Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Ha tehetnéd, hogyan alakítanád...

Ha tehetnéd, hogyan alakítanád át a jelenlegi magyar oktatást?

Figyelt kérdés

Mind az általános iskolai, középiskolait, és főiskolait/egyetemit.



(Azért nem a politika témakörbe raktam, mert itt konkrétabb, és értelmesebb válaszokat tudok kapni. Ezért kérlek titeket, ne rakjátok át a kérdésem.)


2015. aug. 1. 20:14
1 2 3 4 5
 1/41 anonim ***** válasza:
0%
Én csak a középiskolaihoz szólok hozzá. Több anyagot kéne matekból tanítani.
2015. aug. 1. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/41 anonim ***** válasza:
100%

Hát azt nehéz lenne pár sorban felvázolni.

Talán néhány szempont, amit érvényesíteni kell.

Eredményes oktatáshoz a diák figyelme elengedhetetlen. Akkor fog figyelni, ha a tanárnak tekintélye van. Ehhez jó tanár (erős egyetem) kell, a tanárt meg kell fizetni, az iskola infrastruktúráját jelentősen javítani, és szabályokkal korlátozni, ki szólhat bele. Például a szülő a közösségi életbe bele kell, hogy szóljon, a szakmai munkába viszont nem szólhat bele. Ma ez nem így van.

Ugyancsak a motiváció elősegítése érdekében az összes tankönyvet át kell írni, kihagyva belőle a politikai szempontú torzításokat. A tankönyvek anyagának összeállítását meg kell előznie egy felmérésnek a magyar gazdaság állapotáról, hogy tudniillik, milyen témáknak kell nagyobb hangsúlyt kapniuk. Ma ez nem szempont.

Szintén fontos, hogy a tananyag egymásra épüljön, nemcsak egy tárgyon belül, hanem a tárgyak között is. A diák szempontjából nagyon lehangoló, ha egy tárgyból olyant kell tanulnia, amelyet a másikból később vesz, vagy amihez a másik tárgy anyaga kellene. Ez természettudományoknál gyakori probléma.

Az iskolák területi eloszlását a lakosság eloszlásával összhangba kell hozni, továbbá a közlekedést is hozzá kell igazítani. Növelni kell a bentlakások (kollégium) számát, egyáltalán, a tanórán kívüli tanulási lehetőségeket újra kell gondolni, mert ma teljességgel rossz hatékonyságú.

Van még ezer teendő, néhány később is sorra kerülhet.

De a tanári megbecsülés, jó infrastruktúra és jó tankönyvek nélkül a dolog reménytelen.

2015. aug. 1. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/41 anonim ***** válasza:
0%

Az általánosban:

- az első négy év alatt minden évben más tanítót adnék nekik. Sok esetben találkoztam azzal, hogy értelmes gyerekeket kezdett el piszkálni a viselkedésük miatt a tanító, ez pedig a tanulás rovására ment. Ráadásul a csere növelné az alkalmazkodási képességüket.

- Ötödiktől nyolcadikig meghagynám a mostani rendszert.


Középiskolában:

- A gimnáziumokban még jobban megemelném a bejutáshoz szükséges pontot, hogy kiszűrjük azokat, akik nem oda valóak. Bevezetném a tantárgyak közé a kötelező logikát és filozófiát és a latint.

- Szakiskolákban pedig legalább hatévesre emelném a képzés időtartamát, hogy megfelelő tudással és gyakorlattal jöjjenek ki az iskolából. Az utolsó években pedig vállalkozásokkal kellene együtt dolgozni a tanulóknak, hogy szakmai ismeretekre tegyenek szert. Az utolsó két évben már csak szakmai tárgyakat oktatnék.


Egyetemen:


-A minimum ponthatárt 350-re emelném. Az önköltséges szakok ponthatára pedig csak 40 ponttal lehetne alacsonyabb az államitól. A vizsgákat és tárgyakat nem kellene felvenni, hanem ha valaki beiratkozna egy intézménybe, akkor azokat teljesíteni kellene nekik.

2015. aug. 1. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/41 anonim ***** válasza:
87%

"A vizsgákat és tárgyakat nem kellene felvenni, hanem ha valaki beiratkozna egy intézménybe, akkor azokat teljesíteni kellene nekik."


Te jártál egyetemre? Így is teljesíteni kell, csak ő döntheti el, hogy egy pár hetes időintervallumban mikor vizsgázik, meg hasonlók. Na mindegy.


Én tényleg csak olyanokat írnék laikusként, amik biztosan sokat javítanának a dolgon és egyszerű lenne kivitelezni.


- Filozófia? Etika? Ének? Rajz? Művészettörténet? Anyámkínja? Kidobni az órarendből. Az agyamat el tudtam dobni ettől általánosban meg gimiben, hogy ilyenekkel van tele az órarendem, aztán közben mindenki vagy alszik rajta nyitott szemmel vagy ellógja.


- A testnevelés dettó. Kell tesi, de nem iskolai keretek között. Így csak megutálják a gyerekek a sportot. Írjanak ki 5-6 sportszakkört, aztán mindenki vegyen fel amit akar, úgy mint ahogy a legtöbb egyetemen. Miből áll most a tesi? Kislabda, távolugrás, foci, meg még egyéb idiótaságok. Érdekel ez valakit? Nem... na jó, a foci sokakat, de ha valaki élből rühelli, akkor így csak azt érjük el, hogy a mozgást utáltatjuk meg vele.


- Matek-történelem szakos gimis osztályba jártam, de heti 4-5 irodalom + nyelvtan órám volt.... MIÉRT? Írni meg mondatot ragozni nem gimnáziumban kell megtanulni, irodalomból meg fölösleges ennyi óra. Tudom, hogy közhely, de a kötelező könyvek meg megtanulandó versek legalább fele csak arra jó, hogy az ember elunja az életét. Itt is lehetne némi szabadságot adni a tanulóknak, hogy egy adott irodalmi korhoz kapcsolódóan milyen kötelezően választható irodalmat olvasnak el. Egyetlen egyszer találkoztam ezzel a hozzáállással.


Ez meg megint csak közhely, meg ezzel nagyon nem is lehet mit kezdeni rövid meg közép távon, de a tanárok fele egyszerűen nem tud tanítani. Volt két olyan kémiatanárom, akikkel megutáltatták majdnem velem egy életre a kémiát, aztán jött egy harmadik akivel... hát nem azt mondom, hogy nagyon, de azért megkedveltem a tárgyat. Fizikához soha életemben nem volt közöm se, mert mind az általános iskolai mind a gimis tojt az egészre. A könyv felolvasása nem óraadás. Azt meg tudom én is csinálni otthon. Ehhez kapcsolódik még egy dolog:


- Az egyetemi oktatásban az előadások 90%-ának nincs értelme a jelenkorban, amikor van internet. Az előadás anyagát nem lenne sokkal egyszerűbb felrakni az internetre, majd azt a diákok elolvassák, értelmezik és ezt együtt feldolgozhatnák az esetleges kérdéseket a szemináriumon a tanárral? Ha nem katalógusos egy előadás, akkor a hallgatók 80%-a úgysem jár be, a maradék 20% is csak azért, hogy megnyugtassa magát, hogy ő most "tanul".

2015. aug. 1. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/41 anonim ***** válasza:

"de heti 4-5 irodalom + nyelvtan órám volt.... MIÉRT? Írni meg mondatot ragozni nem gimnáziumban kell megtanulni, irodalomból meg fölösleges ennyi óra."


ez meg a töri akkor a limonádé, hogy 12 év tanulás nélkül röhögve írtam belőle 5ös érettségit

2015. aug. 1. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/41 A kérdező kommentje:

Én így alakítanám át az oktatást:


Általános iskola:

Külön lenne erősebb és gyengébb képességűeknek. Az erősebb képességűeknek szánt iskolákban nemcsak a tananyag lenne nehezebb, hanem a megfelelő viselkedést is elvárnák.

------

Én egy olyan általánosba jártam, ami állítólag az egyik legerősebb a városunkban, mégis az ország legrosszabb osztályát fogtam ki. A tanárokat órán le k.anyázták, meg elküldték ide-oda, de a tanárok azzal az indokkal nem küldték el őket, hogy "mert nem vennék fel őket másik iskolába". El sem hittem. Nemcsak az ott tanulók életét tették tönkre, de a tanárokét is, és volt, aki már a 6. igazgatóiját kapta egyazon félévben, mégsem küldték el, pedig elméletileg 3 után el kellett volna. Egyszerűen röhej volt az egész. És nemcsak a gyerekeket, meg a szüleiket hibáztatom, hanem a tanárokat is, amiét hagyták, hogy így viselkedjenek. Pedig az igazság az, hogy egy nagyon buta, de rendes gyerek jobb tanulmányi eredményeket képes elérni, mint egy nagyon okos, de rossz gyerek. ugyanígy van munkában is. Egy munkahelyen egy kevésbé hozzáértő, de rendes és szorgalmas ember sokkal jobban betanulja, és elvégzi a munkát, mint egy okos, de rosszindulatú és hanyag ember. Mindenki tudja, hogy a rendes viselkedés nagyon fontos. Úgyhogy én az iskolákat magatartás szerint osztanám csoportokba. Aki rosszul viselkedik, az megy a gyengébb iskolába. És nem lenne olyan, hogy megakadályozza az igazgató, vagy akárki. Ha a magatartása 3-as, vagy az alatt van, akkor küldeném a gyűjtőbe, ahol nem a butákat gyűjtenék, hanem a rosszakat.

És az általános iskolába mindössze 16 éves korig lehetne tanulni. Ahogy valaki átlépi ezt a határt, egyszerűen elbocsájtanám. Akinek nem sikerül, az menjen, és kérjen valami állami támogatást, meg papírt arról, hogy agyilag gyenge képességű.

És ami még fontos, hogy mind a 8 év végére tennék egy-egy vizsgát. Azaz minden egyes év végén felmérnék, hogy milyen tudásuk van a tanulóknak. És a vizsgák nem jegyre mennek, hanem százalékra. Akinek nincs meg a 30%, annak nem sikerült az év.


Középiskola/gimnázium:

Mindenkinek kötelező lenne az elvégzése, aki kijárta a 8 általánost. Van olyan ebben az országban, akinek csak 8 általánosa van. Én az ilyeneket kötelezném, hogy járják ki a középiskolát. És ha nem sikerül nekik 20-es korukig, akkor egyszerűen elbocsájtanám őket. Az szerezzen magának valahogy munkát.

Viszont ami fontos, hogy én eltörölném a felvételit. A jobb középiskolákba meg gimnáziumokba a felvétel nemcsak a teljesítménytől, hanem a magatartástól függene. Pl. vendéglátói szakközépbe nem is engednék be olyat, akinek a magatartása nem volt 3-as fölött. Azaz csak 4-eseket és 5-ösöket engednék be.

Az erősebb gimnáziumok pedig a jó magatartáson kívül a jó teljesítményt is elvárná. Mégpedig a 8. év végi vizsga teljesítményét venné csak figyelembe.

A rosszak és a gyenge képességűeket nem is venném fel szakközépbe, vagy gimnáziumba. Azoknak sem a magatartása, sem a szorgalma, sem a teljesítménye nem felelt meg. És azok csak szakiskolákba mehetnének. És ezzel az intézkedéssel ki lenne az is szűrve, hogy magasabb ranghoz, vagy több pénzhez jussanak azok, akik csak ártanának a társadalomnak (már gyerekkoruk óta).

Mivel a gyengébb teljesítményűek, és a rosszindulatúak ki vannak zárva, ezért elkezdődhetne a komolyabb tanítás. Matekból és fizikából mindenkinek emelt szinten kéne érettségiznie, informatikából, kémiából, és biológiából pedig csak középszinten. A maradék tantárgyak pedig a "művészet" témakörbe tartoznak. Sem irodalomból, sem nyelvtanból, sem földrajzból nem lenne kötelező az érettségi, hiszen a magasabb szintű tanítás lehetővé tenné azt, hogy ezek leérettségizése nélkül is elsajátítsák a megfelelő tudást.

Amúgy matek és fizika minden nap lenne, kémia, informatika, és biológia heti 2x, irodalom, történelem és nyelvtan 1x. Persze lenének olyan művészeti sulik, amelyek mondjuk az énekre vagy az irodalomra mennek rá, ott más lehet a felállás. De én most csak egy átlagos gimnáziumot mondok.


Főiskola/egyetem:

Nem lenne felvételi, csupán az érettségire kapott %-ok alapján vennék fel a jövendőbeli hallgatókat. Aki nem érte el matekból és fizikából az emeltszintű érettségin az 50%-ot, azt sehova nem venném föl, mármint oda, ami műszaki, vagy természettudományi. A többi tantárgynál pedig szaktól függően növelném a minimum határt.


És ami a legfontosabb. Eltörölném a 45 perces rendszert általános és középiskolába, és bevezetném a 60 perceset. De ha általánosba nem is, középiskolában biztosan!


Mi a véleményetek?

2015. aug. 1. 23:33
 7/41 anonim ***** válasza:

"Főiskola/egyetem:

Nem lenne felvételi, csupán az érettségire kapott %-ok alapján vennék fel a jövendőbeli hallgatókat. "


Ez most is így van, majdnem pöccre pontosan.


"Viszont ami fontos, hogy én eltörölném a felvételit. A jobb középiskolákba meg gimnáziumokba a felvétel nemcsak a teljesítménytől, hanem a magatartástól függene. Pl. vendéglátói szakközépbe nem is engednék be olyat, akinek a magatartása nem volt 3-as fölött. Azaz csak 4-eseket és 5-ösöket engednék be.

Az erősebb gimnáziumok pedig a jó magatartáson kívül a jó teljesítményt is elvárná. Mégpedig a 8. év végi vizsga teljesítményét venné csak figyelembe. "


Magyarul: eltörölnéd a felvételit és csinálnál helyette egy másik felvételit. Most ennek megint mi értelme van?

2015. aug. 1. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/41 A kérdező kommentje:
Azért, mert általánosban minden egyes tanév végén lenne egy átfogó vizsga a tanultakból. és ha van 8. végén is, akkor már fölösleges a felvételi. Minek felvételi, ha van minden egyes év végén vizsga, amely minden iskolában egyforma?
2015. aug. 1. 23:41
 9/41 anonim ***** válasza:

az a baj, hogy azokat a társadalmi különbségeket amiket ez a rendszer nem tud kezelni, azt gyakorlatilag csak az oldaná meg, ha csecsemőkorukban elvennénk minden gyereket az anyjától és úgy nevelnénk őket, mint az ókori spártaiak


alapvetően nem tudom miért kell mondjuk érettségiért fizetni valakinek, ha tesz egy ismétlőt

ezzel pont azoktól vágjuk el a továbbtanulást, akik amúgy rászorulók az UV-ra

az iskolákban hiányolom a valóban alkotó szakköröket, mert a faktok nem azok

van a fakt meg az oktv felkészítő esetleg... egyik se a tudományról csak a poroszos tanulásról szól

hol vannak az innovatív tudományos versenyek?

2015. aug. 2. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/41 anonim ***** válasza:
90%

"Mivel a gyengébb teljesítményűek, és a rosszindulatúak ki vannak zárva, ezért elkezdődhetne a komolyabb tanítás. Matekból és fizikából mindenkinek emelt szinten kéne érettségiznie, informatikából, kémiából, és biológiából pedig csak középszinten."


szerintem meg emeltezzünk ének-zenéből meg népismeretből meg rajzból és testnevelésből... mert nehogy már jobb állás kapjon valaki egy vécépucolóinál úgy hogy orrhangon tud csak énekelni és nem ismeri a kodály módszert, és nem tud egy saslengést bemutatni...

ugye hogy veled is ki lehetne b×szni fiacskám :))?

2015. aug. 2. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!