Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Hogyan működik a biztosítói...

Hogyan működik a biztosítói kártérítés? Abban az esetben amikor egy hibás termék miatt tönkre megy egy másik termék mi a menete a kártérítésnek? Bővebben lent.

Figyelt kérdés
Olyan esetben, amikor nem hagyományos biztosítói kártérítés történik, hanem egy adott termék által okozott kárt kell megtéríteni a gyártónak/forgalmazónak annak mi a menete? Konkrét példa: Szétesik egy csaptelep és elázik tőle minden a lakásban, majd attól a forgalmazótól/áruháztól követelek kártérítés, ahol/akinél vettem a csapot. Ennek mi a menete? Hogyan működik, mennyi idő? Van-e itt esetleg olyan személy, akinek konkrétan volt már kártérítési esete? Nem hagyományos esetről beszélek, amikor kijön a biztosító, majd felméri kárt és fizet.
2016. nov. 4. 20:16
 1/1 anonim válasza:

Ez egy tipikus kellékszavatossági ügy. Gondolom a főcsapot rögtön elzártátok, így nem mondhatják, hogy nem úgy cselekedtél ahogy általában elvárható. Fényképezd le a csaptelepet, különösen a bekötőcsövet. Készíts képeket a kárról is (elázott bútorok, ajtófélfák, parketta, falak) Ne kamuzz, hogy a laptop, a videó, meg az okostelefonok is a földön voltak, mert azt senki sem fogja benyelni). Ezután keresd meg a vásárlási blokkot, ha van akkor a vízvezetékszerelő beszerelési számláját is (ez nem kötelező!). Vidd vissza az áruházba ahol vetted a

csaptelepet. Ott kötelesek jegyzőkönyvezni a panaszt. Próbáld meg rögtön beíratni a becsült kárt. Jegyezd meg, hogy pár napon belül pontosítod az összeget. Ha szakvéleményt kérnek, hogy talán rosszul szerelték fel a csapodat, vagy vízköves a vized, vagy nem volt nyomáscsökkentőd, vagy nincsen beszerelésről számlád, akkor mondd, hogy ácsi! Ez a ti dolgotok kedves Áruház, ugyanis a blokk szerint nincs még 6 hónapja, hogy megvetted a csapot! Ha viszont 6 hónap már eltelt, de 2 év még nem telt el, akkor sajnos tényleg neked kell független szakembertől szerezni egy levelet (szakvéleményt). Két év után elküldhetnek a problémával, hacsak a használati útmutatóban lévő "garancia" fejezetben nem azt olvasod, hogy a gyártó szerint 3 vagy netán 5 éves "garancia" is van. Ez a gyártói garancia. Akkor viszont azok a jogok megilletnek, ami és ahogy abban le van írva. A lényeg az, hogy ha kiderül a szavatossági időn belül, hogy gyári hibás volt a csaptelep, akkor a bizonyított károk (más termékekben, vagy netán egészségben okozott károk) mind-mind követelésbe állíthatóak. Arra ügyelj, hogy két helyről nehogy kérj pénzt (pl. a biztosítótól is, vagy a külföldi gyártótól is), mert könnyen kiderül, és ezt nevezi a jog "káron szerzésnek", amit meg fognak torolni. És még egy apróság: ne kamuzz, hogy sok értékes tárgy volt a földön (okos telefonok, laptopok, dvd készülékek stb). Le fogsz bukni! De vissza a boltba! 5 munkanapon belül fognak válaszolni. Ha nem tennék, vagy nem jönnek ki elfogadható határidőben szemlézni, akkor lépj tovább panasszal az NFH felé és kezdeményezz egyezkedést a Békéltető Testület előtt. A kárjegyzékedben lehetőleg minden tételt fotóval és költség-számlával vagy objektív árajánlattal tessék alátámasztani. Az a gyakorlat, hogy ha tényleg akkora a károd, és a fentiek szerint jársz el, akkor nem fognak elhajtani, mert jól tudják, hogy a fogyasztónak van igaza. És akkor még nem is ejtettem szót a termék kötelező alkalmassági idejéről, amely a régebben vásárolt termékek esetében még talán szintén bevethető.

2016. nov. 10. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!