Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Lakókocsi bérbeadása esetén,...

Andika82 kérdése:

Lakókocsi bérbeadása esetén, hogyan működik az adózás, és mennyit kell fizetni utána % -ban?

Figyelt kérdés
Elég ha bemegyek az apeh-hoz, és ott el tudom intézni? Mennyi adót kell a bevétel után fizetni? Hogy működik ez?
2012. máj. 19. 14:59
 1/4 anonim ***** válasza:

Ingóságbérbeadásból származik majd jövedelmed, kérj erre a bérbeadási tevékenységedre egy adószámot az adóhivataltól. Az adó mértéke 2012-ben 16 % az adóköteles jövedelem után. A jövedelem kiszámítása pedig:

Bevétel

- költség (ami e tevékenységeddel kapcsolatban felmerül, és bizonylattal (számlával) tudsz igazolni), vagy a bevétel 10 %-a elszámolható bizonylat nélkül.

= jövedelem


Negyedévente van adóelőleg-fizetési kötelezettség. És ha nem kifizetőnek adod bérbe, akkor ezt a kötelezettséget Magadnak kell kiszámolnod.

2012. máj. 21. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Akkor, amikor nincs kiadva, nem kerül semmilyen költségbe, nem kell utána fizetnem semmit?

És pl. milyen költségek számolhatóak el? Műszaki vizsga, gumi javítás, ilyesmi?

Köszönöm a válaszod! :)

2012. máj. 24. 07:10
 3/4 anonim ***** válasza:

Pontosan.

Amikor nincs kiadva, akkor nincs is bevételed ebből a tevékenységből, tehát nincs mivel szemben költséget elszámolni, hogy adóköteles jövedelmet tudj belőle megállapítani. Így adófizetési kötelezettség sincs.

Viszont lehetséges ebben az időszakban a lakókocsira költség, amelyet bevétel hiányában nem tudsz mivel szemben elszámolni. Akkor év végén az összes, ebből a tevékenységedből származó bevételeddel szemben fogod majd elszámolni, úgy jön ki a végleges "eredményed" (jövedelmed), amelynek kiszámolod a végleges adókötelezettségét, ami persze valószínűleg el fog térni az év közben - negyedévente - meghatározott és befizetett adóelőlegek összesenjétől. És mint mindenki más, vagy befizetéssel, vagy visszaigényléssel rendezed az adódat. Erre találták ki az adóbevallást, mivel év közben csak adóelőleget fizetünk, ami nem feltétlenül fog megegyezni az év végi adóbevallásban kihozott adókötelezettséggel.


Ha nem a 10 %-os költségelszámolást választod (mert mondjuk a bevételed 10 %-át jelentősen meghaladja a ténylegesen kiadott költség), akkor a költségszámlákat gyűjtögetned kell! Csak 10 %-os költséghányad választása esetén nem kell! A költségelszámolást a hónapok között nem váltogathatod. A kezdetkor el kell döntened, hogy melyik alapján akarsz adóelőleg fizetni. Akkor egész évben aszerint a szisztéma szerint kell az adóelőleget megállapítani. Év végén az adóbevallásban viszont eltérhetsz ettől, ha év közben a 10 %-os elszámolási módot alkalmaztad. Áttérhetsz a tételesre, ha megtartottad a költségszámlákat, és Neked az adózás szempontjából kedvezőbben jönne ki.

De ha év közben a tételes elszámolást (számlagyűjtögetőst) választottad, akkor év végén az adóbevallásban ettől az elszámolási módtól már nem térhetsz át a 10 %-osra!

2012. máj. 25. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A költségekről megfeledkeztem.

A jellemzően elszámolható költségek körét a személyi jövedelemadó törvény 3. számú mellékletében találod meg. Alapjában elmondható az, hogy a tevékenység végzésével szorosan összefüggő kiadások (amelyeket tételes elszámolási mód választása esetén számlával igazolni tudsz) elszámolhatóak a bevétellel szemben.


Az önálló tevékenységből származó jövedelem megállapítására vonatkozó rendelkezés pedig szintén e törvény VI. fejezetében található meg.

Nem árt ám ezek átolvasása, mivel a saját dolgaidat Te tudod a legjobban megítélni, más helyetted dolgokban nem dönthet.


Viszont figyelni kell olyasmire is, hogy egy lakókocsit például saját célra is használhat a tulaj, ami nem a bérbeadási tevékenységet szolgálja, tehát egy egészséges egyensúlyt kell találni a költségelszámolás terén, nehogy később meglepetés érje az embert azzal kapcsolatban, hogy egy ellenőrzés alkalmával az adóhatóság másképp ítél meg dolgokat, mint például Te.


Csak egy példa. Saját lakásom egyben az irodám is. Ebbből az okból kifolyólag automatikusan használom azt az épületet saját (magán) célra is, és a tevékenységgemmel összefüggésben is. Tehát az iroda összes rezsijét nem számolhatom el a vállalkozásom irodarezsijeként, hiszen részben magáncélra is használom. Valahol határvonalat kell húznom, vagyis meg kell határoznom, hogy milyen arányban számolom el az iroda rezsijét a tevékenységemmel szemben. Például a TV-csatorna díját biztosan nem fogom, de már az internet (nagyrészt a tevékenységgel kapcsolatban használom) legyen emiatt 70 %. Ezt írásban lefektetem, és aszerint járok el a költségek megosztásánál. Tehát valamilyen egészséges egyensúlyt (ami még hihető is) megpróbálok ilyen esetben felállítani, amibe az adóhivatal sem köt bele.

2012. máj. 25. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!