Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit kellett volna tennem?

Mit kellett volna tennem?

Figyelt kérdés

Egy üzletben az esetek 99%-ában nem volt kapható egy adott termék. Egyik nap, amikor mentem vásárolni, mégis volt az adott termékből 2 dobozzal. A polcokon sehol nem volt feltüntetve a termék ára. Épp mellettem 2 méterre volt egy alkalmazott hölgy, kezében árleolvasóval, a leárazott termékeket pakolta ki. Kaptam az alkalmon, odamentem és megkérdeztem tőle, hogy a kezemben tartott termék mennyibe kerül. A másik ugyanolyan termék pedig már benne volt a bevásárlókocsimban. A hölgy elkérte a kezemben levő árut és ráirányította a vonalkódjára a leolvasót. Ezután azt kérdezte, hogy honnan vettem el a terméket? Megmutattam. Keresgélt, nézett valamit, nem talált semmit. Elkérte a másik terméket is – így már mindkét csomag az ő kezébe került és AKKOR kijelentette, hogy annak a terméknek nincs ára, nem vehetem meg!


Úgy meglepődtem! Sosem történt velem ilyen és meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen eset előfordulhat.


(Jelzem, hogy olyan étrendet folytatok, ami miatt az adott termékre kifejezett szükségem lett volna.)


Mit kellett volna tennem? Miért nem volt ára a termékeknek? Amennyiben „nincs ára” egy terméknek, akkor az ingyen elvihető? Nyilvántartásban sem szerepelt az árucikk?

Mit szóltok az alkalmazott viselkedéséhez?


Meg akartam vásárolni a terméket, erre elveszi, de olyan sunyi módon...


E az eset korábban történt, még beírhatok a Vásárlók könyvébe vagy csak aznap érvényesíthettem volna a jogaimat? Aznap lett volna jogom beírni a könyvbe?



2013. aug. 18. 08:39
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
54%

Azert vegyuk mar eszre azt is hogy engeemt mint vasarlot baromira nem erdekel, hogy mi van azzal az aruval van bevetelezve vagy nincs! Ez a bolt egyeni problemaja es baromira nem erdekel! Ha ki van teve a polcra marpedig ki volt akkor kutya kotelessege arra nekem arat mondani! Meg mi az hogy nincs a rendszerben??!!! Akkor hogy kerult az aruhazba be???! Feketen aruljak stb stb... Szoval ez megint csak buzlik...

Olyan nezet amit folytatsz, hogy mindenki fogja be a szajat es legyunk halasak, hogy bemehetunk vasarolni... Ez nem igy van egyenlore a bolt van a vevoert es nem forditva!

Igy mindenkit arra tudok biztatni, hogy igenis tessek kialni azert ha becsapnak minket akar 5-10forintal is mert tobbel is siman atverik az embert ha nem figyel es hulyere veszik! Teruleti szinten pedig igenis utanna mennek a rendszeres panaszoknak illetve a kirivo eseteknek. Ezert sem kell a dolgozoval lealni vitazni. De mindenkire ra van bizva hogy belatasa szerint tegyen.

2013. aug. 18. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:

Ja igen, szerintem abban az adott üzletben komoly gondok vannak egyébként más téren is. Azt gondolom, hogy egy munkavállaló alapján nem ítélem meg az egész áruházat. Nyilván vannak nagyon kedves eladók és vannak felfuvalkodottak - erről nem az áruház tehet.


DE:

A saját szememmel láttam a következőt tegnap: szétnéztem az áruházban, engem főként a zöldségek és gyümölcsök érdekelnek. Láttam, hogy milyen a választék, azt is, hogy hol volt üres a pult, hol tele. Az utánam következő vásárló egy ottani dolgozó volt - de akkor éppen civilben. Érdekes, ő kedvezményes áron vásárolta a paradicsomot, bár a pultból nem vehette, ott ugyanis nem volt paradicsom.

2013. aug. 18. 19:28
 13/15 anonim ***** válasza:
54%
Ezek azok a dolgok amit helyben hiaba mondasz el nem elsz kovetkezmeny. Viszontha kozpontba irod akkor annak lesz nyoma mert fontrol lefele kemenyen kezelik az ilyet. Persze aki kisemberkent iylen helyen dolgozik az inkabb tagad vagy harit. Ezert kell mindig az ilyen esetekrol tajekoztatni az illetkeseket mert ok felfognak ellene lepni. Persze a helyi dolgozok koreben nem nepszeru de hat vannak emberek akiket bant, zavar es nem szereti ha hulye veszik!!
2013. aug. 18. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

"fondorlatos módon" - anyám borogass.


Kérdező:


Komolyan legalább olyan értetlen vagy, mint a másik okostojás. Igen IGAZAD van abban, hogy te meg szeretted volna vásárolni a terméket. Abban is IGAZAD van, hogy az eladó nem megfelelően kezelte a helyzetet. Ez tény, én is leírtam.


Azt nem akarod vagy tudod megérteni, hogy ha nem tudják leszámlázni a terméket akkor nem tudod megvenni. Azért, mert egy dolgozó HIBÁZOTT! Nem a te hibád, hanem az egyik dolgozóé valószínűleg. Szó sincs itt semmiféle zugkereskedelemről (jézusom, multinál? Az is nagyon hülye aki ezt leírta), csak elcseszte valaki, például arra a kettőre nem nyomott kódot mondjuk egy full kartonból. Vagy hanyag volt és nem is foglalkozott vele csak kitette.


Ezért írtam neked, hogy tehetsz nyugodtan panaszt a kiszolgálásra, de ettől neked nem fog "járni" az a termék.


Az pedig hatalmas tévedésben van, aki azt hiszi, hogy ami ki van rakva egy áruházban termék az eladó. Ez ugyanis a termék definíciója: Árral megjelölt eladásra kínált áru. Nem az az eladó, amin ár van. Minden más nem eladó. Akkor sem ha te azt hiszed.


Száz szónak is egy a vége, az lett volna a korrekt eljárás, ha az alkalmazott jelzi neked, hogy technikai probléma miatt nem tudod a terméket megvenni, vagy ami még jobb lett volna az az, hogy megoldja a technikai problémát. Ennyi. Köze nincs a történetnek semmiféle fogyasztóvédelemhez meg kötelességekhez.


Aki meg azt hiszi, hogy a Spart, az Auchant, a Tescot, a Liddle-t, az Aldit vagy bármelyik nagyobb áruház láncot érdekli az, ha ilyesmi miatt reklamálnak az valami egészen hihetetlenül nagyot téved. Egyszerűen azért, mert az ilyen esetekre kb. 3 napig emlékeznek a vevők. A kérdező is vissza fog menni ugyan oda vásárolni. Ha nem most, majd pár hét vagy hónap múlva és elfelejti ezt az egész cirkuszt.

2013. aug. 18. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

A 14. hozzászólásra válaszolom:

Szerintem összekeverted a sok hozzászólást, választ, reakciót.

Több különböző témáról írtam. Az egyik az volt, amely a kérdésemmel kapcsolatos, de mivel a hozzászólók felhoztak egyéb témákat, azokra is reagáltam, ahogyan ezt külön jeleztem előre az adott hozzászólásomban. Tehát a hozzászólásom második részében már nem a 2 doboz termékkel kapcsolatban írtam, hanem az áruházban rendszeresen előforduló egyéb tévedésekről, árak helytelen szerepeltetéséről! Kérlek, olvass vissza, köszönöm.

Nekem és sok más embertársamnak jobb a memóriája annál, hogy valamire 3 napig emlékezzünk.

Más forrásból pedig tudom, hogy van foganatja annak, ha a panasz jogos és az ember kiáll a saját ügye érdekében.

Kérlek, olvass figyelmesebben, hogy elkerüld azt, hogy összekevered a kérdező és válaszoló(k) írásait. Én nem írtam olyat, hogy azt a terméket egy esetleges elnézéskérés után is meg akartam volna vásárolni.


Bízom abban, hogy vannak becsületes emberek, akár beosztott, akár felsőbb pozíciókban. Találkoztam már nagyon segítőkész eladókkal, sőt, olyan is előfordult, hogy csak telefonon hívtunk fel egy üzletet és a dolgozó elmondta, hogy náluk nem kapható az adott termék, de ő éppen most vett egy hasonlót és részletesen elmondott ezzel kapcsolatban mindent: hol vette, mennyiért, melyek az eszköz (porszívó) előnyei, pedig tudta, hogy nem is az ő üzletükben fogunk vásárolni! Ő azért viselkedett így, mert kedves és korrekt, segítőkész. Biztosan azt tapasztalta, hogy lehet így is az emberekkel viselkedni. A legtöbb embertársam és én is azt szeretjük, ha tisztességesen bánnak velünk.

Engem pedig nem ismersz, így nem ismered a boltba járási szokásaimat. Nálam nagyon sok múlik a becsületen és a kommunikáción – talán ezt érzékelted a válaszaim alapján. A becsületem nem nem eladó, nem pénz kérdése, nekem az sem mindegy, hogy hol vásárolok. Van elég üzlet, inkább oda megyek, ahol tudnak köszönni, belátják a jogos panaszt és nem nevetnek ki a hátam mögött - hiszen te írtad, hogy ezt teszik - valamint jó minőség árut kínálnak. Nekem nem az a lényeg, hogy minél olcsóbb legyen valami, hanem az, hogy ne egy „nyűgnek” tekintsenek, hanem észleljék, hogy ugyanolyan ember vagyok, mint ők és ők sem szeretik, ha becsapja őket valaki.

Vannak emberek, akik képesek ennyit megérteni, míg mások, úgy látszik, nem.

Tényleg olvass vissza, mert érzésem szerint nagyon félreértettél/olvastál valamit.

2013. aug. 18. 20:39
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!