Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Adnátok ötletet, hogyan írjam...

Ozmium42 kérdése:

Adnátok ötletet, hogyan írjam meg ezt a programot?

Figyelt kérdés

Üdv!


C-ben szeretnék írni egy "Életjátékot", lásd:


[link]


A segítség ahhoz kellene, hogyan oldhatnám meg ezt minél egyszerűbben, mert soha nem írtam még grafikus programot (Életjátékból már megírtam a nem grafikus verziót). Próbáltam elindulni a graphics.h-val, mert ezt magyarázza a segédanyagom, amim van, de Linuxon nem működik, pedig ez jó lett volna.


Egyszerűen egy fehér alapot szeretnék, amin megjelennek és eltűnnek fekete pixelek, de kifogytam az ötletekből.


2015. jún. 6. 02:48
 1/9 Tengor ***** válasza:
Miért nem működik?
2015. jún. 6. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Azt írja futtatáskor, hogy "graphics.h: Nincs ilyen fájl vagy könyvtár". Meg ahol a neten utánaolvastam, ott is azt írja, hogy nem Linuxra való.
2015. jún. 6. 13:21
 3/9 anonim ***** válasza:

A graphics.h a Borland C-ből származik:

[link]


Linux alatt ott az SDL + libgraph, vagy az OpenGL:

[link]

2015. jún. 6. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Megcsináltam, amit az első link elején írtak, telepítettem, amit kellett, de most a függvényeket nem találja...


/tmp/ccDnM0lN.o: In function `main':

Life2.c:(.text+0x63): undefined reference to `initgraph'

Life2.c:(.text+0x77): undefined reference to `rectangle'

Life2.c:(.text+0x8b): undefined reference to `circle'

Life2.c:(.text+0xac): undefined reference to `bar'

Life2.c:(.text+0xd9): undefined reference to `line'

Life2.c:(.text+0xfb): undefined reference to `ellipse'

Life2.c:(.text+0x11c): undefined reference to `outtextxy'

Life2.c:(.text+0x12d): undefined reference to `delay'

Life2.c:(.text+0x135): undefined reference to `closegraph'

collect2: error: ld returned 1 exit status

2015. jún. 6. 14:50
 5/9 anonim ***** válasza:

Nem találja a linker a függvények implementációit mert nem mondtad meg neki hol keresse.


A gcc-nek add át -l* paramérként, ahol a * a library neve általában (vagy amilyen néven telepítetted).


Pl. "gcc valami.c -lgraph -O2 -o valami"

(ha repoból telepítetted akkor meg tudod nézni a nevét az /usr/lib könyvtárban, ezek a lib*.so fájlok)


De azt ajánlom felejtsd el inkább a graphics könyvtárat és használj valami modernebbet, pl. SFML, Allegro, SDL, OpenGL vagy esetenként Qt-t.

2015. jún. 6. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem egészen értettem, de bevált, és a példaprogramok most már futnak. Köszönöm a segítséget, remélhetőleg innen elboldogulok.
2015. jún. 6. 15:40
 7/9 A kérdező kommentje:

Még egy kérdés: hogyan léptessem ki?


Egy végtelen ciklus megy benne, aminek magától nem szabad leállnia.


Most csak úgy tudok kilépni, ha kilövöm a folyamatot.

2015. jún. 6. 17:26
 8/9 anonim ***** válasza:

Akkor csinálsz egy logikai változót neve exit ez lesz a ciklusban és ha ki akarsz lépni akkor csak állítsd false ra és kész.

Vagy break al is ki léphetsz.

2015. jún. 6. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
És hogyan változtassam meg az értékét futás közben? A program nem vár bemenetet indítás után.
2015. jún. 6. 20:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!