Kezdőoldal » Utazás » Szállások » Köteles visszatéríteni?

Köteles visszatéríteni?

Figyelt kérdés
Márciusba mentünk volna Rómába, de a gépünket törölte a WizzAir, a Koronavírus miatt. A szállás már ki volt fizetve, azonban a tulaj nem akar visszatéríteni. Van erre valami törvény hogy köteles e visszatéríteni, vagy legálisan megteheti ezt?

2020. febr. 28. 10:23
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
65%

Természetesen van törvény, de erősen információhiányos a kérdésed.

Vannak olyan szálláshelyek, amelyeket úgy lehet lefoglalni, hogy a nincs semmi visszatérítési lehetőség, és olyan is, amelyiket a kezdő dátum előtt egy nappal lemondhatod, és visszakapod a pénzed. Ha úgy foglaltál, hogy nem jár vissza semmi, akkor az a te hibád volt.

A szállásadó meg nem tehet arról, hogy te olyan járattal mennél oda, ami átmenetileg nem elérhető. Utazz mással. De ha nem volna semmi más lehetőséged sem, abban sem hibás.

Van a jogban olyan, hogy vis major, de érzésem szerint erre nem alkalmazható.

2020. febr. 28. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 D. Brasco ***** válasza:
88%
Olvasd el a szallasnal az apro betus reszt abban minden benne van!
2020. febr. 28. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
91%
Ha nem lemondható szállást választottál, azzal vállaltál minden rizikót. Ezért is volt olcsóbb, mint egy felexibilisebb szállás. Amúgy a szállásnak semmi köze ahhoz, hogy te mivel és hogyan utazol. Ugyan miért is adna vissza pénzt?
2020. febr. 28. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
84%

Első választ lehúzóknak gratulálok!


Korrekt feleletet adtam. Ha nem lemondhatóan foglalt, akkor bizony nem kapja vissza a pénzét.

2020. febr. 28. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Utasként kártérítésre vagyunk jogosultak, minden olyan kárért, amely a szolgáltatások nem szerződésszerű teljesítése miatt ér minket. Akkor nem vagyunk jogosultak kártérítésre, ha az utazási iroda bizonyítja, hogy nekünk felróható okból történt a szerződésszegés, vagy az elháríthatatlan és rendkívüli körülmény (vis major) miatt következett be, vagy olyan harmadik fél magatartása miatt történt, amely előre nem volt látható és elháríthatatlan volt. Kártérítési igényünket az utazás szervezőjéhez kell benyújtanunk.


Bár itt utazási irodáról esik szó, értelemszerűen az egyéni szállásfoglalásra is ugyanez vonatkozik.

2020. febr. 28. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Mivel a kárt a WizzAir okozta, neki kell megtéríteni. Nem nagyon szeretik, el is hajtják az embert, de vannak irodák, akik ezzel foglalkoznak és be is hajtják.
2020. febr. 29. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
58%

Én egy négy csillagos szállodában dolgozom itt Budapesten.


Mi visszatérítjük bizonyos esetekben a non-refundable foglalás árát is, csak kellenek hozzá e-mailben elküldve az alábbi dokumentumok fénymásolva/fényképezve:

-Útlevél

-Személyi igazolvány

-Repjegy

-Lemondási/Törlési/Módosítási igazolás a légitársaságtól.


A légitársaságok amennyiben a koronavírus miatt változtatnak a járatodon, az közölve van az e-mailben.

Ha a helyszín (induló hely), vagy az indoklás nem koronavírushoz kötődő, akkor mi sem térítjük vissza.

2020. márc. 1. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

7-es! Ez saját vállalása a cégnek, nem törvényi kötelezettség. Fogyasztóbarát megoldás.

Kérdező, gondolj bele, ha a tiedhez hasonló esetben a szállásadó mindenkinek visszadná a pénzt, akkor be is zárhatnak. Cső, kész, vége.

És olyasmi miatt, amiről nem tehetnek.

2020. márc. 1. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
52%

Egyébként kimennétek, ha nem lett volna törölve a járat? Mert bőven van más lehetőség az utazásra. Vonat sem olyan drága szerintem, igaz, Bécsben át kell szállni.

Az ország nincs lezárva, tehát nem kell visszatérítenie a szállás árát. Nem is értem, a wizz miért törölte a járatot.

2020. márc. 2. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
58%

Mi még kivárunk. Nekünk Ryanair-nél van megvéve Rómába a repjegy és a szállás is ki van fizetve. De mi április 17-én mennénk.

De hogy lesz-e belőle valami, az a jövő kérdése.

2020. márc. 6. 03:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!