vagy shaderek?

Figyelt kérdés

Például egy oldalnézetes 2d játékban amely fullhd ra van tervezve itt a kék ég az legyen egy nagy sprite kb hd felbontásban vagy jobban megérné shaderrel létrehozni gradient textúra nélkül?


Vagy egyéb nagy méretű fákat,sziklákat,egyéb pl hogy?


Adjatok tanácsot pls.


2023. júl. 12. 12:43
 1/3 A kérdező kommentje:

Egy másik kérdés sprite fájlokkal ellentétben egy shaderrel generált kép az eltárolódik a vramban vagy nem?


Az output eredményre gondolok nem pedig azokra a textúrákra amit a shader használt.

2023. júl. 12. 14:00
 2/3 A kérdező kommentje:
Már csak egy dologra lennék kíváncsi, egy fragment shader outputja tárolódoik a vramban vagy nem?
2023. júl. 12. 14:32
 3/3 anonim ***** válasza:

Számítási igény szempontjából a legolcsóbb (ha tényleg csak egy átmenetet akarsz) egy quad aminek a vertexeit színezed és az alapján rajzolod ki fragment shaderben, így megspórolsz egy texture samplert. De ezek olyan piszlicsálé dolgok ma már, hogy kár ezen gondolkozni, az időt amit az ilyen optimalizálásra szánsz elveszed azoktól a problémáktól amik valódi problémák lesznek később. Egy belépő szintű kártyán is több százezerszer ki tudod számolni másodpercenként bármelyik megoldás mellett is döntesz. Komplexebb dolgokat hogy akarnál shaderből megoldani, lekódolsz egy fát..? Nem mondom, hogy nem lehet, csak épp minek.


Minden amit a képernyőre rajzolsz a vramban tárolódik. Fragment shaderben létrehozol egy változót, azzal le is foglalod neki a memóriát, egy sorral lejjebb írsz bele, utána olvasod, megint írsz, és így tovább - persze, hogy a vramba kerül.

2023. júl. 13. 05:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!