Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan csinálják?

Hogyan csinálják?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Az érdekelne engemet legfőkíppen, hogy miként s hogyan lehetne aztat megcsinálni hogy van 1 játékfélénk és terepet akarunk beléje művelni. najó komolyra fordítva a szót. Az érdekelne, hogy egy játékban (pl. GTA), hogyan csinálják meg a terepet. Mármint az utakat, fákat meg egyebeket. Gondolom külön lemodellezgetik őket, de késöbb hogyan tudják egymás mellé rakni, hogy az egy egész, teljes világot adjon? : )
2012. máj. 9. 19:05
 1/7 anonim ***** válasza:
szerintem a gta meg hasonló játékokhoz ilyen fejlesztői programokkal csinálják, ami nem forog közkézen(szerintem) na meg ha van is olyan ami kellene, nem tudod használni :D.viszont van olyan lövöldözös játék amihez a gyártó rak map editor-t
2012. máj. 9. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Game engint használnak.

Ha akarsz olyan szintű játékot akkor először meg kell írnod a map editort és egy csomó mindent még.

Plusz abban lehet skriptelni is stb.

és abban lehet még szerkesztni a modelleket stb.

Meg írni benne a játékmenetet.

2012. máj. 9. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 iostream ***** válasza:
Van egy (vagy több) adatfájl, amiben le van írva, hogy mi van az adott területen. Ezt a program benyálazza, és megjeleníti. Leegyszerűsítve ennyi.
2012. máj. 9. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Az utolsó kommentelő válaszolta meg rendesen a kérdésem. Köszönöm! : ) És azt honnan tudja, a program az arányokat? Úgy értem, hogy pl. honnan tudja, hogy egy fa, mekkora egy emberhez, autóhoz házhoz képest? : O
2012. máj. 10. 00:19
 5/7 anonim ***** válasza:

Nagyításokat, arányokat meg lehet adni valahol az tuti.

Illetve a modellezésnél is, ha a megfelelő méretben csinálják, akkor az akkora is marad.

Mivel egy-egy modell "csak" egy koordináta halmaz.

2012. máj. 10. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Srapnel ***** válasza:

Ha én megmondom, hogy 180 centi magas vagy, a szoba meg 280 cm magas, akkor honnan jön ki az arány?


Ugyanúgy, a 3d-s modell a számítógép memóriájában koordinátákkal és méretekkel (+ esetleg egyéb paraméterrel) van megadva. Amikor a képernyőn megjeleníti, akkor koordináta-transzformációval és projekcióval leképezi a 3d-s koordinátákat a képernyő 2d-s koordinátáira, majd megrajzolja ezt a 2d-s változatot.

2012. máj. 10. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Srapnel ***** válasza:
100%

Ja, annyi még, hogy a játékokban általában háromszögekre bontják az egész teret, vagy legalább is közelítik velük. Vagyis minden testet a kis, vagy nagy háromszögekre bontott felületével írnak le, a videokártyák meg képesek egy háromszög megjelenítésére adott textúrával, vagy megvilágítással (leegyszerűsítve).


A 3d-s modell semmi mást nem jelent, mint a háromszögek pontjainak térbeli koordinátáinak sorozata (+ a textúra és egyéb leírások). Bármilyen 3d-s szoftver kezdve az AutoCAD-től a 3d studio-ig, semmi másra nem szolgál, minthogy ember számára kezelhető felületet adjon arra, hogy ezeket a pontokat meghatározza és koordinátákra leképezze (annyi, hogy az AutoCAD műszaki rajzokat készít belőle, nem játékmotor-bemenetet). Utána már mindegy, hogy milyen formátumban van, a végeredmény akkor is az, hogy a pontokat kell beolvasni, majd megjeleníteni transzformációval a képernyőn.


A teljes világ egy játékban ugyanúgy hierarchikus, mint a valóság, vagyis a koordinátákat nem mindig az egész térben, mint koordinátarendszerben adják meg, hanem kis, lokális koordinátarendszerhez képest. Pl. ha van egy repülőgépem modellezve, akkor választhatok egy koordinátarendszert a repülőgépnek, mondjuk úgy, hogy az egyik tengely a törzsének a középpontja, a másik a szárnyak mentén megy, a harmadik meg mondjuk függőlegesen átdöfi a vezetőfülkét. Ekkor, mindent, ami a repülőgép része, ebben a koordinátarendszerben rögzítek, de mondjuk a propeller megint külön koordinátarendszerben van. Ezután, ha azt akarom, hogy a propeller forogjon, akkor az azt jelenti, hogy a géphez képest forog, vagyis a propeller koordinátarendszerét forgatom a repülőgép koordinátarendszerében definiált propellertengely körül. Az egész repülőmodellt meg odaadhatom a világtervezőnek, hogy a világ koordinátarendszerébe helyezze bele a gép koordinátarendszerét.

2012. máj. 10. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!