Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Algoritmizálás, tömbök használ...

Algoritmizálás, tömbök használata hogyan?

Figyelt kérdés

Sziasztok! 9. osztályos szakközépiskolás diák vagyok. (Informatika szakmacsoport) Viszonylag jó tanuló vagyok. (Ezt nem nagyképűségből mondom) Van egy "adatbáziskezelés és szoftverfejlesztés" nevezetű óránk suliba amiben kicsit gyengélkedek. Pontosabban csak egy részében. A tanár olyan feladatokat ad fel, melyben nekünk kell specifikációt illetve algoritmust készítenünk pszeudokóddal, folyamatábrával és stuktogrammal. Év elején meg viszonylag egyszerű feladatokat oldottunk meg amik még jól is mentek. (Pl. olyan algoritmust kellett írnunk amely egy téglalap vagy kör területés és kerületét számítja ki) Félév után viszont nehezedett a dolog. Jeleneg ilyen feladatokat (kellene) megoldanunk:

Olvass be egy előre megadott darabszámú sorozatot, majd írasd ki az átlagukat. A sorozat legalább egy elemet tartalmazzon és a sorozat elemei tetszőleges egész számok lehetnek. Készíts specifikációt és algoritmust a három tanult algoritmusleíró nyelven.

Ebben ugyebár tömböket kell használni, amit egyáltalán nem értek. Le tudnátok írni esetleg lépésről-lépésre a megoldást illetve el tudnátok nekem magyarázni hogy mik azok a tömbök és hogyan használjam? Igazából órákon megpróbálok odafigyelni, de van néhány diák az osztályba aki igencsak rendbontó és a szerencsétlen tanárnak mindig őket kell fegyelmeznie, aztán az anyagra alig marad idő.



2014. ápr. 27. 18:58
 1/2 anonim ***** válasza:

a tömb definíciója: [link]


egy olyan változót képzelj el, amiben több érték is benne van. nem tudom pontosan miylen pszeudó kódot használtok, remélem érhetőek lesznek a példáim:


pl:


tömb = [1, 2, 5, 3, 7]; (ebben a tömbben 5 darab szám van, az értékeik 1 2 5 3 és 7)


ezután hivatkozhatsz az egyes elemeire pl:


tömb[1] - a 1. elem (ez a fenti példából 1)

tömb[3] - a 3. elem (ez a fenti példából 5)


így pl csinálahtsz olyat hogy: