Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mi az a Hexadecimális kòd...

ManxMan kérdése:

Mi az a Hexadecimális kòd és hogy tudom leolvasni mi, és hol hekyezkedik el amit szerkezteni kívánok a Hex Editor-val és azt hogyan tegyem?

Figyelt kérdés

Részletesen kérném a választ, ha tudjátok, mert elég amatőr vagyok ebben. Nem látom át a dolgokat, hogy mi hol helyezkedik a szerkezteni kìvánt alkalmazásban és hogy miként szerkesszem azt!


Pl.: a0ef9f...stb ehhez hasonlò dolgokat látok és ezekből számomra nehéz kikövetkeztetni hol van amit szeretnék szerkezteni.

Elég ez az alap dolog, de nem várom el, hogy neki vágjon az illető egy történetnek meg ilyesmi...de számítanak a részletek!


2013. dec. 10. 23:59
 1/9 anonim válasza:
Hexadecimális szám a 16-os számrendszert jelenti. A decimális szám egyszerűsített kettes szamrendszer beli alakja, amely négy bitenként van egyszerűsítve.
2013. dec. 11. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Szia, ez tényleg egy 16-os számrendszer.

Mi 10-es számrendszert szoktunk meg, ebben (ezért) pont 10 db. jelet használunk (0, 1, ....8, 9)

Ha a legnagyobb értékű jelnél (9) nagyobb értéket akarunk kifejezni, akkor átugrunk a két-számjegyű mutatásra, és ott a bal-oldali szám a 10-es értékek számát mutatja, a jobb oldali marad az "egyeseknél". (13 = 1*10, + 3 ).

A 10-es számrendszerben 10 db. jelet használtunk a mennyiségek kifejezésére.

A 16-os számrendszerben kell nekünk 16 db. jel.

Legyenek ezek a jelek a következők: 0,1,2,..7,8,9,A,B,C,D,E,F

Ha 9 db. almánk van, akkor 10-es és 16-os számrendszerben is igaz, hogy a jele:9.

10 db. alma esetén.. 16-os rendszerben igaz, hogy a 9 után következő, annál eggyel nagyobb szám. Ennek jele: "A"

15 db. alma (10-es számrendszerben) esetén pedig írhatom 16-os számrendszerben, hogy "F", mert az jelenti ezt a mennyiséget.


Érdekes, hogy 10-es számrendszerben a 10 már kétjegyű szám.

Tehát 1*10 +0.

például 47 = 4*10 + 7.

A 16-os számrendszerben (hexa legyen a neve) a szorzó nem 10, hanem 16.

Hexa 10 = decimális 1*16 + 0.

Hexa 47 = 4*16 + 7


Hexa 9 = decimális 9

Hexa A = decimális 10

Hexa F = decimális 15

2013. dec. 11. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Hát ezt így nem is fogod. Feltételezem, hogy Windowst használsz.


Ugye a Windows-os EXE egy bináris állomány. Ezért látod azt a sok hexa számot a hexa szerkesztőben.


A programozó megírja egy általa választott nyelven (pl. Pascal, C, C++ stb.) a program forráskódját. Leírja, mikor mit kell csinálnia a gépnek. Egy fordítónak nevezett programmal a programozó az általa írt forráskódot fordítja le a gép (pontosabban az operációs rendszer) által már értelmezhető nyelvre. Így jön létre a még szöveges forráskódból az a bináris állomány, amit te a hexa szerkesztővel nézegetsz.


Jogos a kérdés, hogyha ez odafele (forráskódból bin. állományt) működik, működhet visszafele is. De a gyakorlat nem ezt mutatja. Egy disassembler-nek nevezett eszközzel a binárisan leírt utasításokat Assembly nyelvű forráskóddá lehet alakítani. Csak ezzel egy hatalmas nagy probléma van. Az Assembly nyelv elég bonyolult, ismerni kell hozzá a processzor felépítését és működését, az adatábrázolási módokat stb. Ráadásul a magas szintű programozási nyelvek, amiben a programokat írják, egy csomó dolgot levesz a programozó válláról. Például a programozónak nem kell leprogramoznia azt, hogy ki tudjon írni valamit a képernyőre. A nyelv eszköztára ezeket beépítetten tartalmazza. Csakhogy ahhoz, hogy a gép futtatni tudja a programot, ezeket a nyelv által biztosított forráskódokat is bele kell építenie a bináris állományba. Ezért lesz egy 2-3KB méterű forráskódból kb. 40-100KB-os bináris állomány. Azért baj ez, mert a disassembler ezek miatt sokkal komplexebb, bonyolultabb Assembly kódot fog neked adni, mint amilyen bonyolult maga a probléma, amire a programot írták.


Hogyan tudsz mégis nekiesni?

Bejársz egy egyetem informatikai karára számítógép architektúrák előadásra, megtanulod használni és megtanulsz egyszerűbb programokat írni Assembly-ben és egy tetszőleges programnyelvben (pl. C). Ezután megnézed, hogyan is néz ki egy Windows program felépítése (MSDN-en jól le van írva). Ha ezek magabiztosan mennek, úgy 5-10 év után visszatérhetünk a problémádra.


Sok sikert!

2013. dec. 11. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 tabaki ***** válasza:
100%
Megemlíthetted volna, hogy egyáltalán miféle változtatás jár a fejedben. A hexaeditorokban is szokott karakternézet lenni, ebben például felismerhetők a szokásos módon tárolt szövegek, azokba mélyebb tudás nélkül is belepiszkálhatsz, vagy bizonyos szoftverekkel a programba épített képek is előhozhatók és kicserélhetők lehetnek. A program működésébe való érdemi beavatkozásra nem vagy képes a rendszer alapos ismerete és komoly számítástechnikai tudás nélkül -- az elrontását kivéve. Az egyszerű.
2013. dec. 11. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Mivel elég lazán írtad körül a problémát, sokminden belefér.


Ha elég a memóriában túrkálni, akkor a Cheat Engine is megoldást jelenthet.

2013. dec. 11. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
konkrét problémát írj, mert biztosan nem számolni szeretnél hexadecimálisan, hanem valamit turkálni, jelzem nem fog menni, mindegy, de azért leírhatnád
2013. dec. 11. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Én igazábòl már vártam, hogy ki fog a kommentelők közül elküldeni egyetemre!

Természetesen nem számolni szeretnék hexadecimálisan, Sőt! Nem is windowsròl van itt szò, hanem egy (lehet nektek komolytalan) androidos telefonròl és nem akarok semmit megbuherálni rajta, hanem csak egy alkalmazást, esetleg játékoknak a szövegét megváltoztatni, de semmi komoly!


Hu viszont azt nem tudom megcsinálni hex editorral hogy képet is lássak! Nekem legalábbis nem ment! De azt észrevettem hogy van ott decimális, hexadecimális megjelenìtés.

2013. dec. 12. 01:13
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi blcs most már tudom mit jelent!
2013. dec. 12. 01:14
 9/9 anonim ***** válasza:
Egészségedre.
2013. dec. 12. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!