Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Autóvezetésnél fékezésnél mi...

Nagymarosi Lajos kérdése:

Autóvezetésnél fékezésnél mi a helyes pedálsorrend kuplung és fék, vagy fék kuplung?

Figyelt kérdés

2020. aug. 30. 20:14
 1/4 anonim ***** válasza:
92%

Ahogy én csinálom:


Fék, majd mikor már a fék a motor alapjáratát kezdené fojtani, akkor oldom a sebességet. Most hogy ez jó vagy nem, a f@$zomse tudja, így vezetek.

2020. aug. 30. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Általában fékezéssel kezdünk, mert az a "fontosabb" főleg egy vészfékezésnél. Kuplungolni ráérsz később is. Meg ha fokozaton belül maradsz mert csak picit kell ráfékezni sokszor nem is kell a fékezéshez kuplungolni. Többek között azért sem, mert utána van lehetőséged esetleg visszagyorsítani pl.egy vészhelyzet elkerülése esetén.
2020. aug. 30. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 EagleHUN ***** válasza:
100%

Ahogy előzőek írják a kuplung kinyomása nem annyira fontos mint a fékezés megkezdése.

Sőt sok más dolgot is befolyásol és fékhatást növelhetsz ha nem kuplungolsz ki.


Ennek több oka is van:


- A motorfék is fékez! Ha hatékonyabban is (üzemanyag takarékosabban) szeretnél vezetni és még a féktárcsákat is kímélni akkor ha van rá hely és lehetőség egyszerűen ne nyomd a gázt vagy egy gyors kuplungolással váltogass eggyel-eggyel visszább és ez is fékezni fog a fék megnyomása nélkül.

(Bármilyen meglepő lejtőn legurulni is takarékosabb (és biztonságosabb is) kuplunggal sebességben mint mondjuk kinyomva tartani a kuplungot és úgy hagyni gurulni gyorsulni az autód.)


- Hogyha a kuplung kinyomás nélkül kezdesz fékezni akkor a két fékező hatás összeadódik, míg ha kinyomtad a kuplungot csak a féktárcsákkal fékezel a motorral nem.


- A legtöbb autónál kuplung nélkül is ki tudod venni sebességből üresbe, de csak menet közben! Visszafele azaz sebességbe rakni viszont mindenképp kell a kuplungot használni. Tehát ha fékezel és már fojtogatja a motort akkor gyorsan ki tudod kapni üresbe (kuplung nélkül) és közben fékezhetsz is tovább nem áll le a motor.

2020. aug. 31. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Wadmalac ***** válasza:

Még egy szempont a motorfék mellett a sebességben fékezésre.

A magasabb motorfordulaton erősebb a fékrásegítés is.

Akár benzines, vákuumos rásegítéssel, akár dízel, vákuumpumpával.

Alapjáraton mindkét rásegítés gyengébb.

Tehát ha tovább hagyod sebességben, motorféken, a fékpedálra is kisebb erőt kell kifejtened.


Ahol érdemes elvileg a fékezéssel egyidőben kuplungolni is, az a vészfékezés, állóra satuzott vagy már ABS-t életre keltő mértékű fékerőnél.

De ott meg valószínűleg nem a kuplung lesz az első gondolatod.

Ha lefullasztod, hát lefullasztod.

2020. aug. 31. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!