Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért olyan gyenge a nyugat-eu...

Miért olyan gyenge a nyugat-európai 8.osztályos tanulók matek és term.tudományos tudása a magyarokhoz képest a nyugati-európai diákoknak?

Figyelt kérdés

LÁSD:

[link]



#matematika #természettudomány #magyar oktatás #TIMSS #nyugati gagyi oktatás #nemzetközi összehasonlítás
2022. okt. 16. 12:57
1 2 3 4 5 6
 11/52 Revolúcióbiológus ***** válasza:
100%
Ha jól tudom a TIMSS-et könnyebb befolyásolni, PISA-t minden gyereknek meg kell írnia, a TIMSS-nél viszont csak a tanulók 10% vagy 20%-nak és hát a véletlenszám generátor mindig úgy hozza, hogy az elit iskolákba járó diákok írják meg. Gondolom ki is adja a tankerület az ukázt, hogy mennek felmérést végezni 2 hónap múlva, tessék intenzíven gyakoroltatni a nebulókkal a példafeladatokat.
2022. okt. 16. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/52 A kérdező kommentje:

" TIMSS-nél viszont csak a tanulók 10% vagy 20%-nak és hát a véletlenszám generátor mindig úgy hozza, hogy az elit iskolákba járó diákok írják meg."


Milyen bizonyítékokkal tudod ezt alátámasztani?

2022. okt. 16. 19:35
 13/52 anonim ***** válasza:
88%

A TIMSS azt méri, hogy a diákok milyen hatékonyan böfögik vissza a tananyagot. Ha az a tananyag, hogy 2+2=5, és a diákok ezt írják a papírra, akkor az a TIMSS szerint 100%. Ugye ez még semmit nem mond el arról, hogy milyen jól képzettek a diákok matekból, mert ha 8 éven át csak a Pitagorasz tételt tanulják, de azt nagyon-nagyon jól megtanulják, akkor lesz egy hatalmas TIMSS érték, és egy csomó diák akik matekból kizárólag a Pitagorasz tételt tudják.


A PISA ezzel szemben az életben szükséges képességeket mér, pl szövegértést, interdiszciplinaritást.


Alacsony PISA melletti magas TIMSS azt jelenti, hogy lényegtelenségeket tanítunk a gyerekeknek, akik azt nem tudják alkalmazni, viszont ha rákérdezünk, akkor vissza tudják böfögni.


Egyébként erre elképesztő saját kezű élményem van. Amikor a tesóm nem értette az eredő erőket fizikából, és próbáltam segíteni hogy hát alkalmazni kell a Pitagorasz tételt (konkrétan derékszögben hatottak az erők a feladatban), akkor rám nézett nagy boci szemekkel, hogy de hát azt "matekból tanultuk", fizikából nem tudta alkalmazni. Matek dogán probléma nélkül. Na ez az alacsony PISA magas TIMSS a való életben.

2022. okt. 16. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/52 kürasszír ***** válasza:
100%

Kedves kérdező!


Borsodban élek, irodai munkát végzek.


Napi szinten kapcsolatban vagyok a mélyszegénységben élő, zömében roma származású emberekkel.


Napi tapasztalat, hogy ebben a rétegben, annak ellenére, hogy elvégezték a 8 osztályos általános iskolát, az emberek 60-70 %-a funkcionális analfabéta.


Hogy végzik el akkor Magyarországon tömegével funkcionális analfabéta emberek az általános iskolát, ha írni-olvasni sem tanultak meg?


Mert ez komoly kérdéseket vet fel a magyar közoktatás minőségével kapcsolatban.

2022. okt. 16. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/52 A kérdező kommentje:
13-as! Mégis hogy lehet bemagolni a matekot vagy fizikát? Talán összekevered a törivel meg az irodalommal.
2022. okt. 16. 21:51
 16/52 A kérdező kommentje:

Kürasszír tavaly még egyetemista tanulófiúnak mondtad magad.


"Hogy végzik el akkor Magyarországon tömegével funkcionális analfabéta emberek az általános iskolát, ha írni-olvasni sem tanultak meg?"


Mert a környéken félnek a tanárok a roma szülőktől és automatikusan átrugdossák a roma tanulókat az osztályokon.


A szocializmusban alig volt cigány aki képes volt eljutni 6.osztályig. Mert akkoriban ha nem tudott a gyerek, akkor megbuktatták, akkor is ha roma.

2022. okt. 16. 21:54
 17/52 kürasszír ***** válasza:
100%

# 16


Nem egyetemista "tanulófiúnak" mondtam magam, hanem, hogy egyetemre járok (masoddiploma, levelező).


Nem mindegy.

2022. okt. 17. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/52 Tom Benko ***** válasza:
@kürasszír: Hogy végzik el? Könyvtárakat tudnék megtölteni csak a saját eseteimmel.
2022. okt. 18. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/52 Tom Benko ***** válasza:
@15: Röhögve. Ha a definíciókat, tételeket kéred vissza alkalmazás helyett, máris magolásra nevelted a diákot. Ha egy feladat(típus) megoldására algoritmust adsz, máris csak magolás kell. Ha ezt ráadásul évekig csinálja a diák, az első, a keretekből kilógó feladatnál lefagy. Szerinted miért vettek ki minden szerkesztést az érettségi követelményekből?
2022. okt. 18. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/52 Tom Benko ***** válasza:
78%

A linkedből idéznék: "Wu (2003, 2010) has shown that TIMSS and PISA do not produce exchangeable scores. One reason may be reading load even for mathematics and science items. TIMSS questions focus on the mathematics curricula taught around the world as seen in TIMSS example items, while PISA attempts to assess mathematics embedded in descriptions of situations encountered outside of the classroom, see PISA examples."


Durván a TIMMS azt méri, amit tanítanak matekból, a PISA meg a tanultak beágyazását. Magyarra fordítva a magas T alacsony P-vel azt jelenti, hogy a diákok nagyon betanulják a matekot, de fingjuk sincs, higyan lehetne azt használni valamire.

2022. okt. 18. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!