Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Sokat kell tanulni és mégis...

Sokat kell tanulni és mégis mennyi időbe telne egy alacsonyabb iq val rendelkező személynek az, hogy teljes egészében megértse az OpenGL lib és GLSL nyelv működését?

Figyelt kérdés

C++ már megy azért elég jól,szerintem.

Ha olyan matek tudást igényel amit nem bírna el az iq,akkor hagynám a franc*a ezt. :)


2013. máj. 29. 13:20
 1/10 anonim ***** válasza:
A gyakorlati használathoz nem feltétlenül kell olyan durva matek tudás. Sőt, a fényvisszaverődést akkor is megcsinálja a progi, ha fogalmad sincs a matematikai hátteréről.
2013. máj. 29. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 SimkoL ***** válasza:

Olvasd el ezt:


[link]


Ha megérted van remény.

2013. máj. 29. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Homogén koordináták


Az OpenGL parancsok általában 2 és 3 dimenziós vertexekkel dolgoznak. Az OpenGL minden vertexet olyan 3 dimenziós vertexként tárol, melynek 4 koordinátája van. Minden ( x , y , z , w ) oszlop vektor egy homogén vertexet reprezentál, ha a vektorban legalább az egyik komponens nem nulla. Ha az a valós szám nem nulla, akkor ( x , y , z , w ) és ( a*x , a*y , a*z , a*w ) ugyanazt a homogén vertexet reprezentálja. Egy ( x , y , z ) 3 dimenziós euklideszi pont az ( x , y , z , 1.0) homogén vertexnek, egy ( x , y ) 2 dimenziós euklideszi pont pedig az ( x , y , 0.0, 1.0) homogén vertexnek felel meg. Ha w nem nulla, akkor az ( x , y , z , w ) homogén vertex az ( x/w , y/w , z/w ) 3 dimenziós pontnak, ha w = 0.0 akkor pedig egy végtelen távoli ideális pontnak felel meg. A végtelen távoli pontok megértéséhez tekintsük az (1, 2, 0, 0) pontot, és az (1, 2, 0, 1), (1, 2, 0, 0.01), (1, 2, 0, 0.0001) pontokat; ezek a pontok az (1, 2), (100, 200), (10000, 20000) euklideszi pontoknak felelnek meg. Ez a sorozat a 2x = y egyenes mentén távolodik a végtelenbe. Most már látjuk, hogy az (1, 2, 0, 0) pont ezen egyenes irányában, végtelen messzi van. Homogén koordináták használata több okból is indokolt lehet a számítógépes grafikában. Használatukkal lehetővé válik, hogy a grafikában alkalmazott transzformációkat (eltolás (translate), forgatás (rotate), nagyítás (scale), nyírás (sheering)), és ezen transzformációk kompozícióját mátrixszorzásokkal el lehet végezni. Fontos szerepet kapnak a homogén koordináták a vágási feladat megoldásánál is.


Itt elakadtam.

2013. máj. 29. 13:32
 4/10 A kérdező kommentje:
Bukta.
2013. máj. 29. 13:33
 5/10 A kérdező kommentje:

De milyen okosnak kell már lenni hozzá ez hihetetlen.

El sem hiszem hogy vannak emberek akik rámondják erre,hogy könnyű.


El sem hiszem,hogy emberek vagy én vagyok ilyen buta csak? :O

2013. máj. 29. 13:34
 6/10 A kérdező kommentje:
Elsiettem az írást bocsi.
2013. máj. 29. 13:35
 7/10 SimkoL ***** válasza:
Nem bonyolult csak tudni kell térben gondolkodni. Van egy testünk aminek ugye három irányú kiterjedése van. Magasság, szélesség és mélység. Ez három koordináta, plusz egy ami a helyzetét meghatározza, vagyis az alap ahonnan a többit számoljuk. Ennél egyszerűbben nem tudom megfogalmazni.
2013. máj. 29. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

:D

igaz, én webes téren vagyok, és viszonylag kezdő, de néha nekem is sok időbe telik hogy rájöjjek "mi a f*sz ez?" vagy "mi a hiba?"

Aztán rájövök, és ki kell mennem levegőzni, mert rájövök hogy basszus ilyen egyszerű, és ennyi időt elb*sztam.. :D


Néha csak rossz napom van, vagy félreértek egy kis részt, vagy túl sok ideje ülök előtte..

2013. máj. 29. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem az agyaddal van a baj, hanem a hozzáállásoddal, így valóban nem is leszel soha valódi programozó.
2013. máj. 29. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Ja, emberek akik száz órákat töltöttek már programozással, mégis hogy tudtátok megta, ja bocs...
2013. máj. 29. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!