Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szerintetek az OpenGL vagy a...

Szerintetek az OpenGL vagy a DirectX-et tanuljam meg?

Figyelt kérdés

Melyiknek van nagyobb jövője?

Gyakrabban keresnek OpenGL programozót mint DirectX használót?

Melyiknek van nagyobb értelme?

A komplett DirectX sdk vagy az OpenGL cuccok?

Szerintetek?

Amúgy elég szarul érezném magam ha csak MS cuccokra tudnék készíteni grafikát.


2012. febr. 19. 21:15
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:

OpenGL mennyire alkalmas 2D grafikára.

Leginkább most csak ez érdekel és,hogy nagyobb e a kereslet az OpenGL programozóra mint a DirectX.....?

2012. febr. 19. 21:26
 2/14 anonim ***** válasza:
Akkor OpenGL. Az platformfüggetlen és nem leszel hozzákötve az M$ cuccokhoz.
2012. febr. 19. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Én is egyet értek. Jobb, ha nem függesz egyetlen cég termékétől.
2012. febr. 19. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Kösz de ugye tökéletes 2d grafikára is?Mert szerintem leginkább 3d re lett kitalálva.
2012. febr. 19. 21:39
 5/14 anonim ***** válasza:

Igazából szerintem te kevered a dolgokat.

Az OpenGL nem alkalmasabb 2D grafikára, mint a Direct3D.

Mivel mindkettő 3D renderelésre lett kitalálva. A DirectX egy csomag, amiben van Direct3D, DirectSound, DirectInput, DirectDraw, stb. Az OpenGL csak 3D. Talán az SDL kell neked inkább, openGL-el karöltve. :)

2012. febr. 19. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Értem akkor az OpenGL nem jó 2d grafikára.

Ha pedig multiplatform a cél és 2d lesz amit akarok készíteni akkor sdl szoktak használni?

2012. febr. 19. 21:53
 7/14 A kérdező kommentje:
És fejlesztik az sdl?
2012. febr. 19. 21:59
 8/14 anonim ***** válasza:

[link]

Olvass utána egy picit. Annyira én sem értek hozzá, de úgy tudom fejlesztik.

Egyébként 2D játékot nagyon egyszerűen készíthetsz. RENGETEG ingyenes és fieztős motor létezik 2D játékfejlesztéshez és sok jól használható van köztük. Vannak általános célúak, míg vannak bizonyos játékstílust megcélzóak is.

Persze ha portolható, multiplatform játékot akarsz, akkor vagy olyan motort válassz, vagy nulláról írd meg.

2012. febr. 20. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 iostream ***** válasza:

Az OpenGL TÖKÉLETESEN alkalmas 2D grafikára. Tényleg. Megcsinálja neked gyorsba.

Az OpenGL és az SDL két teljesen különböző dolog. Az SDL-t arra lehet használni ha így beszélünk, hogy adjon egy környezetet, amibe az OpenGL belemászik. Tehát az SDL hozza létre az ablakot (a WinAPI-n keresztül, ha Windowson vagyunk), az OpenGL pedig ebbe az ablakba rajzol.


Szóval mindenképp kell VALAMI, ami létrehoz egy ablakot amit az OpenGL (vagy a DirectX, itt inkább környezet kell) felhasznál, hogy rajzoljon bele/dolgozzon vele.


Ha nem akarsz MS-hez kötődni, akkor az OpenGL jobb választás (nekem amúgy is szimpatikusabb), viszont ezesetben más libeket kell használnod az egyéb multimédiás és egyéb igényeidhez. Amúgy DirectX van más platformokra is, igaz nem olyan jó mint a Windowsos verzió, mivel ezek "szimulációk".

2012. febr. 20. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 iostream ***** válasza:
+1: 2D játékhoz felesleges ilyen dolgokba belemenni. Akkor kell, ha sok és bonyolult dolgot akarsz kirajzolni, egyébként ágyúval verébre. A legtöbb ablakozó lib megfelelő sebességgel képes 2D-s ábrákat, képeket rajzolni, akár Pythonban is lekódolhatod és nem fog szaggatni.
2012. febr. 20. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!