Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » 2D-s játék fejlesztéshez...

Kenobi170 kérdése:

2D-s játék fejlesztéshez milyen motort érdemes használnia és megtanulnia kezdő fejlesztőnek?

Figyelt kérdés

Alapvetően két játékhoz kéne:

Egy a Hearthstone-hoz hasonló kártyajátékhoz

Valamint egy kalandjátékhoz, akár a Zelda



2016. ápr. 26. 22:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
mármint játék fejlesztésben kezdő vagy programozásban? ha a második akkor programozást kellene tanulni.. ha az első akkor azt kéne tudni hogy milyen nyelvben dolgoznál
2016. ápr. 26. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Első körben programozni tanulj meg, fogj egy könyvet, elejétől a végéig nyálazd át, aztán utána csinálj esetleg egy-egy játékokkal kapcsolatos tutorialt, csak hogy legyen egyáltalán ötleted, hogy hogy érdemes egy-egy feladatot megoldani, és csak utána válassz engine t.


Elsőre ne ilyenekben gondolkodj, nem fog összejönni, számkitaláló játék, snake, asteroids, esetleg mario, lehetőség szerint ebben a sorrendben(nyilván csak a játéklogika működjön az utolsó két példánál, nem kell egy komplett játékot csinálni).

2016. ápr. 26. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Programozásban teljesen nem vagyok kezdő, C nyelven már azért tudok valamennyire még ha nem is mélyültem el benne.
2016. ápr. 26. 23:08
 4/11 A kérdező kommentje:
Fejlesztés szemszögéből, régebben a GameMakerrel próbálkoztam, abban már az általad leírtakhoz hasonlót már csináltam.
2016. ápr. 26. 23:16
 5/11 anonim ***** válasza:
65%

A legjobb játékmotor sem ér semmit, ha nincs mögötte használható programozói tudás. (A "már azért tudok valamennyire" pedig minden, csak nem használható tudás.)

Nem elvenni akarom a kedvedet, épp ellenkezőleg. Azt te magad fogod megtenni, ha te is beleesel a hobbifejlesztők fő csapdájába: sokan azt hiszik, hogy megtanulnak pár utasítást/függvényt, képesek reprodukálni pár típusfeladatot, és ettől már belátható időn belül csúcsjátékokat fognak készíteni. Aztán amikor nem megy, akkor meg feladják.

A programozás egy baromi hosszú út. Először valami alapot kell szerezned. Hogy milyen nyelvet választasz kezdésnek, az lényegtelen. Egy a szempont: neked kellemes legyen, és tudj vele tanulni. Ha már az algoritmizálás készség szinten megy, na, akkor lehet nekiállni a komolyabb dolgoknak. Akkor lehet nézelődni a játékmotorok táján, addig felesleges.

A Game Maker meg nem rossz cucc, egész jó dolgokat össze lehet dobni benne, de komolyabb programozói tudás nélkül az is csak sablonos, egy kaptafára készülő játékok előállítására jó. (Bár ha csak ez a cél, arra tökéletes.)

2016. ápr. 26. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Játékmotor + Hearthstone???


Itt csak én vagyok az egyetlen, aki ezt az utat járná be?

1) Először is kitalálnám, hogy mivel rajzolgassak. OpenGL? Netán DirectX? Netán JavaScript, HTML5 és WebGL?

2) Utána kitalálnám, hogyan tudom egyáltalán inicializálni (olyan állapotba hozni, hogy valamit lehessen egyáltalán vele csinálni), és megérteni, hogy az miért úgy történik

3) Ezt követően megpróbálnék kirajzoltatni vele egy pontot, vonalat, téglalapot, kört, stb.

4) Aztán mindezt hogyan tudom életre kelteni, például hogyan tudom elérni azt, hogy a téglalap a képernyőn pattogjon. Szóval, hogy a játékban mozduljon meg az idő valamerre...

5) Megpróbálnám kitalálni, hogyan lehetne feldolgozni a olyan dolgokat, mint például egy billentyű megnyomása vagy az egér megmozdítása. Aztán megpróbálnék egy nyílbillentyűkkel illetve egérrel mozgatható téglalapot csinálni

6) Kipróbálnék alap 2D koordináta-transzformációkat, pl. eltolás, origó körüli forgatás, Window to viewport, stb.

7) Megpróbálnék szöveget kiírni a rajzfelületre.


Most tartunk ott, hogy a Pong nevezetű játékot le tudjuk programozni


8) Utánajárnék, hogyan tudok zárt alakzatokat, pl. téglalap vagy kör beszínezni. Utána hogyan lehet színátmenetet rátenni. Aztán valamilyen saját mintázatot.

9) Ha a színezés megy, akkor hogyan tudom valami saját képpel kitölteni az alakzatot?

10) Kitalálnék valami pöpec megoldást arra, hogy hogyan tudok bizonyos dolgokat effektelni. Például szöveg hullámzása, egyre halványodó eltűnése, stb.


Na, most már valószínűleg menne egy grafikus Legyen Ön is Milliomos, Mario és egyéb mászkálós játékok. Akár már egy Yu-Gi-Oh! játékkal is meg lehet próbálkozni. A Hearthstone-t nem ismerem, de valószínűleg az is sikerülne némi agyalással. És ezen a ponton mondom azt, hogy nyugodt szívvel nyúlhatsz egy 2D játékmotorhoz.


11) Na most érkeztünk el odáig, hogy lehet ismerkedni a 3D-vel. Először is én a grafikus felületet hagynám 2D-ben és megpróbálnék kirajzolni egy kockát centrális és párhuzamos vetítéssel. (Nem árt, ha legalább egyszer az életben látod a matematikáját a dolognak.)

12) Átnézném, hogyan is működnek a koordináta-transzformációk 3D-ben.

13) Megpróbálnék egy egyszerűbb kamerát csinálni, amivel egy FPS játékhoz hasonlóan mozoghatok és járhatom körbe a 3D kockát

14) Megpróbálkoznék a megvilágítással. Legyen egy vagy több fényforrás, és a dolgok úgy legyenek árnyalva, ahogyan a fény éri őket. Például Gouraud árnyalással.

15) Megpróbálnék csinálni egy B-Spline felületet, gömböt, teás kancsót.

16) Csinálnék egy egyszerű kis játékot, amiben jön az ellenség és le kell lőni. Valami iszonyat egyszerű pályakezelés azért legyen benne, hogy a pályát egy külső fájlból be tudja tölteni.

17) Én ezen a ponton venném elő a grafikus API 3D-s üzemmódját. Megnézném, hogy egyáltalán hogyan tudom beindítani azt.

18) Megcsinálnám az eddigi dolgokat, pl. görbe felület, gömb, megvilágítás, stb., de ezúttal a grafikus API-val.

19) Megcsinálnám a korábban említett FPS lövöldözős kis játékot immáron az új módszerrel.


És ezen a ponton nyúlnék 3D játékmotorhoz.

2016. ápr. 27. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Unity, Unreal Engine, Cry Engine


Én több mint 1 éve ezt a 3-at találtam, mint jó lehetőség, amiben megtudom valósítani azt amit szeretnék (3D-s játék).

Pár hónapig utána jártam, hogy ki mit hogyan miért.


Nálam végül a Unityre esett a választás, főleg a C#-ban szerzett tapasztalatok miatt. Unrealhez C++ kell, amiben nem vagyok annyira járatos. Akkor még a Unity 4-es motorja volt kint, még nem volt ennyi szolgáltatás ingyenes. Mára nagy része ingyenes, szóval most már ingyenes verzióval is elég szép dolgokat meg lehet valósítani.

A hearthstone is unity-ban készült, de nekem a legjobb példa unitys játékra a rust. 3D-ben is eléggé otthon van.

Több helyen olvastam, hogy ha 2D-s játékot akar az ember akkor inkább unreal motort ajánlanak. Unreal motorral nem foglalkoztam, de szerintem a unity is megfelelő erre a célra!

Ha van megfelelő tudásod akkor egy hétvége alatt elég jó dolgokat tudsz összehozni. Én pár óra alatt elég faxa prototípusokat csináltam és én főleg programoztam, ha kicsit utána jársz, lehet találsz megfelelő kódokat az assetstore-ban és még kódolnod sem kell, vagy csak minimálisat...


23F

2016. ápr. 27. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 gdavid04 válasza:
unity c#
2016. ápr. 27. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#7

2D re sokkal jobb választás a Unity t, UE4 toolok kb kivétel nélkül 3d re vannak felkészítve(persze miért ne lehetne 2d játékot csinálni benne ettől függetlenül, de olyan, mintha csavarhúzót használnál csavarbehajtó helyett).

2016. ápr. 28. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
B-Spline... hülyeségeket beszélek. Subdivision-t akartam írni.
2016. ápr. 28. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!