Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mi az a Hexadecimális kòd...

ManxMan kérdése:

Mi az a Hexadecimális kòd és hogy tudom leolvasni mi, és hol hekyezkedik el amit szerkezteni kívánok a Hex Editor-val és azt hogyan tegyem?

Figyelt kérdés

Részletesen kérném a választ, ha tudjátok, mert elég amatőr vagyok ebben. Nem látom át a dolgokat, hogy mi hol helyezkedik a szerkezteni kìvánt alkalmazásban és hogy miként szerkesszem azt!


Pl.: a0ef9f...stb ehhez hasonlò dolgokat látok és ezekből számomra nehéz kikövetkeztetni hol van amit szeretnék szerkezteni.

Elég ez az alap dolog, de nem várom el, hogy neki vágjon az illető egy történetnek meg ilyesmi...de számítanak a részletek!


2013. dec. 10. 23:59
 1/9 anonim válasza:
Hexadecimális szám a 16-os számrendszert jelenti. A decimális szám egyszerűsített kettes szamrendszer beli alakja, amely négy bitenként van egyszerűsítve.
2013. dec. 11. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Szia, ez tényleg egy 16-os számrendszer.

Mi 10-es számrendszert szoktunk meg, ebben (ezért) pont 10 db. jelet használunk (0, 1, ....8, 9)

Ha a legnagyobb értékű jelnél (9) nagyobb értéket akarunk kifejezni, akkor átugrunk a két-számjegyű mutatásra, és ott a bal-oldali szám a 10-es értékek számát mutatja, a jobb oldali marad az "egyeseknél". (13 = 1*10, + 3 ).

A 10-es számrendszerben 10 db. jelet használtunk a mennyiségek kifejezésére.

A 16-os számrendszerben kell nekünk 16 db. jel.

Legyenek ezek a jelek a következők: 0,1,2,..7,8,9,A,B,C,D,E,F

Ha 9 db. almánk van, akkor 10-es és 16-os számrendszerben is igaz, hogy a jele:9.

10 db. alma esetén.. 16-os rendszerben igaz, hogy a 9 után következő, annál eggyel nagyobb szám. Ennek jele: "A"

15 db. alma (10-es számrendszerben) esetén pedig írhatom 16-os számrendszerben, hogy "F", mert az jelenti ezt a mennyiséget.


Érdekes, hogy 10-es számrendszerben a 10 már kétjegyű szám.

Tehát 1*10 +0.

például 47 = 4*10 + 7.