Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan működik, illetve hol...

Hogyan működik, illetve hol találok 2,3 vagy 4 dimenziós zajfüggvényt?

Figyelt kérdés

Sokáig őrizgettem egy szelet szépen kommentezett kódot, aminek most, hogy hasznát venném valahogyan lába kélt.


Ebben egy float Noise2D(int p1, int p2) alakú függvény koherens zajt generált. (illetve Noise3D(p1, p2, p3), Noise4D(p1,p2,p3,p4))


Olyan 2, 3, 4 dimenziós zajfüggvényre van szükségem, ami úgy is működik, mint egy függvény, tehát nem az értékeket lépteti, mint egy rand(), hanem azonos paraméterek (és seed) mellett mindig ugyanazokat az értékeket fogja produkálni.


Lehet hogy valamit nagyon rosszul csinálok, de már guglizok egy ideje, és nem találtam hasonló kódot.


Kérlek segítsetek ilyet találni! Ha van mellé leírás, sokat segít nekem.

Köszönöm!


2015. júl. 7. 00:12
 1/2 anonim ***** válasza:

Neked a simplex noise-ra van szükséged:


[link]

2015. júl. 7. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Nem simplexre volt szükségem, hanem mint írtam, egy függvényre ami csak egyszerűen zajt (véletlennek látszó számokat) csinál, de nem PRNG, hanem függvény, reláció. (azért annyira nem voltam lusta, hogy még google-t se használjak, mielőtt kérdezősködni kezdek)


Azóta internet hiányában volt időm írni egy sajátot from scratch.

[link]

(A hashfüggvény nem az én munkám a Noise2D meg "egyenesen gyönyörű", tudom :)


Lehet még dolgozni rajta, de a célnak megfelel, és kicsit egyszerűbb is, mint egy simplex.

2015. júl. 9. 11:46

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!