Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » GameEngine-t fejlesztek, és...

GameEngine-t fejlesztek, és nem tudom, hogy hogy nevezzek el egy osztályt?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy feleslegesen ezen sokat agyalni, épp ezért gondoltam, hogy kikérem mások véleményét, hogy ők hogy neveznék el ezt az osztályt, és hogy van-e baj az én elnevezésemmel. (És én addig haladhatok :) )


Szóval egy entity component architectúrát valósítottam meg a színtérben, és van egy komponensem, ami a Lua nyelven megvalósított szkriptnek szolgáltat interfészt a színtérhez.


Van egy GameObject osztályom, ami tartalmaz komponenseket, azonosítót és egyéb tulajdonságokat. Példának:


GameObject

+GetName()

+SetName(...)


És van az előbb említett komponens, ami a C++|Lua interfész szerepét tölti be. A neve LuaEntity


LuaEntity

+GetName()

+SetName(...)


És egy példa lua script:


function update(gameObject)

gameObject:SetName("valami")

end


Itt a gameObject valójában egy LuaEntity, aminek meghívja a SetName() metódusát, ami pedig meghívja a GameObject metódusát. Ezzel szabályozom azt, hogy lua scriptben mihez hogyan férhet hozzá a script. (szóval egy interfészt definiálok)


És az lenne a kérdésem, hogy szerintetek LuaEntity jó név a komponensnek? Vagy ti milyen nevet adnátok neki?

(További komponens nevek: Renderer, Rigidbody, Camera, LightSource, ...)


Előre is köszönöm a segítséget!



2017. máj. 14. 19:36
 1/3 anonim ***** válasza:

"Tudom, hogy feleslegesen ezen sokat agyalni"

Ez nem igaz, az osztályok, változók elnevezése az egyik legfontosabb dolog a jó kódhoz.


A LuaEntity egy kicsit túl általánosnak tűnik, nekem legalábbis nem derülne ki, hogy mire használod ezt az osztályt, csak hogy valamilyen Lua entitás.

Ősosztályoknak szoktam hasonló nevet adni, amiből az egyéb konkrét osztályok származnak.

2017. máj. 14. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Hátha ez kicsit segít:

Az osztály feladata, hogy Lua szkripten keresztül lehessen hozzáférni a GameObjectekhez.


És az osztályon kívül, de a LuaEntity.h és LuaEntity.cpp-ban találhatóak egyéb függvények, amik nem GameObjectekhez kapcsolódnak, de például a színtérhez.

Pl.:

findGameObject("aaa")

createGameObject(...)

setGravity(...)


Szóval csak sima c++ függvény, nem osztály metódusok. (és luaban is nem példány függvénye, hanem csak egy "plain" fgv.)


Mellékkérdés: Ezeket vegyem ki inkább valahova máshova? Pl LuaFunctions.h és LuaFunctions.cpp


Szerintem az lesz, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre.

2017. máj. 14. 19:54
 3/3 anonim válasza:
"GameObject osztaly". Szerintem nem praktikus osztalyt "object"-nek nevezni, hisz az a peldanyt jelenti.
2017. jún. 16. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!