Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Miért tűntek el illetve...

Miért tűntek el illetve szűntek meg a 90"s évek együttesei?

Figyelt kérdés

Gondolok a Kozmixra, Kerozinra, Emergency Hause, Ufo, Soho Party, Fresh


Mert ha anno tudtak jó számokat készíteni akkor most miért nem?



2017. júl. 20. 20:53
1 2 3 4 5 6 7
 41/63 anonim ***** válasza:
77%

"A megállapításod a klasszikusokról hülyeség, azelőtt ugyanis nemigen létezett könnyűzene, maximum ragtime, népdalok, meg ilyesmik."


Na nehogy már. Divathullámok a zenében mindig vannak és voltak, folyamatos rádióadás az akkor dívó dolgokkal jóval a te klasszikusaid előtt is léteztek, ez nettó hülyeség. A Blues, R&B, Jazz 30-50 évvel a te klasszikusaid elé datálódnak vissza és akkor azok voltak a mainstream.


"Egyébként meg,ha igazad lenne, nem nyomatnák mái napig a Queen-t, vagy a Dire Straits-ot meg a többi klasszikust, pont erről beszélek, hogy lassan 50 év is eltelt, és még mindig játsszák őket."


Nem is emlékszem, mikor hallottam utoljára kereskedelmi rádióból. Esetleg valami kis rádió vagy közszolgálati, mert a licenc már megvan nekik 30 éve, szóval többé-kevésbé ingyen ki lehet vele tölteni a műsoridőt.


"Tehetségkutatók: igen, be tudná mutatni - ha lenne neki. Itt az egyetlen probléma a feltételes mód. A Pokolgéppel meg pont az én álláspontom erősíted, mert az is őskövület együttes"


A sajátomat erősítem, mert tehetségkutatóban bukkantak fel, te meg épp azzal érveltél hogy a modern szarokat tehetségkutatókban futtatják fel. A Pokolgép bizonyítja, hogy fordítva ülsz a lovon.


"Az IHM-et nem nevezném proliszarnak, abszolút mainstream, ráadásul ők is régiek."


Régi, mainstream, de ettől még igénytelen proliszar.


"Mondjuk azt nemigen értem,egy indie zenész hogy lehet világhírű úgy, hogy a zenéjét kvázi csak a neten streamelik, nem kerül rádióba-televízióba. Csak mert a netről az nem tölti le a zenéjüket ingyért, aki nem akarja."


Van egy hírem. A zeneterjesztés fősodra manapság az internet, nem a fizikai lemezeladás, tévé és rádió. A tévébe és rádióba már az kerül be, ami népszerűvé vált, nem az tesz népszerűvé valamit.


"A zenelopás manapság pont hogy azért lett sokkal népszerűbb, mert ma már kb. alig csinálnak élvezhető zenét."


A zenelopás azért lett népszerű, mert nem kell teliholdnál szellemet idézni, hogy lemásolj egy LP-t, nem kell külön kétkazettás magnó, hogy lemásold az MC-t, nem 120 ezer forintba kerül a CD iró és 6000 forintba az üres CD, hanem két kattintásból másodpercek alatt ingyen lejön a FLAC.


"A Republic és a Queen 30 évvel ezelőtt sem volt gagyi vacak. Nem azért "ünneplek" klasszikusként egy zenét, csak mert régi."


Mármint hogy most és szerinted. 30 évvel ezelőtt meg volt a magadfajta csoport, aki az akkori új zenét tartotta gagyi vacaknak, meg az akkori fiatalok, akik szerették az akkori új zenét. Ezt nem akarod belátni.


"Mellesleg pont itt írták valamelyik oldalon, hogy a népszerűségi listát egy olyan 30 éves együttes vezeti mái napig"


Jó, csak az a kérdés, hogy miféle népszerűségi listát és kiknek a körében.


"Nincs itt semmiféle hipokrácia, ezt csak te akarod belelátni. Hasonlítsd össze Britney Spears zenei karrierjét tizenévesen"


Britney Spears ugyanaz a felfuttatott tiniszátár, mint akiket te ma annyira utálsz. A karrierje is pontosan ugyanaz. Tizenévesen felfuttatták, aztán néhány év alatt szétesett és elkµrvult. És Britney még csak relatív a maga korához mérten sem népszerűbb vagy botránymentesebb, mint mondjuk Miley Cyrus.


És pontosan ez a hipokrácia. A régi előadóknak minden megbocsátható, az újaknak meg semmi.


"Ennyit arról, melyikük volt a jobb/sikeresebb előadó."


Igen. Neked a régi az alapértelmezés szerint jó, az új meg alapértelmezés szerint rossz. A régi még akkor is sikeresebb, ha nem az, az újnál meg legfeljebb a közönség igénytelenségét bizonyítja, ha sikeres. Ebből ennyi tényleg elég.


"A 90-es éveket megint nem tudom miért hozod ide, egész végig arról volt szó, hogy anno még tudtak igényes jó zenét készíteni"


Nem arról volt szó. Arról volt szó, hogy te kb. elvárod, hogy egy pályáját kezdő új zenésztől elvárod, hogy több évtizedes szakmai háttérrel induljon, de a régieket ezzel szemben nem ilyen mérce szerint ítéled meg. Nem onnan nézed a karrierjüket, hogy egyszer csak elkezdték, a magadfajta régenmindenjobbvót emberek szarozták, hanem hogy 10-20 év alatt mire vitték és 30-40 év után mennyire emlékszünk rájuk. Mintha a csúcson kezdték volna és instant klasszikusok lennének. nem azok voltak. Ez egy nekik is egy folyamat volt.


"Szandi, vagy Tunyogi Orsi, vagy mittomén, a Bestiák, vagy a Neoton Família"


Na most akkor te a régi zene mellett vagy ellen akarsz érvelni, mert olyan felhozott példákkal, mint ezek, az IHM, a BSP és Britney, nem adsz szilárd alapot az álláspontodnak. Akkor már legalább válassz jó régi zenéket légy szíves, mert még elkezdem azt gondolni, hogy a régi zene szar volt.


"A zenei hanyatlás jellemzően a 2000-res évek elejétől kezdődött és a mai napig meg sem állt."


Nem. Nincs zenei hanyatlás. Te máshogy éled meg a régi zenét. Készen kapsz több évtizedes az idő próbáját kiálld diszkográfiákat az évek alatt rájuk rakódott pátosszal, a modern zenét viszont valós időben éled meg. Nem úgy, hogy itt van ez a legendás banda 15 albummal, hanem hogy itt van ez az új csapat a nyitóalbumával.


"Forrás?"


Neked is ingyen van a google.


"Az állításom pedig továbbra is megáll, hogy amit 40-50 éve játszanak, és a dalszövegei körszájon forognak a mái napig, az előadótól függetlenül igényes, jó zene, akkor is, ha épp nem a stílusom."


Épp ezért aztán büszkén el is várod, hogy egy új előadó új zenéje is úgy kezdje, hogy 40-50 éve közszájon forog a szövege, de legyen saját alkotás, ne másolat. Ez tényleg fair.

2018. jan. 14. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/63 anonim ***** válasza:
Vicces hogy ilyen vita alakult ki egy hulladék "előadókról" szóló kérdés alatt.
2018. jan. 14. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/63 anonim ***** válasza:
9%

"Na nehogy már. Divathullámok a zenében mindig vannak és voltak, folyamatos rádióadás az akkor dívó dolgokkal jóval a te klasszikusaid előtt is léteztek, ez nettó hülyeség."


Nem hülyeség, ugyanis a rádió előtt nem volt más csak klasszikus zene klasszikus hangszerekkel. Esetleg templomkórus orgonával, népdalok. És még a rádió feltalálása után is várni kellett jó ideig, amíg megjelent a könnyűzene.

A ragtime kérlekszépen úgy 30 évvel a R&B és a Jazz előtt született meg, de ez se zavarjon.

De még ha igazad is lenne, nemzetközi sajtó, slágerlisták stb. még jó ideig nem voltak, főleg nem a keleti blokkban, ahol ugye a nyugati zene főbenjáró bűn volt.


"Esetleg valami kis rádió vagy közszolgálati, mert a licenc már megvan nekik 30 éve, szóval többé-kevésbé ingyen ki lehet vele tölteni a műsoridőt."


A zenét aszerint játsszák, mire van igény, nem pedig azzal, mivel lehet kitölteni a műsoridőt. Nem viccből van kívánságműsor a kerrádiókban, hanem ez a is a piackutatás része. Ha nem lenne igény Queen-re, Dire Straits-re, vagy Soul Asylum-ra, nem játszanák, ennyi.


"A sajátomat erősítem, mert tehetségkutatóban bukkantak fel, te meg épp azzal érveltél hogy a modern szarokat tehetségkutatókban futtatják fel. A Pokolgép bizonyítja, hogy fordítva ülsz a lovon."


A tehetségkutatók az "átkozsban" még valóban a tehetségről szóltak. Zenegér, Zenebutik-Zenehíd, Hangolka, és így tovább. Nem arról, hogy küldjük az emeltdíjas SMS-t, mert Conchita Wurstnak milyen szexy a sztálinbajsza meg a Kossuth-szakálla. És érdekes módon a Pokolgép fenn tudott maradni azután is, hogy a tehetségkutató műsornak vége lett. Ez konkrétan 0 darab modern szarról mondható el. Utoljára a Tokio Hotelt ajnározták ennyire, durván 2 évig tudta a fejét a víz felett tartani, aztán ment is a süllyesztőbe. A Pokolgép zenei karrierjéhez képest a Tokio Hotel egy tévedés (vagy Oláh Ibolya éppen).

Szóval az égvilágon semmit nem cáfoltál meg.


"Régi, mainstream, de ettől még igénytelen proliszar."


Ez maximum a te egyéni véleményed. Proliszar a Prosectúra, az Aljas Kúszóbab,a Rózsaszín Pitbull, a Hatóságilag Tilos és társaik. Komoly fogalomzavarban vagy, ha minden, ami neked nem tetszik, az proli zene.


"Van egy hírem. A zeneterjesztés fősodra manapság az internet, nem a fizikai lemezeladás, tévé és rádió. A tévébe és rádióba már az kerül be, ami népszerűvé vált, nem az tesz népszerűvé valamit."


Jaham, csak amit nem marketingelnek TV-ben, rádióban, azt maximum kíváncsiságból vagy tévedésből találja meg 1-2 Youtube user. Ezrekről szó sincs.


"A zenelopás azért lett népszerű, mert nem kell teliholdnál szellemet idézni..."


Ne tettesd már magad hülyébbnek, mint amilyen vagy, nem áll jól.


"Mármint hogy most és szerinted. 30 évvel ezelőtt meg volt a magadfajta csoport, aki az akkori új zenét tartotta gagyi vacaknak, meg az akkori fiatalok, akik szerették az akkori új zenét. Ezt nem akarod belátni."


Nemcsak szerintem, hanem a népszerűségi index és a slágerlisták, eladások szerint is. A számok nem hazudnak, a többi meg hitvita.


"Jó, csak az a kérdés, hogy miféle népszerűségi listát és kiknek a körében."


Olvasd vissza. A hazai listák közül mindegyiket. Hogy kiknek a körében, az irreleváns, mert popzenéről beszélünk, nem rétegzenéről.


"Britney Spears ugyanaz a felfuttatott tiniszátár, mint akiket te ma annyira utálsz. A karrierje is pontosan ugyanaz. Tizenévesen felfuttatták, aztán néhány év alatt szétesett és elkµrvult."


Erről kit akarsz meggyőzni? Engem, vagy magadat?

Britney Spears speciel képes volt egymás után több slágert is befuttatni. A karrierje se olyan, mint egy mai tucatszar előadónak. Felfuttatták, viszont önerőből képes volt fennmaradni majd' egy évtizedig. Vásároltam a Bravó magazint, annak picit jobban hiszek, ha nem bánod. Az a "néhány év" jó lesz 15 évnek is. Még jóval azután is sikeres énekesnő maradt, hogy a Dzsásztin Timbörlékkel szakítottak (botrány nélkül, mielőtt elkezdenéd fújni ezt a kottát).


"Nem arról volt szó. Arról volt szó, hogy te kb. elvárod, hogy egy pályáját kezdő új zenésztől elvárod, hogy több évtizedes szakmai háttérrel induljon, de a régieket ezzel szemben nem ilyen mérce szerint ítéled meg. "


Azt várom el, hogy képes legyen annyit nyújtani, mint egy régi zenész. Egy olyan régi zenész, akik 30 évvel ezelőtti technológiával képesek voltak boldogulni hosszútávon. Itt a high-tech mittomén milyen kütyük korszaka, logika szerint egy mai zenésznek, együttesnek, énekesnek, akárminek egy szellentésébe se kerülne ilyen magas technikai színvonalon ugyanazt produkálnia, mint egy 30 évvel ezelőtti előadónak olyan elavult technikával, ami azóta a szeméttelepen hever.

Olvasgasd el a régi nagy együttesek karrierjét a Wikin, egyiknek se kellett 10-20 év ahhoz, hogy befussanak.


"Akkor már legalább válassz jó régi zenéket légy szíves, mert még elkezdem azt gondolni, hogy a régi zene szar volt."


Hogy NEKED személy szerint mi a jó, az egy szubjektív dolog. Egy vélemény. Abból meg 7 milliárd van ezen a bolygón. Én a tényekből indultam ki. Szandika óvodásan (!!!) kezdte el a zenei karriert, tehát hamarabb, mint Britney, és sikeres, befutott énekesnő lett. Oláh Ibolya később kezdte, a háta mögött állt az egész Megasztár-gárda, és neki ugyanez nem sikerült. Na ki a jobb?

Nem kell válaszolnod, költői kérdés volt.


"Nem. Nincs zenei hanyatlás. Te máshogy éled meg a régi zenét. Készen kapsz több évtizedes az idő próbáját kiálld diszkográfiákat az évek alatt rájuk rakódott pátosszal, a modern zenét viszont valós időben éled meg. Nem úgy, hogy itt van ez a legendás banda 15 albummal, hanem hogy itt van ez az új csapat a nyitóalbumával."


Van zenei hanyatlás, csak nem esik jól belátnod. És továbbra se azért tartok ki a régi együttesek mellett, mert "régenmindenjobbvót", hanem mert jó zenét játszottak. Szerinted tudtam én ötévesen, a Dire Straits mikor alakult? Britney Spears-nál se azt néztem, mikor kezdte el a zenélést, hanem hogy jó-e amit csinál. Jó volt. Torres Danikának és a Tokio Hotelnek is megvolt ugyanez a lehetősége, ők meg egy nagy kalap szart csináltak. End of story.


"Neked is ingyen van a google."


Ez nem válasz, sorry.


"Épp ezért aztán büszkén el is várod, hogy egy új előadó új zenéje is úgy kezdje, hogy 40-50 éve közszájon forog a szövege, de legyen saját alkotás, ne másolat. Ez tényleg fair."


Így van, elvárom, a fentebb említett okok miatt. Ha egy sokkal elmaradottabb korban képes volt rá egy előadó, akkor bocsánat, de ezt a kampó szöveget nem fogom megenni, hogy ma ugyanerre nem képes egy másik. Tehetségtelen zenebohóc, ennyi, nem tudom mit kell ezen ennyit gyökölni.

2018. jan. 24. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/63 anonim ***** válasza:
77%

Jó kis hatásszünetet tartottál.


Mindenesetre már eljutottunk a megoldásra, egyszerűen halvány gőzötök nincs a mai zeneiparról. Valamiért arra vagytok befixálva, hogy minden úgy működik, mint az internet előtt, pedig nagyon nem. Az, hogy mit játszanak a tévék és még inkább a rádiók, ma már szart sem ér. A 30-35 évnél fiatalabbak között még Magyarországon is haldoklik a TV és a rádió, nyugatabbra meg aztán végképp.


"Nem hülyeség, ugyanis a rádió előtt nem volt más csak klasszikus zene klasszikus hangszerekkel."


És klasszikus zene csak egyféle van? Abban nem voltak stílusok és divathullámok? A nemesi udvarokat nem járták muzsikusok, amikor még nem volt más, csak élőzene?


"A zenét aszerint játsszák, mire van igény, nem pedig azzal, mivel lehet kitölteni a műsoridőt. Nem viccből van kívánságműsor a kerrádiókban, hanem ez a is a piackutatás része."


Nagyobbat nem is tévedhetnél. A kívánságműsor a kerrádiókban kb. úgy működik, hogy kívánhatsz a listáról, amit egyébként is játszol. Arra, meg hogy mire van igény, inkább itt találod nem, nem a rádióban:

[link]


"Ha nem lenne igény Queen-re, Dire Straits-re, vagy Soul Asylum-ra, nem játszanák, ennyi."


Aki még hallgat rádiót, szerintem már az sem a zenéért hallgatja. Lejátszhatnak két műsor között bármit, ami legalábbis elviselhető.


"A tehetségkutatók az "átkozsban" még valóban a tehetségről szóltak."


Persze, persze. Régenmindenjobbvót.


"Ez maximum a te egyéni véleményed. [...] Komoly fogalomzavarban vagy, ha minden, ami neked nem tetszik, az proli zene."


Erről beszéltem. Neked a régit szeretni vagy nem szeretni az ízlés kérdése, de az újat szeretni vagy nem szeretni nem ízlés kérdése, az szar. Aztán meg kikéred magadnak, ha hipokritának neveznek.


"Jaham, csak amit nem marketingelnek TV-ben, rádióban, azt maximum kíváncsiságból vagy tévedésből találja meg 1-2 Youtube user. Ezrekről szó sincs."


Meg ahogy azt te elképzeled. Megint itt ütközik ki, hogy fingod sincs, mennyire felforgatta a zeneipart az internet.


"Ne tettesd már magad hülyébbnek, mint amilyen vagy, nem áll jól."


Mert szerinted egy CD-t, MC-t vagy LP-t könnyebb volt lemásolni a 70-90-es években, mint manapság rábökni egy "download" feliratra? Emlékszel te még, hogy ment a zenekalózkodás az internet előtt? Vagy kimentél a piacra kényszerből MEGVÁSÁROLNI olcsóbban a másolatot, vagy volt ismerősöd, esetleg ismerős ismerőse, akinek véletlenül pont megvolt, ami érdekelt és volt eszköze a másoláshoz vagy harcra készen álltál az ujjaddal a REC gombon a rádió mellett. Ma meg 10 másodperc és ott van a FLAC a gépeden, telefonodon és a kenyérpirítódon a megjelenés másnapján.


Szóval légy szíves, te ne tetesd már magad hülyébbnek, mint amilyen vagy.


"Nemcsak szerintem, hanem a népszerűségi index és a slágerlisták, eladások szerint is."


Milyen népszerűségi listák szerint? Mint a korábbi youtube-os legnézettebb zenés videók vagy a mostani spotifyos? Valóban, hitvita, csak te állsz az elvakult oldalon.


De ha már a hallgatottsági mutatók ennyire kigolyóznak, nézzük meg az eladásokat a tavalyi évből:

[link]

Igen, semmi meglepetés. Akárhogy nézem, az átlag életkor is 30 alatt van, nemhogy a karrier hossza. Itt-ott persze befut egy klasszikus, de a legjobb indulattal sem mondható, hogy uralnák a népszerűségi listát. Persze, ha egy 30 éves pályafutás alatt elért összes eladást hasonlítasz egy 5 éveshez, akkor nyilván kedvezőbb képet mutat a dolog, de az meg nem épp fair.


Szóval melyik népszerűségi listákról beszélsz? Azokról, amiket még azelőtt csináltak, hogy a maiak egyáltalán elkezdték a pályájukat?


"Olvasd vissza. A hazai listák közül mindegyiket. Hogy kiknek a körében, az irreleváns, mert popzenéről beszélünk, nem rétegzenéről."


Mutasd meg a listákat! Én fáradok azzal, hogy idehozom neked, hogy tudjad, miről beszélek.


"Britney Spears speciel képes volt egymás után több slágert is befuttatni. A karrierje se olyan, mint egy mai tucatszar előadónak."


Francokat nem. Lehet, hogy neked az tőle volt az első merevedésed, de pontosan az a kategória volt, mint ma a maiak. Pontosan ugyanúgy el is tűnt a szarba. Milyen nagy karrier? Felfutott szétbäszta magát és ma már a kutya se hugyozza le.


"Azt várom el, hogy képes legyen annyit nyújtani, mint egy régi zenész."


És bőven van is olyan aki képes. De az nem jó. Az szar, mert új. És ez nem ízlés kérdése. Dehogy a prolifos IHM és a celebκurva Britney Spears szar-e, az igen.


"Hogy NEKED személy szerint mi a jó, az egy szubjektív dolog. Egy vélemény."


Mindaddig, amíg régi. Amint 2005 után csinálták, már menthetetlenül szar. Az már nem véleménykérdés.


"zandika óvodásan (!!!) kezdte el a zenei karriert, tehát hamarabb, mint Britney, és sikeres, befutott énekesnő lett. Oláh Ibolya később kezdte, a háta mögött állt az egész Megasztár-gárda, és neki ugyanez nem sikerült. Na ki a jobb?

Nem kell válaszolnod, költői kérdés volt."


Pedig olyan szívesen megtenném. Fingom sincs, ki a tököm az a Szandika. Emlékszem az időre, amikor a pályája csúcsán járt, de ma már annyira rohadtul nem releváns, hogy 10 emberből 9 az utcán azt se tudná, ki az, nem hogy számot mondani tőle.


"Van zenei hanyatlás, csak nem esik jól belátnod. És továbbra se azért tartok ki a régi együttesek mellett, mert "régenmindenjobbvót", hanem mert jó zenét játszottak."


Lószart. Csak a régi szar zenét meg a szürke középszert eltörölte az idő, ma meg azzal is találkozol. De ma már a régi jó zenék közül is csak nagyon kevés releváns.


"Ez nem válasz, sorry."


Kivéve, ha te adod, sorry.


"Így van, elvárom, a fentebb említett okok miatt. Ha egy sokkal elmaradottabb korban képes volt rá egy előadó, akkor bocsánat, de ezt a kampó szöveget nem fogom megenni, hogy ma ugyanerre nem képes egy másik."


Nem, azért várod el, mert nyoma sincs benned arányérzéknek és azért, mert az ízléssel magyarázni valamit csak addig elfogadható, amíg az a bizonyos ízlés egybevág a tiéddel. Meg kettős mércével mérni rendben van. Sőt, az új zene kárára kötelező is.

2018. jan. 24. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/63 anonim ***** válasza:
11%

"Mindenesetre már eljutottunk a megoldásra, egyszerűen halvány gőzötök nincs a mai zeneiparról."


Neked se nagyon van, ha meggyőződéssel hiszed, hogy a mai előadók minőségileg jobbak, mint a régiek. Igen, biztos a régi előadók majmolják az újakat...


"Az, hogy mit játszanak a tévék és még inkább a rádiók, ma már szart sem ér."


Ha igazad lenne, akkor az összes ilyen műsort levennék a kínálatról, mert senkit nem érdekelne. És ezt látjuk? Nem, nem ezt.


"És klasszikus zene csak egyféle van? Abban nem voltak stílusok és divathullámok? A nemesi udvarokat nem járták muzsikusok, amikor még nem volt más, csak élőzene?"


Igen, klasszikus zenében nincsenek divatirányzatok meg szubgenre-k. Tanulj egy kis zenetörténetet.


"Nagyobbat nem is tévedhetnél. A kívánságműsor a kerrádiókban kb. úgy működik, hogy kívánhatsz a listáról, amit egyébként is játszol."


Ez nettó baromság.


"Aki még hallgat rádiót, szerintem már az sem a zenéért hallgatja. Lejátszhatnak két műsor között bármit, ami legalábbis elviselhető."


Akkor miért? A reklámért? Időjárásjelentését? A könnyűzenei rádiókra gondoltam, nem a Kossuthra.


"Persze, persze. Régenmindenjobbvót."


A régi együttesek sikeresebbek voltak, mint a maiak. Minden más hitvita.


"Erről beszéltem. Neked a régit szeretni vagy nem szeretni az ízlés kérdése, de az újat szeretni vagy nem szeretni nem ízlés kérdése, az szar. Aztán meg kikéred magadnak, ha hipokritának neveznek."


Ha egy régi együttes jobb zenét tudott alkotni ugyanabban a műfajban, mint egy új, akkor az új szar. Ízlés alatt arra utaltam, hogy nem rock, pop, rap, funky meg mittomén milyen stílusokat szóltam le konkrétan, hanem a mai előadók zenéit. Nincs itt semmiféle képmutatás, ez csak a te vágyvezérelt gondolkodásod.


"Meg ahogy azt te elképzeled. Megint itt ütközik ki, hogy fingod sincs, mennyire felforgatta a zeneipart az internet."


Egyetlen nagy mai zenei előadó se a Youtube-n futott be, csomóan álltak mögötte. Ha igazad lenne, akkor százezerszer ennyi együttes lenne a mainstreamben, hisz bármelyik Youtube-s kis házielőadó befuthatna. Sajnálatos módon ez nem így megy, akkor se, ha nem bírja a gyomrod. Messziről se ugatod a zenei témát, tisztán látszik.


"Mert szerinted egy CD-t, MC-t vagy LP-t könnyebb volt lemásolni a 70-90-es években..."


Te tényleg nem fogod fel, miről beszélek? Zenelopás alatt azt értem, amikor valaki lemásol egy neki tetsző befutott régi slágert, és a másik együttes farvizén akarja növelni a saját népszerűségét. Úgy, hogy közben kemény 0 energiát fektetett be, egyszerűen ellopta más zenéjét, átcímkézte és a sajátjaként kínálja.


"Szóval légy szíves, te ne tetesd már magad hülyébbnek, mint amilyen vagy."


No John...YOU ARE the demonz!


"Milyen népszerűségi listák szerint? Mint a korábbi youtube-os legnézettebb zenés videók vagy a mostani spotifyos? Valóban, hitvita, csak te állsz az elvakult oldalon."


Például a MAHASZ-lista szerint, tudtommal idehaza az a mérvadó. Bánom is én, hogy a Youtube-n melyik a legnézettebb zene, és milyen clickbaittal meg keresőszó-módosításokkal csalják oda a közönséget.

A 30 éves pályafutást pedig igenis fair összevetni egy 5 évessel, ugyanis ha a igazad lenne, és szar lenne az adott együttes, nem is beszélhetnénk 30 évről, talán még 5-ről se.


"Mutasd meg a listákat! Én fáradok azzal, hogy idehozom neked, hogy tudjad, miről beszélek."


Ha nagyon akarod, írhatok a MAHASZ-nak, ezek teljesen nyilvános infók, és megmutathatom a válaszukat, aztán mosdathatod a szerecsent.


"Francokat nem. Lehet, hogy neked az tőle volt az első merevedésed, de pontosan az a kategória volt, mint ma a maiak. Pontosan ugyanúgy el is tűnt a szarba. Milyen nagy karrier? Felfutott szétbäszta magát és ma már a kutya se hugyozza le."


Az a tény továbbra is megáll, hogy kiadott tizensok albumot, és a népszerűsége nem csökkent, hanem még nőtt is. Hogy te mit hiszel, meg mit nem, az irreleváns.


"És bőven van is olyan aki képes."


Nyet. Nincs. Ha lenne, már megneveztem volna a kezdet kezdetén. Maximum szeretnéd azt hinni, hogy van, mert ez ugye erősítené az álláspontodat.


"Mindaddig, amíg régi. Amint 2005 után csinálták, már menthetetlenül szar."


Legyen már az én hibám, hogy a zenei piac így felhígult a kétezres években, mert eszi-nem eszi-nemkapmást felfogással zéró energiát fektetnek bele egy zene elkészítésébe, kérlek!


"Fingom sincs, ki a tököm az a Szandika. Emlékszem az időre, amikor a pályája csúcsán járt, de ma már annyira rohadtul nem releváns, hogy 10 emberből 9 az utcán azt se tudná, ki az, nem hogy számot mondani tőle."


Szépen ellentmondtál saját magadnak. Fingod sincs, ki ő, de azért emlékszel azokra az időkre :D innentől fogva nem tudtalak komolyan venni, bocs.

Abban pedig semmi meglepő nincs, hogy 10 emberből 9 nem ismeri a nevét, mert a mai szutyok szar kínálaton nőtt fel.

Próbáld meg ezt mondjuk az Eddával, meg a Tankcsapdával. Ott fog borulni a 10-ből 9 fogorvosos érved.


"Lószart. Csak a régi szar zenét meg a szürke középszert eltörölte az idő, ma meg azzal is találkozol. De ma már a régi jó zenék közül is csak nagyon kevés releváns."


Ez egy újabb nettó baromság. Ami régen szar volt, az nem marad fenn 30-40 évig. Ami szar volt, az nem is maradt. Tehát amit 40 év múlva is játszanak, az jó. Akkor is, ha nem esik jól belátnod. Ennyi, meg egy bambi.


"Nem, azért várod el, mert nyoma sincs benned arányérzéknek és azért, mert az ízléssel magyarázni valamit csak addig elfogadható, amíg az a bizonyos ízlés egybevág a tiéddel. Meg kettős mércével mérni rendben van. Sőt, az új zene kárára kötelező is."


Azért várom el, mert 32 évesen már van egy zenei standardom, amibe semmi kettős mércézés nincs, mert ugyanúgy elismerem olyan előadók zenei tehetségét is, akiket nem hallgattam (Michael Jackson, Madonna, Beatles). Szarok én rá, hogy az illető milyen műfajban alkotott, tinipop vagy brutálmetál, ha élvezhető, igényes zene, akkor jó. Ha nem az, akkor szar. Kapálózhatsz ezen még egy ideig, de a tényeken változtatni akkor sem tudsz.

2018. jan. 24. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/63 anonim ***** válasza:
83%

"Neked se nagyon van, ha meggyőződéssel hiszed, hogy a mai előadók minőségileg jobbak, mint a régiek. Igen, biztos a régi előadók majmolják az újakat..."


Csakhogy én nem azt mondom, hogy a mai előadók jobbak, mint a régiek, hanem azt, hogy nem rosszabbak.


"Ha igazad lenne, akkor az összes ilyen műsort levennék a kínálatról, mert senkit nem érdekelne. És ezt látjuk? Nem, nem ezt."


Én nem tudom, te mit látsz. Nem nézek TV-t.


"Igen, klasszikus zenében nincsenek divatirányzatok meg szubgenre-k. Tanulj egy kis zenetörténetet."


Szerintem neked nagyobb szükséged volna rá. Mert ha szerinted egy Monteverdi és egy Prokofjev ugyanaz a műfaj, akkor ne akarj zenéről vitatkozni.


"Ez nettó baromság."


Nettó igazság. De magad is kipróbálatlanod. Telefonálj be és kérj valami olyasmit, amit nem szoktak játszani, aztán várlak itt a rögzített beszélgetéssel. Valószínűleg játszási licencük sincs meg rá.


"Akkor miért? A reklámért? Időjárásjelentését? A könnyűzenei rádiókra gondoltam, nem a Kossuthra."


Vannak a rádiókban egyéb műsorok is. Emlékeim szerint Balázs régebben órákon keresztül magyarázott mindenféle hülyeségről.


"A régi együttesek sikeresebbek voltak, mint a maiak."


A régi együttesek sikeresebbek voltak régen, mint a maiak régen. Ez így már igaz.


"Ha egy régi együttes jobb zenét tudott alkotni ugyanabban a műfajban, mint egy új, akkor az új szar."


Akkor és csakis akkor, csakhogy eddig nem ezt állítottad.


"Ízlés alatt arra utaltam, hogy nem rock, pop, rap, funky meg mittomén milyen stílusokat szóltam le konkrétan, hanem a mai előadók zenéit."


Nem, te a mai zenéket úgy általában szóltad le. Itt-ott kicsit maszatoltál, de még belsőleg sem vagy vele konzekvens.



"Egyetlen nagy mai zenei előadó se a Youtube-n futott be, csomóan álltak mögötte. Ha igazad lenne, akkor százezerszer ennyi együttes lenne a mainstreamben, hisz bármelyik Youtube-s kis házielőadó befuthatna."


Na hát ez azon múlik, hogy mit értesz azon, hogy a youtube-on befutni és mit értesz azon, hogy álltak mögötte. Mindenki mögött állnak. A régi előadók mögött is álltak.


"Zenelopás alatt azt értem, amikor valaki lemásol egy neki tetsző befutott régi slágert, és a másik együttes farvizén akarja növelni a saját népszerűségét."


Mivel szó volt mindkettőről, nem volt tiszta. Én eleve a másikról beszéltem. De a régi előadók is körben feldolgozták egymás és előttük jövők számait. Egyik másik komplett feldolgozás albumot is adott ki. Persze ez biztosan azonnal azt jelenti majd, hogy mennyire jó a régi zene, még egymást is feldolgozzák. Na de régiek dolgoznak fel náluknál újabbat is.

https://www.youtube.com/watch?v=3aF9AJm0RFc


"A 30 éves pályafutást pedig igenis fair összevetni egy 5 évessel, ugyanis ha a igazad lenne, és szar lenne az adott együttes, nem is beszélhetnénk 30 évről, talán még 5-ről se."


Nem fair 30 év alatt elért eredményt összehasonlítani 5 éve eredményével. Ha meg csak a legutolsó lezárt évet nézzük, akkor a régi zenék gyakorlatilag sehol nincsenek.


"Például a MAHASZ-lista szerint, tudtommal idehaza az a mérvadó."


Kétlem, hogy bárki annak tartja.


"Bánom is én, hogy a Youtube-n melyik a legnézettebb zene, és milyen clickbaittal meg keresőszó-módosításokkal csalják oda a közönséget."


A zenei kiadó a saját csatornájára? Jól van...


"Ha nagyon akarod, írhatok a MAHASZ-nak, ezek teljesen nyilvános infók, és megmutathatom a válaszukat, aztán mosdathatod a szerecsent."


Rendben, de akkor legyenek szívesek, ne ilyen rádiós meg lemezes vackokkal álljanak elő. Magyarországon csak gyűjtők vesznek zenét, mindenki más streamel vagy letölt.


"Az a tény továbbra is megáll, hogy kiadott tizensok albumot, és a népszerűsége nem csökkent, hanem még nőtt is. Hogy te mit hiszel, meg mit nem, az irreleváns."


Igen? Létezik eladási lista, amin rajta van? Én már nagyon régen nem láttam. Miután néhány éve előszedték az idegösszeomlása után, az is inkább freak show volt. Gyorsan újra el is süllyedt.


"Nyet. Nincs. Ha lenne, már megneveztem volna a kezdet kezdetén."


Nem is ismered az új zenéket. Fél füllel párat hallottál a rádióból azt jóccakát.


"Legyen már az én hibám, hogy a zenei piac így felhígult a kétezres években, mert eszi-nem eszi-nemkapmást felfogással zéró energiát fektetnek bele egy zene elkészítésébe, kérlek! "


Te fektetsz zéró energiát abba, hogy kövesd a zeneipart és megismerd, hogyan is áll valójában.


"Szépen ellentmondtál saját magadnak. Fingod sincs, ki ő, de azért emlékszel azokra az időkre :D innentől fogva nem tudtalak komolyan venni, bocs. "


Nincs itt semmi ellentmondás. Emlékszem, hogy a 90-es években Szandi így meg Szandi úgy, de így 20 év után, hogy ki a franc az a Szandi és mit tett le az asztalra, ha pisztolyt fognának rám sem tudnám felidézni. Ennyit ér Szandika. Kb. tényleg a 90-es évek Oláh Ibolyája lehetett.


"Abban pedig semmi meglepő nincs, hogy 10 emberből 9 nem ismeri a nevét, mert a mai szutyok szar kínálaton nőtt fel."


Szerintem még az idősebbeknek sem rémlene több, minthogy igen, valamikor volt ilyen.


"Ez egy újabb nettó baromság. Ami régen szar volt, az nem marad fenn 30-40 évig. Ami szar volt, az nem is maradt."


Ezt mondtam én is.


"Tehát amit 40 év múlva is játszanak, az jó. Akkor is, ha nem esik jól belátnod."


Szóval a könnyűzenében mondjuk az 1920 és 2000 közötti években volt konkrétan 30-40 darab jó szám, ennyi nem több. Talán ennyit még játszanak a kereskedelmi adók, de nem lepne meg, ha még ezzel is túlbecsülném.


"Azért várom el, mert 32 évesen már van egy zenei standardom, amibe semmi kettős mércézés nincs"


Francokat nincs.


"mert ugyanúgy elismerem olyan előadók zenei tehetségét is, akiket nem hallgattam"


Nem is ismered azoknak a zenei tehetségét, akiket nem hallgatsz. Mit ismersz el rajta? Plusz megint csak a régiek tehetségét ismeretlenül is elismered, az újakat meg ismeretlenül is leszarozod. De kettős mérce az nincs. Uuugyaan!


"Szarok én rá, hogy az illető milyen műfajban alkotott, tinipop vagy brutálmetál, ha élvezhető, igényes zene, akkor jó. Ha nem az, akkor szar. Kapálózhatsz ezen még egy ideig, de a tényeken változtatni akkor sem tudsz."


A saját tényeidnek mondasz ellent.

2018. jan. 24. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/63 anonim ***** válasza:
6%

"Csakhogy én nem azt mondom, hogy a mai előadók jobbak, mint a régiek, hanem azt, hogy nem rosszabbak."


A mai előadóknál rosszabbak. Egyik körül se alakult ki akkora kultusz, mint a régiek körül. Freddie Mercury vagy John Lennon neve mái napig legenda, miközben ki fog emlékezni 10 év múlva Carly Rae Jepsenre vagy Justin Bieberre?


"Szerintem neked nagyobb szükséged volna rá. Mert ha szerinted egy Monteverdi és egy Prokofjev ugyanaz a műfaj, akkor ne akarj zenéről vitatkozni."


Klasszikus zenében nincsenek divatirányzatok, mert nem a divatról szólt, mint most. Anno érteni is kellett a zenéhez meg a hangszerekhez, kottát kellett olvasni, el kellett játszani, nem csak nyekergetni a szintit, meg összecsumiszkolni 4-5 zenét.

Sajnálattal közlöm, a menüet, concertó, boleró, fandangó, fúga, szonáta nem divatirányzatok vagy subgenre-k nevei. Alapból ezek a fogalmak nem is léteztek még akkor.


"Nettó igazság. De magad is kipróbálatlanod. Telefonálj be és kérj valami olyasmit, amit nem szoktak játszani, aztán várlak itt a rögzített beszélgetéssel. Valószínűleg játszási licencük sincs meg rá."


Érdekes, amikor én számot kértem, leadták. Üzenettel együtt. De biztos hazudok, mert ugye nem hallottad.

Kérjek olyasmit, amit nem szoktak játszani...ja kérem, kerrádióba brutálmetált meg klasszikust valóban nem játszanak, úgyhogy itt most nyitott kapukat döngetsz.


"Vannak a rádiókban egyéb műsorok is. Emlékeim szerint Balázs régebben órákon keresztül magyarázott mindenféle hülyeségről."


Jah, hetente egyszer, ha jól emlékszem, hétvégén volt egy ilyen fórumjellegű műsor is (még a Danubiusz találta ki anno). A bő 99% meg könnyűzene, reklám, hírek, időjárásjelentés.


"A régi együttesek sikeresebbek voltak régen, mint a maiak régen. Ez így már igaz."


A régi együttesebbek sikeresebbek voltak régen, mint a maiak ma. Ez is tökéletesen igaz.


"Akkor és csakis akkor, csakhogy eddig nem ezt állítottad."


Azt állítottam, ugyanabban a műfajban a régi együttesek jobb zenéket írtak, mint a maiak. Pont hogy nem én kezdtem el a tinipopot a brutálmetállal összehasonlítani.


"Nem, te a mai zenéket úgy általában szóltad le. Itt-ott kicsit maszatoltál, de még belsőleg sem vagy vele konzekvens."


Igen, mert általánosságban a mai zenék feleolyan színvonalat nem hoznak, mint a régiek.


"Na hát ez azon múlik, hogy mit értesz azon, hogy a youtube-on befutni és mit értesz azon, hogy álltak mögötte. Mindenki mögött állnak. A régi előadók mögött is álltak."


Youtube-n befutás alatt azt értem például, hogy csak és kizárólag úgy szerzett hírnevet és tőkét, hogy Youtube-ra feltolta a zenéit, és úgy promózta magát (tehát nem Bandcampra regisztrált, meg donationért könyörgött meg ilyesmik). Rengetegen nem futnak be, hiába csinálnak jó zenét, mert nem áll mögöttük senki. A régi előadók mögött se állt egy komplett márketingrészleg, olvass utána mondjuk Eric Claptonnak.


"De a régi előadók is körben feldolgozták egymás és előttük jövők számait. Egyik másik komplett feldolgozás albumot is adott ki. "


Igen, régen is voltak plagizáló zenetolvajok, akik más tollával ékeskedtek. Ez nem új jelenség. A feldolgozással semmi baj nincs, ha viszont egy komplett album abból áll, hogy más szellemi termékén szedjük meg magunkat, az by definition, plágium.

Ráadásul az abszolút nem garantált, hogy a feldolgozás jó is lesz. Lásd Spy the Ghost - Éjjel érkezem. A fasorba nincs az eredeti Edda-dalhoz képest.


"Nem fair 30 év alatt elért eredményt összehasonlítani 5 éve eredményével. Ha meg csak a legutolsó lezárt évet nézzük, akkor a régi zenék gyakorlatilag sehol nincsenek."


De igen, fair. A MAHASZ is a grand totál népszerűséget nézi, nem azt, hogy mennyi idő alatt érték azt el. A mai előadóknak ráadásul sokkal nagyobb technikai háttér és felület áll rendelkezésére, hogy befussanak. A régiek összvissz abba reménykedhettek, hogy betalálja őket egy mecénás, vagy felkapja őket a rádió/televízió.

És amúgyis, jusson eszedbe, mit mondott Kalap úr Eric Cartmannek, mikor kifogásolta, miért kapott Stan jobb jegyet nála.

"Az élet nem fair, haver, fogd már fel."

Ennyi, meg egy Bambi.


"Kétlem, hogy bárki annak tartja."


Az irreleváns. Idehaza a MAHASZ birtokolja a zeneipart, ő intézi a jogdíjakat, az Artisjus is alájuk tartozik részben, nekik a legnagyobb a belelátásuk a témába. A személyes kételyeid ezt nem befolyásolják.


"A zenei kiadó a saját csatornájára? Jól van..."


Előadó, barátom, előadó. Ne keverd a fogalmakat.


"Rendben, de akkor legyenek szívesek, ne ilyen rádiós meg lemezes vackokkal álljanak elő. Magyarországon csak gyűjtők vesznek zenét, mindenki más streamel vagy letölt."


Szerinted ha az egész magyar zeneipar a MAHASZ kezében összpontosul, ebbe semmi belelátásuk nincs? :D


"Igen? Létezik eladási lista, amin rajta van? Én már nagyon régen nem láttam. Miután néhány éve előszedték az idegösszeomlása után, az is inkább freak show volt. Gyorsan újra el is süllyedt."


Létezik, nem fogod elhinni, a MAHASZnál. Te nagyon rég nem láttad, oké. Én se úsztam még egy medencében rozmárokkal, mégse tagadom a létüket.


"Nem is ismered az új zenéket. Fél füllel párat hallottál a rádióból azt jóccakát."


Ott az egész Youtube, de biztos nem is ismerem...aha...


"Te fektetsz zéró energiát abba, hogy kövesd a zeneipart és megismerd, hogyan is áll valójában."


Ezt nem tudom, honnét, miből szűrted le, gondolom szeretnéd ezt hinni, hogy bizonyítsd az elméleted helyességét. Az egész világ zeneiparába valóban nincs belelátásom, a Wiki mindenesetre engem igazol.


"Nincs itt semmi ellentmondás. Emlékszem, hogy a 90-es években Szandi így meg Szandi úgy, de így 20 év után, hogy ki a franc az a Szandi és mit tett le az asztalra, ha pisztolyt fognának rám sem tudnám felidézni. Ennyit ér Szandika. Kb. tényleg a 90-es évek Oláh Ibolyája lehetett."


Szandi zenéit mái napig játsszák, hiába volt már uszkve 30 éve. Oláh Ibolyától maximum azt a turbófeminista szarságot nyomatják évente egyszer. Szandinak 20-nál is több lemeze volt, Oláh Ibolyának 2.


"Szerintem még az idősebbeknek sem rémlene több, minthogy igen, valamikor volt ilyen."


Érdekes, ha 10 idősebb embertől megkérdezem, mi a véleménye a Neotonról, vagy a Republicról, nem úgy néznek rám, mintha a Marsról jöttem volna. Ellenben ha a Honeybeast-ról kérdezek, azt se tudják, miről beszélek. Ki lett próbálva. Na, ennyire ismertek a mai előadók.


"Ezt mondtam én is."


Helyes, akkor ebben meg is állapodhatunk. Ami szar, azt nem játsszák még az előadó halála után is.


"Szóval a könnyűzenében mondjuk az 1920 és 2000 közötti években volt konkrétan 30-40 darab jó szám, ennyi nem több. Talán ennyit még játszanak a kereskedelmi adók, de nem lepne meg, ha még ezzel is túlbecsülném."


Ennél jóval több volt, televízióban is, de mivel írtad, hogy nem nézel TV-t, erről nyilván lemaradtál. Alapból az évenkénti 100-as listát a Danubiuszon hogy hozhatták volna össze 30-40 zenéből?


"Francokat nincs."


Igen? És hol?


"Nem is ismered azoknak a zenei tehetségét, akiket nem hallgatsz. Mit ismersz el rajta? Plusz megint csak a régiek tehetségét ismeretlenül is elismered, az újakat meg ismeretlenül is leszarozod. De kettős mérce az nincs. Uuugyaan!"


Akiket nem hallgatok, azoknak valóban nem ismerem el. Akiket viszont igen, azoknak elismerném, ha volna. A régiek közül sem első bemondásra ismertem el a tehetségüket, hanem mondjuk eladási listák alapján. Hozzájuk mérem a sikert. Az újak a fasorba nincsenek hozzájuk képest, de ott a Wiki, biztos a szerkesztők is kettősmércéznek. Bármit, csak be ne kelljen ismerni, hogy hülyeséget írtál!


"A saját tényeidnek mondasz ellent."


Egy ilyet említs kérlek. Amúgymeg az állandó személyes kételyeid nagyon lerombolták a szavahihetőséged.

2018. aug. 30. 03:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/63 anonim ***** válasza:
84%
Tök jó, hogy előkerültél így 7 hónap után, tényleg, ráadásul új reggel. Kíváncsi vagyok, hogy sikerült kitiltatni magad, de végülis nem tartozik a tárgyhoz. Reméltem, hogy ha már előszedsz egy ilyen régi kérdést, több mint fél év gondolkodási idővel sikerül is összehozni valami értelmeset, de sajnos ugyanazok a fereítések, tévedések és csapódások, mint januárban. Még arra sem vetted a fáradtságot, hogy újra csomagold őket. Csak azért, hogy tiéd legyen az utolsó szó kár volt necrobumpolni egy ilyen régi kérdést.
2018. szept. 3. 05:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/63 anonim ***** válasza:
6%
#48, van más dolgom is, mint GYK-zni, ugye elhiszed? Konkrétan ott tartunk, hogy még 1 állításomat se cáfoltad meg hitelt érdemlően, csak a személyes kételyeidet hangoztatod, meg mazsolázgatsz. Az külön poénos, hogy ezek után még te vádolsz engem ferdítéssel meg tévedéssel. Hja kérem,a tények makacs dolgok, elég nehéz vitába szállnod velük, de az mindenesetre megsüvegelendő hogy megpróbáltad, még ha értelme nem is nagyon volt.
2018. szept. 3. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/63 anonim ***** válasza:
91%
Egy állításod sem volt hitelt érdemlően alátámasztva, szóval a cáfolat pont megfelelő volt. Az meg azért csak furcsa, hogy 7 hónapig van csak úgy más dolgod, aztán hogy-hogynem, hirtelen mégis csak visszakeveredsz egy teljesen inaktív kérdéshez, szóval még arról sem lehet szó, hogy valaki más necrózta és ha már úgyis előkerült, végre reagálsz.
2018. szept. 3. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!