Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért olyan gyenge a nyugat-eu...

Miért olyan gyenge a nyugat-európai 8.osztályos tanulók matek és term.tudományos tudása a magyarokhoz képest a nyugati-európai diákoknak?

Figyelt kérdés

LÁSD:

[link]



#matematika #természettudomány #magyar oktatás #TIMSS #nyugati gagyi oktatás #nemzetközi összehasonlítás
2022. okt. 16. 12:57
1 2 3 4 5 6
 31/52 anonim ***** válasza:

30, valóban nem kapnak a gyerekek ma már körmöst, kaphatnak jó jegyeket, ha felkészültek, nem térdepeltetik őket kukoricára.


Ugyanakkor a poroszosabb, lexikális tudásanyagra alapozó rendszer van. És ez igy van jól.


Lehetne sokkal liberálisabb is, de isten ments, hogy az legyen.

2022. dec. 25. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/52 kürasszír ***** válasza:

# 30


Egyáltalán nincs poroszos rendszer Magyarországon.


1.) Nincs tanári tekintély, amely tekintélyelv a porosz rendszer alapja.


2.) Nincs társadalmi presztízse a tanári pályának.


Többször szerepelt a médiában, hogy a gyerekek megverik, leköpik, megalázzák a tanárokat. A mi helyi állami általános iskolánkban a gyerekek szétverték a mosdót, összetörték a padokat, székeket, lyukat ütöttek az ajtókba. Mindennek semmi következménye sem lett.

2022. dec. 25. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/52 Tom Benko ***** válasza:
@31: Igen, isten ments, még a végén a diákoknak lesz személyiségük, és esetleg még kérdezni is mernek majd. Borzalom!
2022. dec. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/52 Tom Benko ***** válasza:
76%

@kürasszír: Amit a média lead, az olyasmi, ami hírértékű, azaz a megszokottól eltérő, nem normális. Ergo a médiában megjelenő hírek számára hivatkozni érvként kissé sántít.


A tanároknak lehet tekintélye, de az nem jár automatikusan. Azt el kell érni. Ez az ami nehéz úgy, hogy a tökfej banda, amelyik kormánynak nevezi magát, folyamatosan alázza és negligálja a tanárokat.

2022. dec. 25. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/52 kürasszír ***** válasza:

# 33 # 34


Érdekes módon az összes magyar Nobel-díjban részesültet a poroszos oktatási rendszer nevelt ki magából, ahogy szinte az összes nemzetközi hírű magyar tudóst is.


A liberális oktatási rendszernek valahogy feltűnően hiányoznak az eredményei.


A környékünkön az összes általános iskolában előfordultak olyan incidensek, amilyenek 20-30 éve elképzelhetetlenek lettek volna.


Többször történt tanárverés, nem országos, hanem helyi, járási szinten az elmúlt években.

2022. dec. 25. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/52 sadam87 ***** válasza:

#35

Itt van egy cikk Rátz Lászlóról (ha már a Nobel-díjasok kineveléséről beszélünk), mindenki döntse el, mennyire poroszos stílusú.

[link]

Megjegyzem, megint arról van szó, milyen volt az oktatás 100 éve. Tény, hogy akkor nagyon jó volt a magyar oktatás, de a hazai mozdonygyártás is, valamiért mégsem gőzmozdonyokat, meg Kandó- féle mozdonyt akarunk gyártani... (Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne sokmindent átvenni abból az időből.)

Egyébként tény, hogy a poroszos oktatással is lehet jó eredményt elérni. A kelet-ázsiai országok oktatása nem kicsit jó, és egyben elég poroszos is. (Bár valószínű ez a hatékonyság a kultúrán is múlik.)

De nem attól lesz egy oktatasi rendszer hatékony, hogy poroszos vagy nem poroszos (akármit is értsünk ezen). Mindkettőt lehet jól és rosszul is csinálni. A magyar oktatási rendszer jelenleg elég erősen az utóbbi fele konvergál...

2022. dec. 25. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/52 sadam87 ***** válasza:
Ja, még egy dolog. Az ázsiai "poroszos"oktatási rendszer egyáltalán nem csak a lexikális tudásra alapoz. (És ez természetesen igaz a Nobel-díjas tehetségeket kinevelő hajdani magya
2022. dec. 25. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/52 sadam87 ***** válasza:

Bocs, véletlenül küldtem el. A vége:

... hajdani magyar oktatásra is.)

2022. dec. 25. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/52 anonim ***** válasza:
100%

@35

Más, nyugatabbi országokban az utóbbi időben is termelt ki liberális oktatási rendszer Nobel-díjas tudósokat. És ott sem verik a tanárokat a diákok. Tehát van működő példa rá, tehát a Nobel-díj nélküliség nem a liberális oktatási rendszer hibája. Sokkal inkább annak, hogy el van hagyagolva az oktatásügy már hosszú ideje Magyarországon.

De ez már sajnos politika, és nem a Tudományokba való.

2022. dec. 26. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/52 Tom Benko ***** válasza:
@35: Az előzőleg elhangzottakhoz csak annyit tennék hozzá, hogy az oktatási rendszer eredményességét _nagyon_ nem a Nobel-díjasok számában mérjük. Sőt, az a legkevésbé alkalmas mérőszám.
2022. dec. 26. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!