Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Meg tudnátok nekem mondani...

Heim Balázs kérdése:

Meg tudnátok nekem mondani hogy a Mű-Egyetem Villamosmérnök és Programozó karán melyik szakot szokták programozó matematikus képzésnek nevezni és, melyik szakon van tényleg a legtöbb programozás? Értsd: honlap, játék, és bármilyen program

Figyelt kérdés

2016. márc. 16. 18:26
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
47%

"ha ezer és ezer oktató anyag van ehhez pl. az udemy-n lynda-n és egyéb oktató helyeken?"


Azokból az anyagokból soha nem fog megtanulni semmit.


Egyetemen meg ezt tanulja majd:


A tantárgy célkitűzése


A hallgató legyen képes akár önállóan egy játékmotor, illetve erre épülő játék összeállítására, illetve ismerje ezek felépítését és működését, hogy programozóként tudjon dolgozni velük. Ismerje meg a megjelenítés, animáció és vezérlés módszereit. Legyen képes a grafikus kártyákon, illetve konzol környezetben a mai játékokban jellemző látványhatások megvalósítására, ilyen területen fejlesztői és kutatói feladatok megoldására.


Valósidejű számítógépes grafika algoritmusai. Játékmotor tervezés. Játékok objektum-orientált tervezése. DirectX programozás. HLSL programozás. PhysX programozás. XNA programozás.


8. A tantárgy részletes tematikája


A virtuális világ színtér gráfja. Modellek, entitások kapcsolata, jellemzői, az ezeket leíró adatszerkezetek. Felületi anyagjellemzők. Fizikai jellemzők, a megjelenítés és a fizikai szimuláció kapcsolata. A grafikus kártya csővezeték modellje. Erőforrások, memóriakezelés. Rajzolási állapotok. Árnyaló és fix műveleti szakaszok. A grafikus kártya vezérlése DirectX környezetben. Az árnyalók programozása HLSL-ben. Textúrázás, környezet leképezés, árnyékok. A játékmotor objektum-orientált felépítése. XNA osztályok. A grafikus kártya vezérlése a konzolon. Valószerű megjelenítés, globális illumináció, PRT, ambiens takarás. Fizikai animáció. Merev testek, „rugó és tömeg” rendszerek. Ütközésdetektálás és válasz. PhysX. Karakter-animáció. Részecskerendszerek és hálók. Térfogati fényjelenségek. Részecskerendszerek megjelenítése plakátokkal. Vízfelület és terep. Elmozdulás-leképezés. Utófeldolgozás, HDRI, mélységélesség szoftveres szimulációja. Esettanulmány egy játékmotorra (Ogre3D). Példa FPS játék megvalósítása.

2016. márc. 18. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
73%

Persze a BME-n választható tantárgyak ezrei vannak de csak a játékfejlesztés tantárgy miatt elvégezni egy szakot az egyetemen ami egyébként nem is arról szól, nem érdemes. Legfeljebb megkérsz valakit aki megmondja hol és milyen időpontokban van az óra és beülsz. Elmondják azt strukturáltan amit szétszórva úgy is megtalálsz az interneten. Ha érdekel akkor érdemes ránézni a diákra és a forráskódokra és azt megérteni:

[link]


Az oldalon meg lehet találni a kapcsolódó tárgyakat is egyébként.

2016. márc. 18. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!