Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Hogy lehet az, hogy egy 3 óra...

Hogy lehet az, hogy egy 3 óra 40 perces repülőjárat 3 óra alatt teljesíti a távot?

Figyelt kérdés

Ez egy olyan helyzetben fordult elő, amikor több mint 3 órás késéssel indult, ám mégis csak 2 óra negyven perc késéssel landolt, ezáltal elkerülve az unios normák által előírt kárpótlás kifizetését az utasoknak.

Ez egy komoly trükknek tűnik nekem, vagy ez van hogy a 3 óra 40 perces saccolt idő totálisan kamu, vagy pedig különböző légitársaságok, esetleg légitért irányító hatóságok szabadabb légifolyósót biztosítanak a késésben levő gépeknek hogy megúszhassák a kötelező kárpótlás kifizetését ugyanis a késésnel csak az számít hogy mekkora késéssel landolt nem az hogy mennyi késéssel szállt fel.


2019. júl. 19. 12:17
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván az a fontos, hogy odaèrsz-e időben az úti célodhoz és eléred-e a tervezett csatlakozásodat. A menetidőt nagyon sok tènyező befolyásolja az időjárastól a gép terhelésén át a forgalomig, így nem meglepő, ha tudnak faragni belőle. És igen, valóban van egy tudatos tartalékolas is, mert a zsúfolt európai repülőtereken egyrészt nem lehet tudni, mikor kell a tervezettnel több időt gurulással tölteni, másrésht a legzsúfoltabbakra eleve nem lehet bármikor megérkezni - nyilvàn nem addig köröztetik a kèsett gèpeket, amíg lezuhannak, de a késett gepek besuvasztása a pontosak közé komoly pluszköltséggel jár a legitarsaságnak. Ezért inkább ráhagynak egy kicsit a menetrendben, legrosszabb esetben köröznek egy keveset.
2019. júl. 19. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:

8


Igen bőségresre de nem véletlen. 2005 óta, mióta bevetették a kötelező kárpótlást a menetidők átlagban 15-30 percet növekedtek. Persze csak a becsült menetidő, az auktuális nem sokat változott. Amit az EU adott egy kézzel a pórul jár utasoknak azt a másik kezével el is vette ha engedélyezi ezt az alaptalan menetidő emelést.

2019. júl. 19. 17:30
 13/29 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező, ne görcsölj már... Többen leírták, hogy a légterek fokozódó zsúfoltsága, az időjárás változékonysága miatt egyre kiszámíthatatlanabb a menetidő. Nyilván tartalékolnak. 15-20 éve feleennyi repülő sem járt. Gondolj bele, az M7-en tudnád tartani egy péntek délután a 20 évvel ezelőtti menetidőt? Persze, hogy nem. 10-30 perc ráhagyás még nem 3 óra... Így jártál, nem tudtál ezen nyerészkedni.
2019. júl. 19. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
55%

"Amit az EU adott egy kézzel a pórul jár utasoknak azt a másik kezével el is vette ha engedélyezi ezt az alaptalan menetidő emelést."


Ennek semmi köze az EU-hoz, a repülötársaságok függetlenek az EU-tól! Ennyire ostoba nem tudom, hogy lehetsz, vagy csak hözöngeni akarsz????

2019. júl. 19. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 A kérdező kommentje:

14


Kit minősítgetsz itt?


Mit nem értesz, magyarázzam el még egyszer az összefüggést?


A kárpótlás EU-s előírás. Ez annyit tesz, hogy ha nincs EU akkor nincs kárpótlás az EU-n belüli járatok késésére. Eddig érted?

Na most amit a légitársaságok tettek azzal, hogy a becsült menetidőt megemelték az csupán egy válaszlépés erre, mivel nyilván, mint minden vállalkozás, csökkenteni akarják a kiadásokat, az adót, büntetéseket stb. Ebben nincs semmi meglepő.

Viszont az Uniónak kellett volna jönnie egy válaszlépéssel amely ezt a kiskaput lett volna hivatott lezárni.


Csak ennyi köze van az EU-hoz. Nem értem hogy lehetsz ennyire buta. Ajánlom olvass külföldi sajtót, tudod ott ez nem ennyire tabu téma kisokos. Van egy véleményed de nem biztos, hogy az az igazság. Olvasgatni is kell néha minél több forrásból hogy tágítsd az a szűk látókört.

2019. júl. 19. 21:23
 16/29 A kérdező kommentje:

13


Nem nyerészkedni akarok ember, hanem jogos kárpótlást azért mert ott dekkoltam a semmibe 3 órát. És nyilván idegesít amikor ilyen olcsó trükkökkel megússzák. Van pénzük bőven, még az utolsó bőrt is lehúzzák az emberről ezek a légitársaságok minden adandó alkalommal, egyfajta maffia. Nem értem miért kell védeni őket! A kliens meg le van szarva magasról.

2019. júl. 19. 21:26
 17/29 anonim ***** válasza:

"Ez annyit tesz, hogy ha nincs EU akkor nincs kárpótlás az EU-n belüli járatok késésére."


Akkor meg mit hözöngsz, EU nélkül semmi esélyed sem lenne kártérítésre, így elvileg igen.

A fiktív menetidö meg teljesen lényegtelen, ami számít, hogy mennyi ideig tart ténylegesen az út.

2019. júl. 19. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem tetszik, ne utazz velük. Menj menetrend szerintivel, vagy bérelj magángépet. Mit vársz egy 10 ezer forintos fapados jegyért?
2019. júl. 19. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

"Mit vársz egy 10 ezer forintos fapados jegyért?"


A kérdése meg válaszai alapján legalább 50-100 ezres kártérítést!

2019. júl. 20. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
Nem egyértelmű, hogy szeretnék megúszni a kártérítést? Ha neked lenne egy céged, te sem csinálnád máshogy.
2019. júl. 20. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!