Kezdőoldal » Utazás » Európa » Érdemes a családdal kimenni...

Érdemes a családdal kimenni Grönlandra körbenézős munkakeresős kirándulásra?

Figyelt kérdés
Mostanában sok ember hagyja el sajnos az országot,én is köztük leszek.Azért gondoltam télre, mert ilyenkor a maga rideg valóságában látjuk milyen Grönland.Nuukba,a fővárosba mennék, és megnéznénk milyen az ország, környező városok,milyen a hétköznapi élet.Esetleg egy hosszabb kintlétre készülnénk, pár hónapra, hogy egy esetleges munkakeresési folyamat is beleférjen.Volt már innen ott kinn valaki?esetleg olyan aki nem csak nyaralni ment, hanem letelepedni?Mik a tapasztalatok?
2022. jan. 17. 20:30
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
90%
10: jó eséllyel... :)
2022. jan. 18. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem érdemes. Télen lehetetlen megmaradni ott.
2022. jan. 18. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim válasza:

Nekem is eszembe jutott. Én is programozó vagyok, és mivel 1997 óta tanulok egy másik eszkimó nyelvet (a szent-lőrinc sziget eszkimót, ezért a grönlandi eszkimók közege inspiráló lenne, a nyelvük ha nem is pont olyan, de közeli rokon.


Viszont Kopenhágában is él egy jelentős eszkimó diaszpóra, sőt, ez nem is kicsi, Grönland lakosságának a harmada a szűk étlemben vett Dániában él, és a dán főváros ebbe nagy arányban osztozik.


Egyelőre keveset tudok Grönlandról. Az ignatlanszerzés kicsit más, az ember az ingatant veszi meg, nem a földet, a föld elvileg megvásárolhatatlan. Persze ettől még lehet ingaltant venni, Nuukban nem olcsó (bár kisebb lakások beleférnek a magyar átlagba).


A városok közt nincs autóközlekedés, a települések nincsenek összekötve (legfeljebb hajó vagy repülő).


A mi fogalmaink szerinti mezőgazdaság, erdő stb. az Grönland legdélibb részén van csak, erdő, szántók, birka. I gyekszem magam is nézni a kisebb déli települések életét.