Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Game Maker kettő kérdés: nem...

Game Maker kettő kérdés: nem menti el az adatokat+nem követi a hajót a mutatók?

Figyelt kérdés

Ezer játékom van. Ezer játékomban csinálja ezt. Van most egy hajós játékom. A hajóval hozzá kell érnünk egy halhoz ekkor lesz egy halunk a hűtőnkbe ami a hajón van. A hűtő kapacitása 8 hal. Ha van nyolc halunk akkor azt eladhatjuk darabját 15$-ért egy kikötőben. Na eddig jó. De amikor lementem a játékot akkor nem menti el és még csak utána nem is mutatja a címsorba azt hogy mennyi halunk van a hűtőnkbe és hogy mennyit tárolhatunk maximum el. Ez egy hiba a gm-ben vagy csak az én tudásom apró?

És már a youtube oldalon ezer játéknál láttam hogy nem a címsorban vannak az adatok hanem a kijelzőn. Például= "Pénzed: 35$" Ezt én is meg tudom csinálni. De ha a pálya nagyobb mint 640x480 és ha arrébb megyek a hajóval akkor a "Pénzed: 35$" nem mozog a játékossal hanem ott marad ahol volt.

A game makerben van egy programozási rész. Na. Nem vagyok programozó ezért ezt nem használom. Csak annyit kérnék hogy ezt a kettő hibát javítsátok ki, aki tudja. Elolvastam kettő magyar nyelvű súgót. Egy-egy dologra abból rájöttem de az pont nem jó az én játékomhoz.

itt van a játék kódja:


a game maker 8 programmal lehet megnyitni. Aki tud segíteni vagy ismertek valakit aki jártasabb a programozásba akkor nagyon szépen kérlek titeket hogy segítsetek. Ezt nem csak ebben a játékban használnám fel.



2018. dec. 16. 18:27
 1/3 A kérdező kommentje:

itt van a problémás játékom:

mediafire

.com

/file/

qpy5yy27qyu05w2/Hajo3.gmk

2018. dec. 16. 18:29
 2/3 anonim ***** válasza:

Kb. 7 éve foglalkoztam utoljára Game Makerrel, szóval nem tudok segíteni biztosan, esetleg tippeket adhatok.


Lehet, hogy elmenti a halak számát, csak nem frissíted a kijelzőn az értéket, nem?


A játékos-felirat mozgása több módon megoldható: Mozgatod a szöveget a játékossal együtt ugyan azokkal az értékekkel, amivel a játékos mozog (tehát lényegében a szöveged is mozog a játékossal együtt, vagy nem a játékost mozgatod, hanem a pályát körülötte, de ha jól emlékszem az első könnyebb megoldás benne.

2018. dec. 16. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


És te mondtad a megoldást elsőre de esküszöm hogy akkor abban a pillanatba jutott ez nekem is eszembe. Most már jó mert a van mondjuk a "ObjJatekosHajo1" és csinálok egy "ObjErtekMutato" objektumot és a "Step" eseményébe rakom bele a "Jump to Position" és azon belül azt hogy x=ObjErtekMutato.x és y=ObjErtekMutato.y. Út hogy most már követi és köszönöm. És még hét körül az egyik súgóban tényleg nagy nehezen de rájöttem hogy hogyan kell saját változókat létrehozni. Út hogy most már nem használom a score, health és a lives értékeket mert ezt nem menti le a gm.

Hogy ha vaki még nem tudna változókat használni akkor olvassa el ezt a pdf könyvet (2 részes)

Útmutató kezdőknek a Game Maker programozáshoz

2018. dec. 16. 20:49

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!