Mire jó a c++-ban a reference?
elméletben ugyanaz a kettő, viszont gyakorlatilag nem:
függvény:
void inc(int* x);
hívás:
inc(&x);
de->
függvény:
void inc(int &x);
hívás:
void inc(x);
első körben ennyit mondanék, meg mondjuk a referenciát nem lehet deklarálni csak definiálni, és utána sem változhat a hivatkozás célja(nem "mutathat" másra)
A reference szintaktikailag úgy viselkedik, mint egy konstans mutató, ami automatikusan dereferálódik. Ilyetén semmi olyat nem tesz lehetővé, ami amúgy nem működhetNE pointerekkel, de mérföldekkel kényelmesebb ez a jelölés.
Főleg az operátor túlterhelés veszi vészesen sok hasznát illetve a konverziós konstruktorok is intuitívabbak velük.
Mi újat tud behozni a struct a C-be egy struct nélküli C-hez képest? Semmit, ha szigorúan nézzük, mégis jó, hogy van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!