Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogyan lehet csökkenteni a...

Hogyan lehet csökkenteni a szállítás miatti gépjárműforgalmat? Csak a benzinár növekedéssel? Hogyan lehetne nyomon követni hogy az adott termék a legrövidebb utat járja be? (Főleg ami benzinhez kötődik)

Figyelt kérdés

2020. júl. 28. 09:26
1 2 3 4
 11/37 A kérdező kommentje:
Engem pont az érdekelne hogy olyan terméket vegyek ami nem utazott sokat, nem szennyezett sokat. A cégeknek meg a kisebb költség számít, ilyen olyan trükkökkel.
2020. júl. 28. 14:45
 12/37 Wadmalac ***** válasza:

"A cégeknek meg a kisebb költség számít, ilyen olyan trükkökkel."

Például a rövidebb szállítási táv.

Az a baj, hogy a gazdaság működéséről vázlatos elképzelésekkel hiába állsz neki idealista ötleteket kreálni.

2020. júl. 28. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 A kérdező kommentje:
Nm hiszem hogy bárki más helyzetben lenne. Mindenki vázlatos elképzelésekkel rendelkezik, csak ki erről, ki arról a szakterületről. De az alap képességei egy embernek adottak, és nálam ezzel sosem volt gond.
2020. júl. 28. 14:57
 14/37 A kérdező kommentje:
Igen, a cégeknek a kisebb szállítás táv számít. Állítottam volna ennek ellnekezőjét?
2020. júl. 28. 14:58
 15/37 Wadmalac ***** válasza:

"Igen, a cégeknek a kisebb szállítás táv számít."


Akkor?

A profitorientált gondolkodás is a szállítási költségek csökkenését kívánja, ezzel a szállítások és az emisszió csökkenését is.

Akkor mi a baj?


"Mindenki vázlatos elképzelésekkel rendelkezik, csak ki erről, ki arról a szakterületről."

Azért van némi eltérés a gazdasági-logisztikai szakemberek meg a GYK-n szebb jövőről álmodozó átlagemberek szakirányú ismerete közt.


"De az alap képességei egy embernek adottak, és nálam ezzel sosem volt gond."

Hurrá. Akkor megvan az alap, hogy tanulj gazdaságtant, aztán majd megérted, hogy az nem olyan egyszerű.

2020. júl. 28. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 A kérdező kommentje:
Ja, hogy ezek itt közgazdászok, ok mérnök társaim meneküljünk. Térlátás nulla, csak a k. számok. Ok bye bye gyakori, ez valami hihetetlen, azt hittem ezt az egy kis oldalt megkímélitek, te annyi blogon, tökömtudján tépitek a szátokat, de ide is el kellett jönni, itt se lehet a "tekintélyek" nélkül egyszerű kérdéseket feltenni. Hát akkor további jó időtöltést itt egész nap. Mi van itt ez szakmai fórum lett? Emberek, ez a gyakori. Közgazdász szakbarbár is befigyel, ok, csak ha kérhetném egy picit lassabban tegyetek tönkre mindent magatok körül.
2020. júl. 28. 15:39
 17/37 Mansour ***** válasza:

"Hát, pedig ha egyszer valakit, valamit szabadon engedsz, utána újra befogni már marha nehéz."

Ez nagy igazság. De szerintem a liberális demokrácia és a neoliberális gazdaság nem annyira a szabadon engedésről szól.

2020. júl. 28. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 A kérdező kommentje:

Térjünk vissza az eredi kérdéshez:

"Hogyan lehet csökkenteni a szállítás miatti gépjárműforgalmat? Csak a benzinár növekedéssel? Hogyan lehetne nyomon követni hogy az adott termék a legrövidebb utat járja be? (Főleg ami benzinhez kötődik)


Pl ha én olyan terméket akarok vásárolni ami a legrövidebb úton jut el hozzám."


Merthogy én neten kínai oldalakról olcsóbban tudok venni mint itt a boltból, ezt ne magyarázza már nekem gazdasági szakbarbár barátunk hogy csak a szállítási távolság miatt lesz. Az miatt is, de tényleg szeretném tudni, hogy van e erre egyáltalán szándék hogy a szállítási távolság ill. az üzemanyag jelezve legyen egy termék leírásánál nekem mint vásárlónak. Ha nincs ok, elfogadom, nincs, de talán már történnek erre lépések.

2020. júl. 28. 15:48
 19/37 Mansour ***** válasza:
Hát, ha kínai oldalról rendelsz, akkor biztosan tudhatod, hogy elég nagy a szállítási távolság. De amit az itteni boltban veszel, annak is a 90 %-át Kínában gyártották (az élelmiszereket kivéve), és azt is ide kellett szállítani valahogy. És egyébként, ha már a netes rendelést említetted, ezek a futárszolgálatos kiszállítások is igencsak növelik a forgalmat.
2020. júl. 28. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:

Kérdező! már éppen gondoltam, válaszolok, próbáltam összefogni a gondolataimat, mikor eljutottam #16 számú észrevételeidhez. Ez volt az a pont, mikor leálltam.

A felvetett probléma érdekes is, jó is, fontos is, lépni is kéne. De elég komplex ahhoz, hogy egyfelől nehéz legyen, másfelől látatlanban is tudható, sokféle jó válasz létezik a problémára. És akkor még csak a dolog technikai részéről volt szó, pedig itt ennél is fontosabb a szociológiai. Ugyanis ezt emberek életterében kellene végrehajtani, emberek nagy csoportjainak érdekei ellenére, ám mégis hasznára. És itt sok szempont áttekintése elkerülhetetlen. Ezek egyik legfontosabbika azon mérnökök (és más emberek) kiküszöbölése, akik elfogultak, akik nem megérteni akarnak egy másik gondolatmenetet, hanem fikázni. Pedig ez a probléma csak széleskörű összefogással tárgyalható meg, a kivitelezése majd csak utána, még szélesebb együttműködéssel.

Soha életemben nem voltam hajlandó olyan csoportban tárgyalást folytatni, ahol nem azért van ott MINDENKI, hogy megoldást találjon. Tehát távozásra késztettél.

2020. júl. 28. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!