Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Igaz az, hogy egy személy...

Igaz az, hogy egy személy szállító repülő (pl. wizzair) pilótának vezetés közben akkor kell a legjobban figyelni, mikor a gép leszálláskor már nagyon közel van a futópályához valamint mikor a gépet leteszi?

Figyelt kérdés
A vezetés tobbi része lájtosabb, akár ehet ,ihat énekelhet, de a leszállás előtt meg közben nagyon kell figyelni, különben az utasok egymásra zuhanhatnak, ha nem ügyesen figyelemmel teszi le a gépet a pilóta?

2015. jan. 18. 18:56
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Nem igaz. Egy pilótának attól a pillanattól kezdve éberen kell figyelnie, amikor beül a fülkébe, egészen addig amíg le nem szállt, és az utasok el nem hagyták a gépet.

A repülés nem csak abból áll, hogy felviszem, majd leteszem. A levegőben is lehetnek számos olyan helyzetek amikor a pilótának észnél kell lennie, és figyelni mindenre.

Ugye hallottál már légörvényekről??

2015. jan. 18. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Igen hallottam.

Csak tegyük fel,ha nincs semmi ilyesmi,hanem simán lemegy az egész út.

2015. jan. 18. 20:50
 3/4 anonim ***** válasza:
Az igaz, hogy a leszállás a legnehezebb része egy rutin útnak.
2015. jan. 18. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

A kérdést az teszi komolytalanná, amit a magyarázatban írsz az utasokról.

Az utasok nem esnek ki az ülésből, nem zuhannak egymásra keményebb landoláskor sem. Ha ilyen történik, azt becsapódásnak hívják, nem leszállásnak.


A légitársaság neve is érthetetlen számomra. Nincs semmi összefüggésben a kérdéssel.


Ha arra gondolsz, hogy egy eseménytelen repülési szakaszban nem kell maximálisan a repülésre figyelni, az sem igaz teljesen. A pilóták nem bábú merevséggel, a kormányba kapaszkodva egyenes derékkal, szemüket a műszerekre szegezve ülnek végig. Erről nincs szó.

Több repülőgéptípusban nincs is hagyományosnak mondható kormányoszlop, csak kis (tényleg kicsi) joystick a külső oldalon (kapitány bal-, másodpilóta jobbkezénél.)

A robotpilóta nagy sok terhet le vesz a vállukról.

Enni, inni lehet, sőt az ülésüket is elhagyhatják. Énekelni tilos, s sok (ha nem az összes) légitársaságnál a civil beszélgetés is tilos. Volt már katasztrófa abból, hogy fecsegtek. Nem tudom, ezt mennyire veszik komolyan.

No persze olyan nincs, hogy üresen marad a fülke, vezet a robot. Meg olyan sincs - amiket filmekben lehet látni - hogy utas repüli a gépet, mert a pilóták kipurcantak, s a földről ledumálják szépen.

A felszállásnál pl. az elhatározási sebesség elérésekor az a pilóta emeli el a gépet/vagy szakítja meg a felszállást, aki repüli a madarat.

Nem gép dönt, hanem ember.

Az ütközésvédő rendszer sem avatkozik be (tudomásom szerint) a repülésbe. Bár lehet, hogy már igen, de az biztos, hogy a pilóták felülbírálhatják.

A repülési szabályok nagyon szigorúak. Sok olyan felvételt láthatsz pl. a youtube-on, ahol erős szélnyírás ellenére leteszik a gépet, különösebb baj nélkül, s sok átstartolást, aminek okát laikusként nem is érzékeli az ember.

2015. jan. 18. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!