Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan lehet c-ben megcsinálni?

Hogyan lehet c-ben megcsinálni?

Figyelt kérdés
Pl az a parancs, hogy az 76;35 koordinátában megváltoztassa a pixel színét pirosra. Csak ott.

2014. júl. 25. 14:36
 1/10 anonim ***** válasza:
Mit használsz a grafikához? A pixel alapú vezérlést általában kerüljük, legalábbis nem ilyen direktben.
2014. júl. 25. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Egyenlőre azt sem tudom merre induljak el. A pixelalapú vezérlés azért érdekel, mert gondolom erre épülnek a további módok. Illetve pl van egy függvényem, aminek ha megadsz egy origót és egy sugarat akkor kiszámolja a koordináta rendszerben a körvonal pontjait. Ezután renedezem a tömböt és itt akadtam el, nem tudom normálisan kirajzolni a kört. Konzolos módban betűkkel és gotoxy-val megcsináltam, de nem túl pontos és nem is szép.
2014. júl. 25. 15:37
 3/10 anonim ***** válasza:
Nézz utána az OpenGL-nek, vagy a DirectX-nek.
2014. júl. 25. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 iostream ***** válasza:
Na, arra a körrajzoló algoritmusra kivancsi volnék.
2014. júl. 25. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"A pixelalapú vezérlés azért érdekel, mert gondolom erre épülnek a további módok."


Van egy olyan érzésem, hogy ez rossz irány.

2014. júl. 26. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

#iostream


Most magát a kódot nem fogom leírni, mert mobilról vagyok. Viszont röviden az elvét igen:


Miután megadtad a sugarat az x^2 + y^2 = r^2 képlettel fogok számolni. Az x és az y a vele azonos tengelyen a pont különbsége az origóval. Ezt lefuttatom x = 0 tól x = r ig és tükrözöm a pontokat egy-egy és mindkét tengelyre is. Tisztában vagyok vele, hogy ennél biztos van gyorsabb és szebb megoldás, de 8.-ban csak ezen a szinten vagyok matekból. Ha visszakapom a gépem, kapsz kódot is :)


#5


Javaslat?


+1


Elkezdtem nézegetni az opengl-t és a directx-et. Viszont találtam egy szerintem egyenlőre megfelelőbb felületet számomra az sdl-t. Erről mi a véleményetek?

2014. júl. 26. 05:29
 7/10 A kérdező kommentje:
A rendezést azért írtam bele elsőre, mert az már a feladat továbbgondolása.
2014. júl. 26. 05:43
 8/10 iostream ***** válasza:

Na most először meg kell határozni, mivel akarsz kirajzolni bármit, mivel hozol létre egy ablakot. Az SDL teljesen jó erre. Itt egy leírás, hogy kell egy pixelt beszinezni: [link]


Az algoritmusoddal az a baj, hogy egy kört mindenképpen 4*r pontból fog megrajzolni, akkor is, ha az 1000 sugarú, akkor is ha 1.

Az is baj, hogy nem használ élsimítást, de ez most egy huszadrangú kérdés.


Egy jobb algorimtus: [link]

Google: mid point circle, a bresenham féle vonalrajzoló általánosítása körre.

2014. júl. 26. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm. A link is nagyon jó. Nyílvánvalóan kezdetleges (valamelyik hajnalban találtam ki), de szerintem elsőre nem rossz. Az 1 pixel széles körvonal (4r) miért probléma?
2014. júl. 26. 14:12
 10/10 iostream ***** válasza:
Mert nem 1 pixel széles lesz a körvonal. Nézd meg, ha paintben rajzolsz egy kört, hány pont határoz meg egy negyed körvonalat. Nem sugárnyi.
2014. júl. 26. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!