Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mozdonyvezető bérek mennyire...

Mozdonyvezető bérek mennyire versenyképesek a MÁV-nál?

Figyelt kérdés

Nem arra vagyok kíváncsi, hogy magánvasútnál jobban lehet keresni, mert ez relatív, engem az érdekel, hogy az ottani beosztáshoz és az elvégzendő munkák nehézségeihez képest mennyire jó a kereset.


Tudom, hogy van bértáblázat, de az isten igazából nem fix, hiszen a minimálbér is szokott nőni és időnként sztrájkok is felütik a fejüket, amiknek eredménye általában a bérnövekedés, tehát számoljuk bele ezt is.



2021. szept. 24. 16:16
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
24%

Szar fizetés.


Nettó 4-450-ért cserébe nincs életed, szar munkaidőbeosztás, több ember életéért felelsz szar vasúti hálózaton, milliárd ft-os rakományért felelsz, leszakadó vezetékek közepette télen-nyáron, nincs ünnep, nincs hétvége, ez mellett családot sem lehet tervezni, ha szeretnél törődni a gyerekeddel.


Nagy felelősség, alacsony fizetés!


De tudom, a 6 osztályos prolinak, közmunkásnak ez nagy pénz.


Legalább nettó 800-1 millíó ft-ot érdemelnének.

2021. szept. 24. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Magánvasúton lehet annyit keresni, de akkor ott 16 óra munkaidő és akár az ország másik felébe is el kell menni felvenni a műszakot, ha úgy adja ki... Ezért írtam, hogy magyar viszonylatban relatívban nekem a MÁV fizetése nem tűnik vészesnek, viszont ha nem követik le az inflációt béremeléssel, akkor pár év múlva már tényleg sz.rnak mondható lesz ez a 400e körüli összeg. Ha viszont követik az inflációt, akkor azt mondom rendben lehet.
2021. szept. 24. 17:24
 3/20 anonim ***** válasza:
46%

"Legalább nettó 800-1 millíó ft-ot érdemelnének."


Álmodban pajtás!

2021. szept. 24. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
22%
Irigy proli.
2021. szept. 24. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
54%
Mire vagyok irigy? Amiket fentebb leírtál proli?
2021. szept. 24. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim válasza:
63%
Én tehervonaton dolgozom, a fizetésem nettó 1.200.000 forint. És igen, rohadt drága az áru, amit szállítok, de egy, ezért ennyi a fizetésem, kettő, baromira élvezem. Nekem amúgy nincs családom, de nem is tervezek, tehát nem a munka miatt nincs, így azért vállalható az otthonról elmaradás.
2021. szept. 24. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
47%

Nettó 800-1m wow, ezt most kicsit megmosolyogtam.


Persze, persze....


Szerencsére abba az irányba megy a helyzet, hogy hamarosan màr vezető se kell.

2021. szept. 24. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
85%

"Szerencsére abba az irányba megy a helyzet, hogy hamarosan màr vezető se kell."


Teljes tévedésben vagy. Aki most mv lesz, az még biztosan el tud innen menni nyugdíjba 30-40 év múlva, olyan értelemben, hogy az automatizálás még biztosan nem fog ideérni addig. Akik ezt mondják, azok általában vasúthoz egyáltalán nem értő emberek, akik szerint ez csak egy darab vas, ami megy a sínen, mi ebben a bonyolult, vagy előre megy, vagy hátra... Hát nem igazán így van ez, de ezt úgysem fogja megérteni, aki nem ebben dolgozik. Látszólag könnyen automatizálható, ahogy egy zárt rendszerben, mint pl. a 4-es metró, azon a 10 km-en ez kivitelezhető is. De nem egy 6000 km-es országos hálózatban.

2021. szept. 25. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
100%

"Nettó 4-450-ért cserébe nincs életed, szar munkaidőbeosztás, több ember életéért felelsz szar vasúti hálózaton, milliárd ft-os rakományért felelsz, leszakadó vezetékek közepette télen-nyáron, nincs ünnep, nincs hétvége, ez mellett családot sem lehet tervezni, ha szeretnél törődni a gyerekeddel."


Szerinted szar az egész, ez nem a Te utad, ilyen egyszerű. Azért még nem kell lenézni ezt a bért. Legtöbb mv-nek családja van, és mi több, példásan részt vesz a családi életben. Valahogy sikerül nekik, ami szerinted lehetetlen.

2021. szept. 25. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
52%
Végigseggeled a tanfolyamot ami másfél év (covid miatt voltak olyan tanfolyamok amik végül 2 évig tartottak), ezalatt garantált bérminimum jár, kivéve a vége felé amikor már felügyelet alatti vezetést teljesítesz, arra már jár a 35% műszakpótlék. Tegyük fel, hogy sikerül, nem tudom mennyi az átlag, de voltak olyan tanfolyamok, amik megszűntek, mert minden kadét megbukott valamelyik modulban. Nos, ha neked összejön a MÁV-nál, akkor lesz egy olyan szakmád, amivel az országban máshova nem tudsz elmenni dolgozni, mert 2-3 év dínom-dánom, kánaán után a magánvasutaknál betelt a létszám. Nincs olyan, hogy szeded a sátorfádat és elmész másik vasútvállalathoz dolgozni. Addig vettek át embereket a MÁV-tól amíg nyakig ért a mutra. Tehát egy állami mamutvállalatnál, kommunista szellemiséggel átitatott, segghülye főnökökkel a nyakadon dolgozhatsz, akik minden nap emlékeztetnek rá, hogy a markukban vagy. Egyik nap éjjel 2:20-kor kezdesz. Másik nap 22:10-kor. Se éjjeled, se nappalod, se lehetőséged ágazaton belül váltani. Mindezért kapsz kezdő bérsávban nettó 350 ezret ha nem túlóráztatnak, vagy 450 ezret ha annyiból áll a hónapod, hogy dolgozol, eszel, alszol, dolgozol, eszel, alszol... És ezt sem te döntöd el, hogy mennyit szeretnél dolgozni, hanem a munkaidőbeosztás-készítő, aki a havernak és a falubelieknek kiosztja azokat a szolgálatokat amikben alhatnak, te megkapod a maradékot meg még ajándékba havi 40 órát, amit egyik koma se vállalt el, mert éjjel kell vezetni, olyan vonalon kell vezetni ahol minden héten elgázolnak valakit, 3:10-kor kell kezdeni, estébé. Munkába járásnál ha nem vagy szimpatikus az őskommunista elöljáróknak, akkor biza marad a szolgálatonként akár fél nap utazgatás vagy a fűtőházban alvás. Minderre nem jár egy forint se, ahogy írtam akkor sem ha fél nap a bejárás- hazajárás, ugyanis az újak közül - amióta tudják a majompalotában, hogy megint monopolhelyzetben vannak a vasúti munkaerőpiacon -, több végzett tanfolyam hallgatóival trükkösen aláiratták az ún. változó telephelyes szerződést. A rekorder fiatal kollégát rendszerint 128 km-re osztották be szolgálatra a lakóhelyétől, ami oda-vissza 3-3 átszállással és ezen felül városon belüli tömegközlekedéssel napi 2x3,5 óra utazást jelentett. Már itthagyta a vasutat, nem csoda. Oldalakat lehetne írni, de ezt csak az értheti aki már dolgozott az állami szférában: vissza a 70-es évekbe, de sajnálatos módon abból csak az lett megtartva ami a fejeseket szolgálja, lent kuss van! Sztrájk pedig már nincs, mert Orbikáék törvénymódosítása óta a közfeladatot ellátó dolgozók számára gyakorlatilag megszűnt a lehetőség! Aki tud menekül. Három típus marad: 1., A sógor-haver, 2., aki közel van a nyugdíjkorhatárhoz és próbálja összeszorított fogakkal kihúzni a hátralévő éveket, 3., aki olyan helyen lakik az országban, hogy nincs más munkalehetősége (ha megéri a kort, belőle is 2-es típus lesz). Az egészségügyi ártalmakról találhatsz filmeket a videómegosztó portálokon: vérnyomás, vércukor, alvászavarok, gerincbántalmak, stressz, látásromlás, hallásromlás, idegrendszeri panaszok... folytathatnánk a sort, de minek.
2021. szept. 25. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!