Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » A cégeknek miért éri meg...

A cégeknek miért éri meg youtubeos, meg instagrammos emberek szponzorálása?

Figyelt kérdés

Hogyan térül ez meg a cégeknek? Vagy ez nekik csak aprópénz, és mindegy, hogy visszajön e vagy nem?


Pl most láttam egy videót, ahol az elején a csávó elmondja, hogy az xy üdítőmárka támogatja, felnyitotta az üdítőt, és belekortyolt, aztán mondta tovább a magáét.


Miért gondolja bárki, hogy én emiatt meg fogom ezt venni, vagy bármit amit reklámoznak, és köze nincs az előadóhoz, vagy a videó/kép tartalmához.


Elég sok videót nézek, meg sok embert követek instagrammon, fiatal vagyok, viszonylag jómódú, és keveset dolgozok, rengeteg a szabadidőm. Igazából én lennék a leginkább célpontja ennek, mégis ha megvizsgálom magam, akkor az tuti, hogy még életemben nem fizettem olyanért egy forintot sem amit ezek a cégek reklámoznak, az influenszereken keresztül, és nem is nagyon fogok úgy látom.


Hol van ebben a pénz?



2019. aug. 8. 10:08
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
75%

"A szülők mivel szeretik a gyereküket meg fogják neki venni."



Ez helytelen következtetés.

Szeretem a gyerekeim, mégse veszek meg nekik mindent.

2019. aug. 8. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
63%
Dizájner drogok mentettek meg? Mitől? Az is függőség, meg ez is egy függőség. Egyik sem jó, mind a kettő káros. Attól, hogy te zenekarokat néztél és mellette széttépted magad, semmivel sem voltál jobb azoknál akik meg függték az akár melyik gamert. Te arra baxtad el a pénzed, ők meg amarra, ugyan az. Engem már nehezebben tudnak befolyásolni, mert nem gyerek vagyok, 38 évesen már másképp látom a dolgokat. De gyerekként mi is ugyan úgy függtünk dolgoktól, mert gyerekek voltunk. Akkor mi volt? Albumokba matric a gyűjtés, márkák akkor is mentek, fiúknál a menő vizipisztojok, tini ninja teknősök, stb. Lányoknál a Babrbie babák, matricák, nyakba akaszthatós vackok, gyűjtemények. Minden korszaknak meg van a maga őrültsége, az hogy ki mit csinál magán ügy, de hogy egyik jobb a másiknál azt kétlem. :)
2019. aug. 8. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Akkor nem vásárolsz semmit a világon? Mindent saját magadnak termelsz meg?
2019. aug. 9. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:

"Dizájner drogok mentettek meg? Mitől? Az is függőség, meg ez is egy függőség."


Azért mentettek meg, mert nem lehetett normális drogokat kapni többnyire csak dizájnert, ezért a legtöbbünk egyáltalán ki sem próbált semmilyen drogot a legálisakon kívül. Én sem próbáltam ki végül, csak olvastam ilyen témájú könyveket elég sokat. De ha jó minőségű nem dizájner drogokkal kínáltak volna tizenévesen, akkor gondolkodás nélkül elfogadtam volna, és aklkor ki tudja, hogy hol lennék most. Elképesztő pénzeket lehet elverni drogozásra.

2019. aug. 9. 12:43
 15/16 anonim ***** válasza:
100%

Azért éri meg, mert fillérekbe kerül és elég nagy százalékban a célcsoportot találod el vele.

Ha kiplakátolsz egy kisebb várost 2 millió forintos költségen, hogy "vegyetek menő gamer fütykösvédőt", akkor ezzel a hirdetési formával méregdrágán elértél 30 ezer embert, ebből pedig a tényleges célcsoport mondjuk 100 fő volt. Tehát fejenként 20 ezer forintodba fájt, hogy lássák a gamer fütykösvédőt.

Ha TV-ben adsz fel hirdetést, akkor szintén ez lesz az eredmény: baromi nagy költségen elérsz egy csomó embert, akinek csak a töredékét érdekli a reklám.

No de ha keresel egy magyar gamer youtuber kölköt, akit néz 30 ezer hasonló érdeklődésű palánta, majd a videóshoz hozzávágsz valami filléres promó terméket meg pár tízezer forintot akkor boldogan reklámoz téged a videójában. És mi lesz az eredmény? Az elért 30 ezer ember döntő többségét érdekli a fütykösvédő, ráadásul olyan embertől hallotta, hogy milyen szuper is ez, akit szeret, tisztel, stb.

2019. aug. 10. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

kérdező lehet, hogy te nem vagy célcsoport, vagy esetleg pont kivétel vagy, mert te pont nem fogyasztasz olyasmit, amit reklámoznak (üdítőt pl. jellemzően én sem iszom, csak vizet - még alkoholt sem). viszont ez az emberek túlnyomó többségére nem igaz. ők fogyasztanak üdítő italokat, édességeket, stb. az pedig, hogy milyen márkákat látnak a reklámokban, hozzájárul a vásárlási döntéseikhez és nem mindig tudatosan.

egyén szinten nem biztos, hogy kimutatható a reklámok hatása. de a gyártók nem is egyéni szinten gondolkodnak, hanem abban, hogy x milliós reklámköltséggel volt y reklámmegjelenésük és ennek hatására z milliárddal nőtt a bevételük, tehát megérte nekik. ennél persze lényegesen pontosabb mérési módszereik is vannak a reklámok hatékonyságának vizsgálatára


az influencereket támogatni a tévé reklámok helyett pedig azért éri memg a cégeknek jobban, mert egyre kevesebben néznek tévét, így a tévé reklámokkal egyre kevésbé tudják elérni a közönséget.

sőt még a YouTube pre-roll reklámok is egyre ritkábban jelennek meg a reklám mentes YouTube Premium és egyéb reklám blokkoló megoldások miatt - így kénytelenek magába a tartalomba beépíteni a reklámot, hogy eljusson a fogyasztókhoz, mert a néző a tartalomra kíváncsi.

ez egyébként egyáltalán nem új találmány. a Transformers rajzfilmet azért csinálták, hogy el tudják adni a robot figurákat. már Popeye is azért evett spenótot a rajzfilmben, mert a spenót konzervet reklámozta. lényeggében azért készült a tartalom, hogy eladja a terméket.

2021. jan. 19. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!