Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Modellezéshez, modellező...

Modellezéshez, modellező szoftverek írásához milyen programozási nyelvek használatosak?

Figyelt kérdés
Jól értettem azt, hogy speciálisabb programnyelvek vannak erre a célra?
2019. máj. 18. 14:06
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Jellemzően C++ az alapjuk.
2019. máj. 18. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Milyen modellezés? Matematikai? Szilárdtest? stb?
2019. máj. 18. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
C++ általában. Az ilyen feladatokra egy gyors és hardver közeli nyelv kell.
2019. máj. 18. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Magasabb szintű nem nagyon?


Amúgy sejtettem, hogy C++ (esetleg pl C-re tippeltem volna), pont a gyorsaság és a hardverközeliség miatt.



Egyébként olyasmi modellezésre gondoltam, mint mi hogyan terjed (akár pl szennyeződés, zaj, vagy egyéb bármilyen hatás), közlekedés modellezése stb.

2019. máj. 18. 19:12
 5/9 anonim ***** válasza:
Arra vagy valami C családból való nyelvet, vagy speciális nyelveket használnak, esetleg még sok helyen találkoztam Fortranban írt modellező programokkal.
2019. máj. 18. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
49%

Nézd meg a blendert például, ingyenes, nyílt forráskódú és piacképes. Sok fizetős "versenytársánál" professzoinálisabb elemeket is tartalmaz.


C, C++, Python nyelveket használták az elkészítéséhez.

2019. máj. 19. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A blender 3D modellezés, a kérdező leírta, hogy ő folyamatot (pl. szennyeződés terjedés) szeretne modellezni. Azok jellemzően C-ben, pythonban, de javarészt még Fortranban íródtak (elég régiek, és mivel jól működnek ki lettek tesztelve, kutya nem írta újra azokat).
2019. máj. 19. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#6 Hiszed te, hogy versenyképes. Valójában amint komolyan kezdenél vele dolgozni, nagyon hamar feltűnik, hogy igencsak rosszul használja az erőforrásokat, azaz belassul, mint a tetü. Szóval ne nagyon állítsuk már, hogy lever pl. egy ZBrusht highpoli kezelésben vagy egy Substance Painter PBR területen, mert nem. Mondem ezt úgy, hogy én is napi szinten használom a Blendert, de attól még a tények nem változnak. Ja, és a Blender Pythonos része főleg az interfacehez köthetőek, addonok stb., a számításifényes folyamatok nem abban íródtak.
2019. máj. 20. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#8:

több modellezővel dolgozom együtt és van aki blenderrel dolgozik, de legtöbbjük ZBrusht is és egyéb programokat is használ


én programozó vagyok, ők a grafikusok


többüktől hallottam, hogy bizonyos fizetős "komoly" szoftverek mennyire le vannak maradva pl a blendertől BIZONYOS technológiák terén

van amiben más programok erősebbek, de a blender is elég erős a maga kategóriájában, persze nem mindenben vezet


dolgozom olyanokkal is akik már nagyon rég a szakmában vannak és van aki kevesli a blendert, van aki szerint viszont jóval többet tud, mint a versenytársai, persze utómunkához mindenki használ más programokat is, a blender nem olyan ALL-IN, hogy A-tól Z-ig mindent megvalósítson


nekem elég erős vasam van, kb high-end kategória (VR játékfejlesztés okán), amikor a srácok beszélgetnek, hogy kinek melyik program milyen erőforrást eszik és melyik projekt milyen FPS-el fut el, akkor azt is szoktuk mérlegelni, hogy vannak akik 3-5 éves gépeken dolgoznak

persze nem kell mindenkinek megvenni a legerősebb gépet a piacon, de ahhoz mérten tervezzen dolgozni


persze sok esetben a processzoros renderelés miatt egyeseknek videókártyát sem éri meg bővíteni


youtubeon rákereshetsz blenderes projektekre, hogy miket valósítottak meg benne, a blender egy elég professzionális cucc, HA meg van a megfelelő vasad és tudásod hozzá! ez olyan, hogy programozóként is írhatok neked egy végtelen ciklust a gépedbe és felzabálhatom az összes erőforrásodat pár kilobyteos programmal

modellezésnél megvannak a technikák és elméletek mi a low poly, high poly, miket kell külön modellezni, 1 scenebe hány elem/poly fér el, animálás szintén más téma......

ezért is éri meg utána járni ezeknek és megfelelően beosztani neked is az erőforrásokat

mindennek meg van a maga korlátja és ha ismered ezeket és betartod az adott programra szabott határokat, akkor elég sokat kihozhatsz belőle


van 1 projekt amibe programozóként segítettem be 1-2 ötlettel, ott a srác 1 egész várost töltött be blenderbe bemutatás céljából és kb 1 perces betöltés után elég gyorsan tudta módosítgatni a várost, holott neki nem volt a legerősebb gépe

ő egy plugint töltött le a blenderhez ami arra volt jó, hogy ezt megtudja valósítani gond nélkül (+ a képernyő megosztás is szépen redukálta a frameket, mégsem volt gond)

2019. máj. 20. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!