Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy tanuljak programozni?

Hgfeusdj kérdése:

Hogy tanuljak programozni?

Figyelt kérdés

Helló!


Az lenne a kérdésem hogy hol érdemes elkezdeni a programozást tanulni? (melyik programnyelvet tanuljam meg elsőként, honnan lehet megtanulni?) Esetleg van-e valami program ami megtanít programozni? Szóval minden érdekelne ami a programozás elkezdéséhez szükséges.


Ja, és légyszíves kíméljetek az olyan válaszoktól hogy: ahhoz nem elég 1 programnyelv, az túl bonyolunt neked, stb...



2014. aug. 19. 12:28
 1/4 anonim ***** válasza:
83%

Sokan a Pythont fogják javasolni, de én azt mondom, hogy Pascallal kezdj, méghozzá ebből a két könyvből:

[link]


Utána áttérhetsz C#-ra, Java-ra, PHP-ra, attól függően, hogy mit szeretnél csinálni.

2014. aug. 19. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
63%

Én anno egy ált.iskolás infókönyvből kezdtem. Szépen elmagyarázták az alap építőkockákat, amikből egy algoritmus felépíthető. Aztán ott Pascal-t taglaltak, én azzal is kezdtem. Tanulási célra tényleg jó.


Ha komolyan programozással akarsz később foglalkozni, akkor érdemes lesz más nyelvekkel is megismerkedni. Néhány releváns gondolatomat - legfőképpen a "melyik programnyelvet tanuljam meg elsőként" kérdésre - itt elolvashatod:

[link]

2014. aug. 19. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
79%

Nézd el nekem, hogy játékfejlesztés fejé hajlik a dolog, de itt mindenki Crysis 26-ot akar írni.


Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet, mondjuk kezdésnek a Pythont szokták ajánlani a leggyakrabban. No, én azért ajánlom ezt a nyelvet neked, mert rákényszerít, hogy olvasható, jól tagolt kódot írj.

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- Új programnyelv választása, ha olyat választottál először, ami nem tud OOP-t. Itt már erősen ajánlom a C#-pot, mert kezdők könnyen tudnak vele ablakos progikat készíteni mindenféle segédeszköz (pl. Qt) nélkül. [Java téren a Swing-et próbáltam eddig, és hát meg is van a véleményem róla...]

- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépést.


Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.

2014. aug. 19. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
67%
3# ezt én is megköszönöm bár én nem egy crysis 26-ot szeretnék írni de a hálózaton a multiplayer grafikus játék cucc nagyon izgat
2014. aug. 19. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!