Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Melyik engine-t ajánlotok...

Melyik engine-t ajánlotok vagy nem ajánlotok egy kezdőnek, játékokhoz?

Figyelt kérdés

kb másfél éve programozgatok Basic-ben,írtam is pár egyszerűbb programot de szeretnék játék fejlesztés irányába próbálkozni.Kb fél éve nézelődök különböző engine-ek között de nem sikerült döntenem.Amiket néztem:


Shiva3D

Egész jó cross platform engine de elég bonyolult scriptelni rá.Nem sok használható tutorial van amivel el tudnák indulni.A legegyszerűbb dolgokat is valami iszonyat zavaros a számomra hogy kell le kódolni benne

De érdekelne a dolog csak ahogy látom a stonetrip talán még ebből is pénzt akar lehúzni,mert nagyon kemény pénzekért kínálnak tanfolyamokat.Ám maga az engine az egyik legolcsóbb a hasonló cross platform engine-ek között.


Leadwerks

Fantasztikus engine,iszonyat egyszerű scriptelni rá,rengeteg tutorial van hozzá.Abszolút TOP1 lenne a számomra ám egyetlen egy dolog hiányzik.Mégpedig az AI.Abszolút semmi tutorial,támpont nincs hogyan lehet AI scriptet írni Leadwerks-re.Semmi példa,semmi tutorial nincs erre vonatkozólag.Minden esetre sokan "követelnek" AI funkciókat és az eddigi tapasztalataim alapján az engine fejlesztője meg is csinál mindent amire igény van,legyen az bármi.Csak idő kérdése.De az AI scriptelésről ő sem mond semmit,az AI funkció kérésekre sem reagált semmit a fórumokon.Mondjuk most az engine újabb verzióján dolgozik ami talán már MacOS-re is elérhető lesz ezért lehet nem igen foglalkozik a jelenlegi verzió bővítésével.De ha ezt az AI dolgot megoldódna benne,gondolkozás nélkül meg venném.Iszonyatosan vonzza a tekintetem amióta csak el kezdtem a játék fejlesztés témában nézelődni főleg amióta ki próbáltam.Csak az AI tart vissza


Unity3D

Fantasztikus cross platform engine,rengeteg tutoriallal és ahogy láttam scriptelni is egyszerű rá.Negatívumot így nem igazán tudok mondani rá,mondjuk nem is használtam sokat csak még az alapokat át néztem.


Blender Game Engine

Egész jó,rengeteg mindent meg lehet oldani scriptelés nélkül Logic Bricks-ben és rengeteg tutorial van hozzá.

Viszont ami mégis egy kicsit vissza tart tőle,az hogy a játék motort egy kicsit kiforratlannak érzem és hogy hálózatokat sem támogatja.


Unreal Development Kit

Nah igen.Kitűnő választás.Ingyenes,rengeteg tutoriallal és még kódolni sem kell sokat mert "Logic Bricks"-el rengeteg játék elemet le lehet rendezni.Ráadásul rengeteg modellt és textúrát kapunk mellé.Végülis rosszat erről sem tudok mondani,de én személy szerint nem igazán kedvelem az Unreal motoros játékokat ezért az elég irónikus lenne ha olyan engine-ben fejlesztenék amit nem szeretek:)


FPS Creator

Jelenleg ezzel szórakozok.Ami azt illeti nem olyan gázos mint sokan mondják.Rengeteg minden kész van benne ezért szó szerint pár perc alatt össze lehet dobni egy FPS-t,ám lehet saját scripteket írni és saját shadereket is használni amik valamelyest ki bővítik a program képességeit.A modell és Sprite packokról nem is beszélve..Jó így is elég korlátozott és nem egy Unreal 3 xD de szerintem egész jól el lehet szórakozni vele és azért valamilyen tekintetben egész hatásos dolgokat lehet elérni vele kevés be fektetett energiával.


Szóval ti mit ajánlanátok amit egyszerű elkezdeni egy abszolút kezdőnek is,de hosszabb távra akár komolyabb dolgokra is lehet tervezni vele?És ha lehet indokolást is írjatok.Ne csak mint valami szavazáson hogy:


"

Unity

Shiva

Untí szerintem is nekem be vált

Szerintem meg UDK mert sajt"


és hasonlók.


Hanem próbáljátok rá beszélni az engine-re vagy le beszélni róla:)

Negatívumok-Pzitívumok

Előre is köszönöm.


2011. jún. 25. 15:16
 1/7 anonim válasza:
Unreal Development Kit , FPS creator semmiképpen se :D
2011. jún. 25. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

És miért?

Tapasztalatok esetleg?

2011. jún. 25. 23:55
 3/7 anonim ***** válasza:

Én használtam (kipróbáltam) az FPS creatort, azzal nem mész semmire. Nagyon gagyi, nem éri meg az említést se.


A Unity egy jó választás lenne, a crossplatform miatt.


Az Unreal-t nem ajánlom, mert az arcmimika kegyeteln rossz (csak vess egy pillantást a Mass Effect-re). Ha el szeretnéd adni a játékot, akkor "adózni" kell az Epic-nek. Egy jó tulajdonsága a field of depth, ha egy közeli dologra nézel, akkor a távoli dolgok homályosakk lesznek (lásd: Mirror's Edge)


Én személyes kedvencem a Source Engine. Hátránya, hogy rendelkezned kell egy Source-motoros játékkal (Half-Life 2; Portal 2; Counter-Strike: Source; Team Fortress 2) de előnye a hihetetlen scriptelés. Szinte bármire rá lehet venni a motort (Lásd Garry's Mod) , csak jól kell megcsinálni. A pályaszerkesztés egyszerű.


Én a következő sorrendet adnám:


Source

Unreal

Unity

2011. jún. 26. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Ha az Unreal-nak tényleg annyi pozoitívuma van hogy van benne depht of filed akkor tényleg nem éri meg mivel az FPSC-ben is van és még adózni sem kell XD:

http://www.youtube.com/watch?v=QgaL9XSsITY


Nah igen a Unity valóban vonzó a multiplatform miatt,de elég drága mulatság.Azt hiszem Windows-ra és MacOS-re ingyenes.De minden másra 500USD/platform.Konzolos változat meg ki tudja mennyi,mert arra még árat sem írnak hanem fel kell velük venni a kapcsolatot...Ezzel szemben a Shiva3D 160 euró vagy mennyi és ezért a pénzért lehet fejleszteni Win,Mac,Linux,Web,iOS,Android-ra...Csak semmi tutorial nincs hozzá...


Source Engine.Még soha nem néztem.Most ez egész pontosan hogy működik,ha veszek egy Source motoros játékot akkor ahhoz megkapom a Source Engine SDK-t?Ha igen,akkor ez első sorban moddolásra van nem?De ennek ellenére bármit meg lehet csinálni?


Mondjuk meg veszem a Half-Life 2-őt,és totál át tudom alakítani,akár egy Alien Swarm szerű játékot is csinálhatok vele(belőle)?

http://www.youtube.com/watch?v=owusWzSppyw


Egyébként mit gondoltok a DarkBasic Pro-ról?

Ha jól tudom az FPS Creatort ebben írták és igaz ezt is eléggé lehúzzák sokan.Még soha nem próbáltam,de az FPS Creator alapján és videók alapján nem tűnik olyan rossznak.Például itt ez a videó:


http://www.youtube.com/watch?v=dqh3ef_urqU


Szerintem egész pofás.

2011. jún. 26. 17:35
 5/7 anonim ***** válasza:

előző vagyok:


igen, ha például megveszed az Orange Box-ot, akkor le tudod tölteni a Source SDK-t, amivel modokat tudsz csinálni, de akár teljesen új játékot.

2011. jún. 26. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Nézegettem a Source SDK-ról videókat,de nem igazán keltette fel az érdeklődésem..Zseniális ahogy a Hammer Editorban össze lehet rakni egy pályát,be állítani a dolgokat..De nem igazán sikerült átlátnom hogy lehetne igazán át lépni az adott játék kereteit és saját elképzeléseket,ötletek,játék módokat létrehozni.Ügye ehhez saját scripteket kellene alkalmazni.Csakhogy az ég világon semmi tutorialt nem találtam rá hogy hogyan is lehet saját scripteket alkalmazni.Annyit találtam hogyan lehet Lua script editor telepíteni a Sorce SDK-hoz,semmi több..


Ez után kerestem pár videót amiben be mutatják a "szakik" mit is értek el Source SDK-ban scripteléssel.Hát nem találtam valami meggyőző videókat.Olyasmit mutogatnak hogy fejbe lövik a csávót mire az fel száll a levegőbe.Liftet ami 2 szinten meg áll.A semmiből fel bukkanó tárgyak,ellenségek,pislákoló fények...stb


Hát azért ennél nagyobb szabadság kellene..Esetleg ha ti tudtok egy videót ami igazán bemutatja a Spource SDK-ban rejlő lehetőségeket azt szívesen megnézném..De azok a videók amiket én talált,nem igazán győztek meg.


Most a DarkBasic Pro-t próbálgatom.Illetve forráskódokat nézegetek.Elképesztő hogy a TGC közössége mennyi forráskódot közzé tett az oldalon.Több 100 forráskód tölthető le,köztük több tucat játék forráskóddal együtt..Ilyet még egyetlen engine közösségénél sem tapasztaltam,az első benyomások nagyon pozitívak mint ahogy az árak is:)Mondjuk az árak már annyira olcsók hogy olyan érzésem van mintha a TGC bezárni készülne a kapukat.90%-os akció?Ha egyszerre meg veszed a:

DarkBASIC Professional-t,DarkBasic Classic-ot,Dark Lights-tDark AI-t,Dark Physics-t,Dark Shader-t,eXtends-t Treemagik G3-at,Plant Life-ot,DarkMATTER 1-et,DarkVOICES-t és DarkGAME Studio-t (bármik is legyenek ezek) akkor akciósan 349 euro helyett csak 36 eru-t kell fizetned.Ki hallot már ilyet?..Nekem ez elég gyanus hogy csőd közeli állapot akar lenni...Vagy ünnepelnek valamit?

2011. jún. 27. 00:09
 7/7 A kérdező kommentje:

Végül úgy döntöttem hogy a DarkBasic Professional mellett döntök,mert elképesztően egyszerű kódolni rá.Ráadásul rengeteg kiegészítőt lehet venni hozzá amin keresztül még egyszerűbb sok mindent le kódolni benne.Mint például a Dark Physics amivel egyszerű parancsokon keresztül lehet valóságos fizikát alkalmazni,legyen szó folyadék,szilárd test vagy ruhaneműről.Vagy a DarkAI ami AI funkciókkal bővíti a DBPro-t amikkel az AI programozás is gyerek játék...És még sorolhatnám.


Gyakorlatilag mindenre van kiegészítő:időjárás modul,shaderek,hálózat..stb.És még a TGC rengeteg programot is kínál amikkel egyszerűen lehet hatékony játék elemeket készíteni és használni DarkBasic Pro-ban mint a DarkShader amivel kódolás nélkül lehet Shader effekteket készíteni DBPro játékoknak,illetve azt hiszem magát a shader programozás megkönnyítéséhez is tartalmaz kiegészítőt DBPro-nak.Vagy a Tree Party amivel animált fákat lehet készíteni és azokat használni DBPro-ban..stb.


Szerintem egy hozzám hasonló abszolút kezdőnek jó választás lehet a DarkBasic Professional...Meg is vettem a DarkGame Studio Bonanza csomagot ami 36 euro-ért tartalmazza a DarkBasic Professional-t pár kiegészítőt mint a DarkPhysics,DarkAI,DarkLights és pár programot mint a TreeMagic,DarkShader..stb..Ezek mindegyike külön-külön 15-30 euroba kerülnek ám ebben a csomagban csak 36 euro 349 helyett:)


Hát nem tudom jó döntés volt-e.Az egyszerűsége,a sok színű kiegészítők és a rengeteg forráskód ami az oldalon található nagyon vonzóvá tettem a számomra..Képek,videók alapján pedig nagyon hatásos dolgokat lehet elérni benne.

2011. jún. 28. 13:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!