Kezdőoldal » Szórakozás » Könyvek » Mitől lesz jó egy leírás?...

Mitől lesz jó egy leírás? Hogyan tehetem érzékletesebbé és hangulatosabbá a környezet- és tájleírásaimat?

Figyelt kérdés
Kezdő vagyok.

2017. aug. 7. 17:33
 1/7 anonim ***** válasza:
Olvass könyveket, és aminél Te is érzed, hogy "Jajj, de szép ez a leírás!", akkor attól az írótól olvass még többet. Nem nagy ördöngösség.
2017. aug. 8. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Az nem, de nem foghatom és másolhatom át a "jajj, de szép " részeket az én írásomba.Pl.ha olvasok egy fantasy regényt és "jajj de szép" a varázsló tornyának leírása, én meg egy mai,romantikus regényt írok, akkor mit csináljak vele? Vagy ha egy romantikus regénybe le van írva szépen egy kisváros , az enyém meg egy nagyvárosban vagy egy tengerparton játszódik?De ha hasonló, akkor sem másolhatom át.
2017. aug. 8. 15:48
 3/7 anonim ***** válasza:
23%
Nem azért, de ha már leírást sem tudsz írni, akkor szerintem ejtsd a témát.
2017. aug. 8. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 RoseTyler ***** válasza:

Odaillő igékkel, jelzőkkel, néhány jól eltalált hasonlattal, esetleg megszemélyesítéssel, hangulatfestő, hangutánzó szavakkal teheted érzékletessé. Meg azzal, hogy ráfókuszálsz azokra a részletekre, amik visszaadják a táj/hely hangulatát. Mutasd meg a színeket, a fényeket, az illatokat, a szelet, a hangokat, ilyesmiket.

Ha elképzeled, hogy ha filmet készítenél belőle, akkor mit mutatnál meg, az sokat segít kezdésnek.

2017. aug. 8. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
2-es, Tudok leírást írni, csak fejlődni szeretnék.A gyakorlat teszi a mestert.Az ilyesmiben pont az olyanok szoktak megbukni,akik azt hiszik, ők már mindent tökéletesen tudnak.Persze ha többszörösen kiadott író vagy, akkor elnézést,de ebben az esetben tudhatnád, hogy ha az ember nem tanul,gyakorol folyamatosan nem jut előre.
2017. aug. 9. 17:45
 6/7 anonim ***** válasza:
77%