Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Nem gondolják még, hogy újra...

Nem gondolják még, hogy újra szolgálatba állítják a Concordot, vagy hasonló gépeket gyártanak?

Figyelt kérdés

2021. jan. 19. 14:05
1 2
 11/19 Wadmalac ***** válasza:

Azért a starship dzuborbitális igencsak ellenfél lehet.

A terv (ami azért elég durva egyelőre), hogy kilónként 10 dollár alá legyen nyomva a szállítási ár.

Az még az átlag interkontinentális turistarepülésnek is alávágna.


Persze ahhoz sok száz, sorozatgyártott spaceship kéne.

Igencsak nem ma esedékes.

2021. jan. 21. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 TappancsMancs ***** válasza:

10/ Kérdező semmi. :) Csak a téma fonalához mintegy tettem be a linkeket.


Már régóta vannak több millió forintos repülőjegyek is, 5-10 millióért, de még 20 millió környékén is. Van akinek az is belefér, úgyhogy lehet majd vele variálni és nem is foltos talán, hogy egyből ilyen olcsó legyen.


A luxus osztály linkeket is ezért tettem bele, mert a téma is részben a Concorde nyereségességéről szólt, és bizony nem feltétlenül a legolcsóbbság az egyetlen működő vállalkozási profil. Na ezt jól illusztrálják a linkek videói, bőven lehet drága is, lesz bizonyos eladás belőle.


A 10 dollár per kg viszont az sok embernek elérhetővé tenné, a Concorde esetében meg több dolog is összejött és úgy szüntették meg a járatait, de maga a piaci igény az megmaradt, sőt mára szerintem még növekedett is.

2021. jan. 21. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Wadmalac ***** válasza:

A spaceship orbitális fellövési ár-terve 1 millió dollár per fellövés.

Felmérhető, hogy ez milyen messze van még, úgy, hogy egy Falcon 9 fellövés ma 40-60 milla, Falcon Heavy kb. 90.


De tegyük fel, hogy elérik.

Tervezett hasznos teher 100 tonna.

Ott pont lukra kijön a 10 dolcsis kilós ár, ha "csurig" rakod.


Utasszállításra a maximum bezsúfolható nép olyan 80-100 fő, ha a kényelmet, létfenntartást és annak hely- és tömegigényét figyelembe veszem.


Vegyük a 80-at. Economy class kényelemmel, nem számolva még a szükséges személyzet fizujával, utasok fuvarozása fel- és leszállóhelyhez, mert ugyebár tengeri mesterséges szigeten lesz.


12500 dollár per fő.

Mai árfolyammal az majdnem 3.700.000,- Ft.


Hát, ez azért kicsit durvább, mint ma mondjuk egy Business Class Amszterdam-New York.



Ha cargo és ki van használva a kapacitás, akkor nyolcvan kilós csomagra 286.000,- Ft.


Egyelőre szerintem a DHL olcsóbb.

:)

2021. jan. 21. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 TappancsMancs ***** válasza:
El lehet még osztani a különféle osztályokat (Economy Class, Business Class, Sirst Class) és még a cargo amit felvetettél, és talán máris javít az árakon. Nyilván itt az arányok és mennyiségek még bármik lehetnek, de a turista osztály lenyomható az első osztály kiegyensúlyozó extráival.
2021. jan. 21. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 Wadmalac ***** válasza:

Egy mostani business class jegy Amsterdam-New York olyan másfél milla lehet. Csak tipp, lehet, hogy több, lehet, hogy most a pandémia miatt le vannak verve az árak.

De legyen ennyi.

Ez kábé 11-12 óra repülés.

Ehelyett lenne kicsit több mint kétszereséért ugyanaz az út beszállástól kiszállásig olyan 2-3 óra (mert bent kell már kuksolni üzemanyag-feltöltés előtt és leszállás után teljes maradék üzemanyag lefújásig, amúgy a repülés maga gondolom 30-40 perc).

És közben megnézheted az űrből a Földet, plusz nulla G élmény stb.


Seerintem egy 3-4 millás jegyár teljesen versenyképes.

Nem az én büdzsémnek, de aki alapból business class utas, annak igen.

2021. jan. 22. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 TappancsMancs ***** válasza:

"Seerintem egy 3-4 millás jegyár teljesen versenyképes."


Csak a teljesebb kép miatt - ezeket a repjegy árakat most keresetem ki tényleges példának. Ahogy mondani szokták :) áraink megváltozhatnak ezért kérjük vásárlás előtt tájékozódjon az aktuális árakról :)


Amsterdam - New York


Turista osztály: 190 000

Business Class: 1 700 000

First Class: 3 700 000 -


Biztos versenyképes lenne, de a first class utasoknak még olcsó is. :)

2021. jan. 22. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 Wadmalac ***** válasza:

Na, egész jót tippeltem. :D


Mondjuk a first class meg a business class szolgáltatásban különbözik csak, mármint kiszolgálásban és olyan luxusban, mint hogy milyen kaják vannak, hány mozifilmből választhatsz, hány utas van egy légtérben és milyen méretű az a légtér, van-e franciaágy és masszőr...

Hát ebből Starship esetén semmi sem lesz. Se idő, se lehetőség.

Ezért a business classra hivatkoztam, amivel a first class annál több, olyan tutira nem lesz az űrhajón. :)

De ki a fenének is kéne?

(Mondjuk az egyéni kabin extra pénzért jól jön az olyan millernek, aki nem akarja, hogy nulla G-ben tízen lássák sugárban hányni :G).

2021. jan. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 TappancsMancs ***** válasza:

Mindhárom osztály "csak" ebben különbözik :)


A first árát nyilván kevesebben veszik, a business meg csak nagyobb utaslétszám évente. Vajon a first utasok ugyanannyiért igénybe vennék-e a nagyon gyors fél órás utat, cserébe az éppen kialakított és élvezett lehetőségekért? Meg a business utasok ki tudnak-e fizetni egy first árat a gyors útért, na meg hajlandőek-e? És kérdéseket könnyebb feltenni, mert még ott sem tartunk, hogy ott legyenek online a jegyrendelések. De ezekkel még a SpaceX is fog variálni.


Amúgy csinálnak a first utasoknak is majd biztos kabint, legfeljebb nem elsőre, bár mintha láttam volna egyéni kabinokról is vázlatot... Mintha. Mindenesetre majd ihatnak francia pezsgőt nejlon tasakból. :D Mert ott üvegből nem fognak töltögetni meg illedelmeskedni az biztos. :D

2021. jan. 22. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 Wadmalac ***** válasza:

Egyszer utaztam csak business class helyen. Frankfurt-Osaka.

Ha jól emlékszem, háromszor négy ülés volt akkora helyen, mint a turistaosztályon négyszer hat. Fekvésig dönthető ülés, elektromosan emelhető lábtámasz, karfában kihajtható asztal és monitor, kaja amikor akarod, hosszú étlapról, pia no limit, filmválasztás időben és több nyelven, kábé mozipremier után egy hetes filmek...


A felszállópályára gurulás közben hozta a csajszi a pezsgőt ezüsttálcán, kristálypohárban.


Elég korlátozottan használtam ki a lehetőségeket, mert olyan kényelmes volt, hogy az út háromnegyedét átaludtam. :D

Ugyanezen 11-12 órás úton, economy class szinten a harmadik óra után az ember elkezd sündisznót szülni. :D

2021. jan. 22. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!