Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Valaki segít mit rontottam el...

Zeusz310 kérdése:

Valaki segít mit rontottam el c++ ban (program a leírásában)?

Figyelt kérdés
a program: [link] a hiba üzenet [link] és nem bántani mert béna program még kezdő vagyok :D

2015. okt. 13. 18:16
 1/8 anonim ***** válasza:
Túlindexelsz egy vector-t. Debuggerrel indítsd a programot, és oda fog dobni ahol a hiba van.
2015. okt. 13. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
mire gondolsz az alatt hogy debugerrel ? hol keresem mert mert nem találtam olyat ami oda dob
2015. okt. 13. 19:15
 3/8 anonim ***** válasza:

Ha leszünetelteted a debugolást megtudod nézni a call stacket, és onnan látod melyik az utolsó subscript operátor amit meghívtál, így kiderül hol indexelted túl.


Ha az előző részből nem értettél semmit, akkor egyszerűbb megoldást írok. A vektor elemének elérésére ne vektorneve[i] írj, hanem vektorneve.at(i), ekkor assert helyett kivételt fog dobni, ilyenkor meg automatán oda dob az IDE. (Persze a release módban fordítod program szimplán leáll, ha nem kezeled try-catch blokkal)

2015. okt. 13. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
egyszerű, debuggold, main első sorába rakj egy breakpointot, indítsd el, léptesd, aztán úgyis meglátod melyik sornál szarja össze magát, utána már ki tudod logikázni miért is
2015. okt. 13. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
bocs de a try-catch blokkot nem értem eltudnád mondani mire gondolsz?
2015. okt. 13. 21:03
 6/8 anonim ***** válasza:
Suliban tanulod a nyelvet, vagy hobbiból kezdted el otthon? Ha otthon elmondom, de ha suliban akkor nem akarlak összezavarni, később úgy is sorra kell kerülnie a tananyagban.
2015. okt. 13. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Sőt inkább linkelek, mert csak lusta lettem volna leírni:

[link]

2015. okt. 13. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
érettségire tanulok otthon :D