Milyen munka az IT helpdesk? (jó lennék oda?)
Középfokú angol nyelvvizsga, műszaki informatikus OKJ, FOSZK mérnökinformatikus, ezek vannak.
Hogy kell elképzelni a munkát? Ülök a gép előtt és felhívnak mindenféle problémával, vagy nem kell emberekkel beszélnem?
Fizetés mennyi kb?
Megéri pályakezdőként csinálni?
Otthonról is lehet dolgozni?
Stresszes?
Ha tudsz segíteni, köszönöm!
Túlképzett vagy hozzá. Jellemzően akkor fizet jól, ha C1 szinten beszélsz egy ritkább európai nyelvet (magyaron kívül persze)
Amúgy a munka az, hogy telefonon vagy emailen jelzett hibákat kell távoli segítségnyújtással megoldani, vagy továbbítani a releváns csoportnak. Minimális info tudás kell hozzá, kb. munka 50%-a jelszó visszaállítás. Tud kicsit stresszes lenni, főleg, amíg kiismered, hogy melyik hőbörgést lehet ignorálni, és melyikre kell odafigyelni.
Stresszes: igen. Felhív a júzer és leüvölti a fejed, hogy oldd meg azonnal a problémáját, amit elmondani se képes
Otthonról: lehet
Pályakezdőként: attól függ, ld. lenn
Pénz: cégfüggő, de általában kevés, mert alja munkának tartják
Kinek érdemes: ha nyugis típus vagy, és jó a kommunikációs képességed, szót tudsz emberekkel érteni, és nem leszel depis attól, hogy mindenki rád önti a problémáját - viszont nem fontos, hogy szakmailag te legyél a legpengébb, neked nem megérteni kell a problémát, hanem megoldani ("lesz.rom miért állt le, indítsd újra és jó lesz")
Egy csomó ex helpdesk-es arccal találkozni kisebb (nem IT) cégek "IT főnöke"-ként, mert a helpdesk-eskes találkozik a cég összes IT problémájával, és ha van egy kis esze összerakni a puzzle-t, megérti egy ilyen cégnél miről szól az IT. Ha ezt még jól is el tudja magyarázni, és magát is jól el tudja adni a főnökség felé, elég hamar managger lesz belőle.
Nálunk (nagy IT cég) egész sok főnöknek meg részlegvezetőnek van helpdesk-es múltja, mert lehet, hogy szakmailag nincsenek annyira top-on mint az antiszoc csúcs geekek, de tudnak emberekkel bánni, képesek egy csapatot összerakni és "menedzselni" mert az emberek folyamatos nyavalygásából le tudják szűrni valójában mi a bajuk. Erre megtanít a helpdesk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!