Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Tényleg feleslegesekké válnak...

Tényleg feleslegesekké válnak a robbanómotorok a járműiparban az új akkumulátor miatt?

Figyelt kérdés

Akár 1000 mérföld egy feltöltéssel. 765Watt/kg energiasűrűség. Ezzel repülőt is hajthatnának.



Itt olvashattok erről:


[link]



febr. 3. 15:47
1 2 3 4 5
 1/43 anonim ***** válasza:
70%
Azért még ne temessük már el a robbano motorokat. Kell az még
febr. 3. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/43 anonim ***** válasza:
80%

Majd valamikor talán az lesz. Majd valamikor. Mindenki önti bele a pénzt az aku fejlesztésbe. Ígéretes labor értékek vannak különféle szilárdtest és egyéb aku technológiákkal. Gyártható fázisban lévő viszont még nincs.

Egy dolog laborban összedobni egy apró teszt akut, ami működik, és megint más hozzá a gazdaságos és hatékony gyártástechnologiát megalkotni, amivel tömeg termelni lehet nagy méretekben.

Nem egyszer az utóbbi legalább akkora fejtörés, mint az előbbi.

Másrészt tágabb értelemben nézve talán soha nem fognak a belsőégésű motorok eltűnni. Ha a személygépjárművek esetén nem is, de sok speciális helyzet van, ahol nem nagyon van alternatívája.

Repülés: csak a kisgépek esetén látok rá bármi esélyt. Nem fognak a nagy utasszállítók órákat rostokolni a földön, míg feltöltőik az aku, illetve nem fognak pár száz km/h-val lassabb légcsavaros gépekkel repülni.

Mezőgazdaság: rövid időablak alatt kell elvégezni bizonyos munkákat. Aratási időben napi 16 órában mennie kell a kombájnnak.

febr. 3. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/43 anonim ***** válasza:
100%

Előzmény:

https://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__termeszettudomany..


"Tényleg feleslegesekké válnak a robbanómotorok a járműiparban "

Nem.


"765Watt/kg energiasűrűség"

Az nem energiasűrűség. Az Wh/kg vagy J/kg lenne.

A Watt a teljesítmény mértékegysége, így az teljesítménysűrűség lenne.


Az MIT által közzétett tanulmányukban:

[link]

765 Wh*kg^–1-ról vagyis 765 Wh/kg-ról értekeznek.

febr. 3. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/43 anonim ***** válasza:
0%

A személy szállitásból biztos hogy elfog tünni. A városokban hatalmas probléma a légszennyezés.


[link]


2 Erre simán megoldás lehet a cserélhetőakkumlátór, ápp ugy ahogy ma egy elemet cserélnek csak nagyba.

febr. 3. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/43 anonim ***** válasza:

#4 És a gazda tartson száz millió forint értékben csere aksit, ahelyett, hogy tartana sokkal olcsóbban és egyszerűbben köbös tartályban 1000 liter (bio)dízelt?

Egyébként mivel logisztikában dolgozom, tudom, hogy egy kis targoncában aksit cserélni se annyi, mint távirányítóban, de megoldja az ember. Sokkal nagyobb gépekhez ez már nem igazán megoldható, vagy horror idő és macera.

febr. 3. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/43 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=1kZgG58zz8U


Ez csak akarat kérdése. Amúgy a gépek 99% nem igy dolgozik.

febr. 3. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/43 A kérdező kommentje:

"Egy dolog laborban összedobni egy apró teszt akut, ami működik, és megint más hozzá a gazdaságos és hatékony gyártástechnologiát megalkotni, amivel tömeg termelni lehet nagy méretekben."


Ez bizony tévedés, még idén már ezt fogja vásárolni kínából a TESLA a gyáraiba.

Ja és ez nem szilárd test akkumulátor hanem Li-Sulfát akkumulátor.

febr. 3. 20:41
 8/43 anonim ***** válasza:
96%

#8:

"A magát mérnöknek mondó szakmunkás végzettségű"

Sehol sem állítottam magamról, hogy mérnök vagy szakmunkás lennék.


"megint ostobaságokat beszél"

Ez újfent argumentum ad hominem érvelési hiba.


"ez ezer mérföldes hatótávot jelent egyetlen feltöltéssel?"

A hivatalos tanulmányban sehol nem szerepel 1000 mérföldes hatótáv, ezt sehol nem bizonyították hivatalos méréssel


"még idén már ezt fogja vásárolni kínából a TESLA a gyáraiba."

A Tesla erről hivatalos sajtóközleményt még nem adhatott ki.

A tanulmány ugyanis csak 2024. január 18-án jelent meg, szóval ez még nem kész termék.


"Ja és ez nem szilárd test akkumulátor hanem Li-Sulfát akkumulátor."

A cikkben jelzett akkumulátor-technológia nem Li-szulfát, hanem Li-bisz-tetraamino-benzokinon (utóbbi - a bisz-tetraamino-benzokinon - egy szerves vegyület, nem tartalmaz ként).


"Azaz megszűnik ezzel minden robbanómotoros személygépkocsi egyetlen előnye, a hatótáv."

Nem szűnik meg:

1. Ez még nem egy létező termék.

2. Az előállítása feltehetőleg drága, problematikus (nem egy olyan, amit bármelyik afrikai faluban meg tudnának javítani).

febr. 3. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/43 anonim ***** válasza:
100%
#8: Ja és még egy nüansz: ez a technológia azt állítja magáról, hogy 500 Wh/kg energiasűrűségre képes (a hagyományos Li-ion akkumulátorok - a Wikipedia tanúsága szerint - 100-243 Wh/kg-nál járnak). A tiszta gázolajnak 12667, a tiszta benzinnek 12889, a metánnak 15444 Wh/kg az energiasűrűsége - szóval messze van ez még a belsőégésű motor lecserélésétől.
febr. 3. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/43 A kérdező kommentje:

Tévedsz, a CATL a világ legnagyobb akkumulátor gyártója már ebben az évben 2024-ben tömeggyártja a condensed battery nevű szilárd-test akkumulátort.


Olvass: [link]


Repülőket is meg lehet hajtani már vele.

febr. 3. 22:08
1 2 3 4 5

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!