Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen matematikai ismeretek...

Milyen matematikai ismeretek kellenek a játékfejlesztéshez a vektorokon és mátrixokon kívül?

Figyelt kérdés
Szeretnék játékokat fejleszteni C++ nyelven, és nem tudom hogy bele vágjak-e ennyi tudással.
2018. dec. 9. 16:55
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

"szükségesek a játékfejlesztéshez legalább alapvető grafikai, zenei képességek is, mert gondolom nem akarod innen-onnan összelopkodni a szükséges hozzávalókat."


ez nem egészen igaz

3.5 éve foglalkozom játékfejlesztéssel (programozó vagyok)

a grafika és a zene + hang effektek annyira nagy, hogy jobb inkább erre egy csapatot összeszedni (amire van is lehetőség több oldalon keresztül is), mert ha valaki tényleg minőségi munkát szeretne csinálni, ahhoz azért elég sok elmélettel tisztában kell lennie

persze célorientáltan megtanulható 1-1 projekthez az épp szükséges tudás egy darabja, de a ráfordított idő és a végtermék minősége nem elhanyagolható



visszatérve az eredeti kérdéshez

kérdező ma már nagyon sok játékmotor van a piacon amik nagyon megkönnyítik a dolgodat és hasznos eszközöket adnak neked, ez azért jó, mert nem kell a kereket kétszer feltalálni

te játékmotort szeretnél programozni, vagy csak játékot?


az, hogy milyen ismeretek szükségesek, nagyban függ a motortól amit használsz (ha használsz) és a megvalósítandó projekttől

2018. dec. 10. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

"a grafika és a zene + hang effektek annyira nagy, hogy jobb inkább erre egy csapatot összeszedni (amire van is lehetőség több oldalon keresztül is),"


Hát, inkább nincs.

Éppen ez a baj, hogy a fejlesztő nem talál grafikust, zenészt, utóbbiak meg fejlesztőt.


Annak meg nulla az esélye, hogy gipsz edömér elkurjantja magát valami fórumon, hogy el akarja készíteni a klónok harcának huszonkilencedik remake-jét és tódulnak a jobbnál jobb grafikusok.


A játékprogramozásban a második legnehezebb dolog, összehozni egy csapatot. A legnehezebb meg, össze is tartani azt, a project végéig.

2018. dec. 10. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

hát én pl itt is találtam egy csapatot, de pl ott a jatekfejlesztes.hu ami nem annyira pörög, de ott is lehet találni embereket


általában itt vagy amatőr csapatra kell gondolni akik a projektek alatt fejlődnek, vagy néha becsöppen 1-1 komolyabb ember is


ahol én most fizetős fejlesztést vállaltam az pont egy ilyen kis csapatból indult ahova becsatlakozott egy olyan grafikus aki komolyabban benne van a szakmában és pont programozóra volt szükségük


viszont azokat sem kell lebecsülni akik csak hobbiként tolják, akivel együtt dolgozom srác ő munka mellett szabadidejében csinálja, de eléggé van érzéke hozzá


egy csapatot összehozni nem annyira bonyolult a tapasztalataim szerint, igaz általában engem megtalálnak az emberek, de van amikor én keresek és úgy találok valakit


viszont az összetartás és a projekt végig vitele tényleg nehezebb, főleg ha több éves projektről van szó

2018. dec. 10. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
50%
A főkérdésre: Nem feltétlenül, de kellhet, ill. hasznos lehet ismerni: vektoralgebra (koordináta-transzformációk, görbék egyenletei, feltételek vizsgálata, távolságok, szögek, mérése), mátrixok (pl. transzformációkhoz), gráfok (bejárási utak, speciális adatstruktúrák, MI problématerek), MI alapok (útkereső és egyéb algoritmusok), stb.
2018. dec. 10. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
Megjegyzem amúgy. 5 éve programozok. Most csinálom a papírt, ami meg lesz év végén. Egy pongot már tudtam írni. A tetris is menne. De mondjuk lehet a pac-man is ha használok egy útvonal kereső algoritmust. Szóval 2D úgy ahogy megy. Én leginkább a 3D részére vagyok kíváncsi az egésznek. Főleg az FPS játékokat szeretnék készíteni. Elsőre olyasmit mint a minecraft mondjuk. Szerintem olyan messze nem állok a játék fejlesztéstől. Fejlődni szeretnék ilyen irányba is. És max sdl2-t és glm-et szeretnék használni ha megoldható ennyiből. A többit azt akarom hogy saját legyen.
2018. dec. 10. 17:01
 16/16 anonim ***** válasza:

"Egy pongot már tudtam írni."

"Szerintem olyan messze nem állok a játék fejlesztéstől."

Nem akarok gonoszkodni, de szerintem csináld végig azokat a 2D játékokat, amiket átugrottál. Fejben minden egyszerűnek tűnik, de a gyakorlatban hamar elő fognak jönni a hiányzó darabkák.

2018. dec. 14. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!