Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Melyik sikeresebb a két multi...

Melyik sikeresebb a két multi cég közül, aki tudásból épít, vagy aki tudásra? Melyikből van több?

Figyelt kérdés

A "melyikből van több?" költői kérdés.


Cég Egyeske azt mondja az alkalmazottainak, hogy

- Vegyünk fel nagyon motivált embereket és olyanokat, akik tudják, hogy mit akar az ügyfelünk

- itt vannak a határidők,

- itt van egy ember, aki segít betartani a határidőket

- itt a feladat

- az oktatásra ott volt a 8+4+3.5+2.5 éved az egytemig, most teljesíts

- kérdésed van: OMBM! (old+! B+!, különben ki vagy rúgva)


Cég Ketteske azt mondja az alkalmazottainak, hogy

- Itt van egy feladat

- Az ügyfélnek ez azért fontos, mert ezt-meg-azt fogja elérni vele

- Ahhoz, hogy létre tudjátok hozni ezt, mire van szükség?

- Ahhoz pont ért a Pista. Pistát leveszem a projektről 50%ban és titeket fog edzeni (coacholni, oktatni). Akire Pista azt mondja, hogy tud haladni a munkával, azt a projekten tartjuk. A többieknek keresünk másik projektet.


Na én dolgoztam mindkét helyen. Vajon melyik triplázta meg a bevételét 4 év alatt, amíg ott dolgoztam, és melyik cég volt, aki visszaesett 40%ot a tőzsdén, elvesztette a dolgozói felét és kínába, meg indiába kényszerült települni?


Miért jó, ha motivált embereket veszel fel? (mindenki pótolható, ha elfogy a motivációja, keresünk mást)

Miért jó, ha az embereket te motiválod? (hiszen plusz munka)

Miért jó, ha elvárjuk a tudást, amit csak mi használunk olyanoktól, akik még nem dolgoztak nálnuk? (ugye nem kell betanítani őket)

Miért jó, ha megmutatjuk a tudást, amivel rendelkezünk azoknak, akik dolgoznak (nehogy már én tanítsam be és mi lesz, ha elmegy? (és mi lesz, ha itt marad?) Tanulja meg magától, én csak használni akarom, úgyis csak egy eszköz, majd ezt éreztetm is vele és motiváció "a dolgozz, vagy kirúglak".)



Na vajon melyi cég az, ahol szívesebben dolgoznak olyanok, akiknek már nem kell teljesíteni és csak lecsúsznak a leejtőn és melyik cég, ahol a dolgozó fejlődik a munkája során?


Kiírnák ilyeneket LinkedIn-re is, csak ott egyértelmű lenne, melyik cégekről van szó.

És Magyarországon a "van egy jó ötletem, hogyan lehetnénk sikeresebbek: csinálok intenzív kurzusokat belsősöknek, hogy közös metodológiát átadjam azoknak, akiken látom, hogy nem küzdenek a feladataikkal - így csökkenteni tudjuk a hozzá-nem-értést és növelni a produktivitást, bár az én produktivitásom jelentősen csökkenni fog ezáltal, de a csapat erősödik" gondolatok megosztása = kirúgnak, mert nem értenek veled egyet.



#multi #IT #céges kultúra #oktatás vs dojo
2018. szept. 18. 08:14
 1/4 anonim ***** válasza:

Ennyiből lehetetlen megjósolni, mindkét cég könnyen lehet sikeres, mivel ez egy rengeteg tényezős dolog.

Mindkét verziónak megvan előnye és hátránya is. Pl az emberekhez való ragaszkodás is lehet káros, ha Pista nem ért a projekthez amin dolgoztatni szeretném, akkor sok esetben kifizetődőbb lehet az hogy nem a cég igényeit szabom Pistára, és keresek neki más munkakört ahelyett amire szükségem lett volna, hanem olyan embert veszek fel Pista helyett aki alkalmas rá hogy elvégezze a munkát amire nekem szükségem van. Ugyanakkor nyilván a Damoklész kardja verzió sem jó, amikor a munkaeró folyton azon izgulhat hogy abban a pillanatban ahogy nem stimmel valami, repül is, és jön helyette más. A nem motivált munkaerő rossz munkaerő.

Valahol a két általad leírt modell között kéne megtalálni egy ideális középutat.

2018. szept. 18. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

És ha Pista 2-5 héten belül meg tudja tanulni, amit csinálni kell, akkor az kifizetődőbb, vagy az, ha új embert vesz fel a cég, újabb recruiting, újabb papírozás, újabb betanítás, ujabb késett napok.


Ez sem könnyű!

2018. szept. 23. 10:15
 3/4 anonim ***** válasza:
A valóság a kettő között van.
2018. okt. 17. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Lehet, én ezt a két, szélsőségeseb gondolkodó multináci cég típust ismerem.
2019. febr. 17. 20:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!