Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egyszerű hálózati kommunikáció...

Egyszerű hálózati kommunikáció DELPHI?

Figyelt kérdés

Egy egyszerű megoldást keresek arra, hogy egy értéket átjuttassak helyi hálózaton az A gépről a B-re, mindezt úgy, hogy egyikük sem szerver, és pár sorból áll. Tehát nem bonyolult.

Az érték csak szöveg vagy valós szám lenne.


Meg lehet oldani?


RAD Studio XE7


pl.:

procedure Kuldes( S:String );

begin

ASD.Send(abc,IP,PORT);

end;

procedure Fogadva( S:String );

begin

//feldolgozom

end;



2016. márc. 6. 15:29
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Meg tudnád magyarázni hogy nálad mit jelent az hogy nincs szerver? Valami p2p jellegű kommunikációra gondoltál? Mi fog szerverként funkcionálni?
2016. márc. 6. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 ejbenjaro ***** válasza:
Indy komponensnek nézz utána, vagy synapse.
2016. márc. 6. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

Mint egy emberi beszélgetés.

Az A gép küldi a B-nek az adatot és a B feldolgozza.

Ha úgy van akkor meg fordítva.

Viszont ez állandó kommunikáció lenne.

Nem tudom lehetséges-e.

2016. márc. 6. 16:07
 4/14 A kérdező kommentje:
az Indy komponenst tudom, csak használni nem viszont ott is van client és server.
2016. márc. 6. 16:07
 5/14 anonim ***** válasza:

Ne Indyzz.

Keress egy TCP/UDP komponenscsomagot és nézz bele a hozzávaló demóba. Nem egy ördögi dolog.

2016. márc. 6. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

[link]


Vagy itt válogatsz:


[link]

2016. márc. 6. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Kliens - csak kér adatot.

Szerver - csak szolgáltat adatot.

kliens-szerver kér is és szolgáltat is adatot.


A te eseted az utolsó.

2016. márc. 6. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Kapcsolatot úgy hozunk létre hogy van egy szerver ami nyit egy portot és vár hogy valaki kapcsolatot kezdeményezzen vele rajta keresztül, és van egy kliens aki megpróbál kapcsolódni hozzá. Ha létrejött kapcsolat akkor protokolltól függően fent-tarthatják a kapcsolatot és mehet az oda-vissza kommunikáció (TCP) vagy nincs állandó kapcsolat csak a kliens küldözget adatokat (UDP). Ezek a legegyszerűbb és legelterjedtebb kommunikációs megoldások. A lényeg hogy szerver nélkül nincs kapcsolat!


Fentebb már írtak könyvtárakat de ez még könyvtár nélkül is egyszerű ha utánanézel és megérted hogy mit is kell csinálni vagy legalább az alapjaival tisztában vagy.

2016. márc. 6. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat.


De mi van akkor ha ez egy programon belül van?

Nincs külön server, amihez kapcsolódik mindkét program.

(Ugyan az az egy program van mind a két gépen)


Ezt akkor csak úgy lehet megoldani, hogy server is és client is van a programban és az egyik gépen el van döntve melyik lesz a szerver és ott a client nincs használva?

2016. márc. 7. 10:00
 10/14 anonim ***** válasza:
Igen, úgy szokás, hogy a program kliens is és szerver is egyben. Mindegyik futó példány vár hogy egy másik megpróbáljon rá kapcsolódni.
2016. márc. 7. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!