Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Használható lenne az oxigén+hi...

Használható lenne az oxigén+hidrogén mint alternatív energiahordozó/tároló?

Figyelt kérdés

Mondjuk nyáron amikor napenergiából "túl sok van", akkor nem lehetne a fölös energiával vizet bontani és a keletkezett gázokat energiatermelésre felhasználni?

Akár elszállítva messzebbi területeken akár éjszaka?


2018. febr. 28. 15:00
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A hidrogén tárolása nagyon sok problémát okoz.
2018. febr. 28. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Szélenergiával állítanak elő hidrogént idehaza:

A Quantum Energy szünetmentes áramforrása hidrogénből – Alternativ Energia

[link]


Korábban azt olvastam ezzel a céggel kapcsolatban hogy az állam feltette neki a kérdést hogy miképpen lehet az így termelt energiát megadóztatni.

2018. febr. 28. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Nem. A vízbontás nagyon energiaigényes folyamat, egyszerűen nem éri meg. Radásul a hidrogán robbanásveszélyes, körülményes tárolni, szállítani stb. Ezerszer jobb alternatívák vannak, pl a biogáz, ami ráadásul nem is függ a napsütéstől, télen nyáron, este nappal termelhető, akár szennyvízből vagy bármiből ami megrohad.
2018. febr. 28. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Márpedig igenis csinálják ezt sok helyen, mégpedig vízbontással. Általában nem vesződnek a hidrogén tárolásával, hanem belepumpálják a földgázhálozatba. Németországban jópár ilyen telep van.


[link]

2018. febr. 28. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Ami meg a vízbontás hatékonyságát illeti, egyáltalán nem vészes, simán 50% felett van és nincs elméleti akadálya a 100%-hoz közeli értékeknek, inkább csak nem éri meg vesződni vele.
2018. febr. 28. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Használható, de okafogyottá vált a technológia. A legnagyobb ilyen rendszert tudtommal London tömegközlekedési vállalata üzemelteti a buszok számára. Kb 15 éve kezdték erőteljesen fejleszteni párhuzamosan az üzemanyagcellákkal a technológiát, hogy ellássák hidrogénnel kompakt módon a gépjárműveket. Akkoriban azt gondolták, hogy a jövő meghajtása az üzemanyagcella-villanymotor kombó lesz. Aztán jött a lítium-akku technológia óriási fejlődése, és helyből lekörözte az üzemanyagcellát. Egyrészt az üzemanyagcellák nagyon drágák, korlátozott az élettartamuk, a nagynyomású (400-800 bar)hidrogén raktározása, gk-ban tárolása mégiscsak jelentős kockázattal bír. Maga már az előállítás is komplikált drága berendezéseket igényel. A tárolás speciális tartályokat igényel, mert a szokványos acélon a hidrogén átdiffundál, törékennyé teszi azt. A technológia teljesen kidolgozott, a kompozit tartályok szilárdságilag, szigetelés szempontjából megfelelőek, de minden arany árban van, robbanásbiztos, speciális anyagú. Az utolsó próbálkozásként még az otthoni kompakt rendszert is kidolgozták, kb annyi volt az ára mint most két közepes elektromos autó ára. Ez kb úgy nézett ki mint egy kétajtós szekrény, benne volt a vízbontó, nagynyomású kompresszor, hidrogéntartály, hálózathoz, vagy közvetlenül a napelemekhez lehetett csatlakoztatni, el volt látva egy szabványos hidrogén-kútfejjel az otthoni tankolásra. Ehhez még hozzájött az autó, ami megint két elektromos autó ára volt, plusz az otthoni tankolás kockázata a rendkívül robbanékony hidrogénnel. Gondolom még a járulékos költségek is rakódtak a rendszerre (hatósági időszakos vizsgák, karbantartás stb) A vége kb megállt úgy 40-45 millió forintban egy középkategóriájú átalakított autóval. Na most ennek kellene versenyeznie 10-15 milliós lítiumos autóval, amit otthon vagy lassan bárhol az út szélén (külföldön) bedughatsz a konnektorba, és ha nagyon zöldülni akarsz, akkor a napelem otthon megtermeli a bele valót.
2018. febr. 28. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Wadmalac ***** válasza:
100%

A fentiek mind igazak, de nagyipari mennyiségű energiatárolásra azért még mindig nem kéne leírni a hidrogént.

Egyrészt, mint írták is, a tárolási problémák, ugyan drágán ,de megoldódnak, másrészt több párhuzamos fejlesztés is folyik vízbontás terén, ami a hagyományos módszernél sokkal jobb hatásfokú (csak példaként, speciális katalizátorral és napfénnyel kiegészítve 70-80%-os hatásfok elérhető). Ja és energiasűrűség szempontjából még mindig a hidrogéntárolás jobb az akkuknál.

Itt is él az a szabály, hogy amit kicsiben drágán és rossz hatásfokkal lehet csinálni, az nagyipari méretekben jócskán gazdaságosba fordulhat.

A hidrogén pl. még mindig nem lett lefújva, mint szépreményű jövőbeli repülőgép-üzemanyag. A rakétatechnikai felhasználásról nem is beszélve.

Az tényleg valószínű, hogy személyautóban nem fog labdába rúgni a tisztán elektromos hajtás fejlődése mellett.

2018. márc. 1. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Nem a kertben gondoltam megcsinálni, hanem inkább ipari/ kisvárosi méretben.

Pl nap-szél-hidrogénerőmű kombinációjaként.

A megújulók energiaingadozásának csökkentésére.

2018. márc. 1. 11:38
 9/10 Wadmalac ***** válasza:

"A megújulók energiaingadozásának csökkentésére."

Valóban, elvileg energiatárolásra erőműveknél még jó is lehet.

Egy dologgal van csak a bajom, nem tudom, a hidrogénből ilyen ipari szinten milyen hatásfokkal lehet a hidrogénből visszanyerni az energiát. A sima hőerőmű tutira nem túl jó, ilyen méretekben meg nem tudom, üzemanyag-cellás technika mennyire működik.

Megkockáztatom, hogy a felpumpált víztározóknál azért csak jobb a hatásfok. Ha meg az megéri, hát ez miért ne.

2018. márc. 1. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
#9: A szivattyús víztározók pillanatnyilag a hatékonyság CSÚCSÁT jelentik, nem az alját. Az oda-visszaút 80%, amit a legtöbb energiatároló rendszer még egy irányba se tud.
2018. márc. 1. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!