Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Miért van akkora munkaerőhiány...

Miért van akkora munkaerőhiány szinte minden pozícióban a MÁV dolgozóinak körében?

Figyelt kérdés
A MÁV olyan cég ami nem fog megszűnni, mégis kevesen jelentkeznek a vasúthoz. Vagy nem a jelentkezők számával van a gond, hanem azzal hogy sokan kihullanak az orvosi alkalmassági vizsgálatokon vagy megbuknak a hatósági vizsgákon?

#MÁV, munkaerőhiány
2023. szept. 12. 11:57
1 2 3 4
 1/35 anonim ***** válasza:
100%
Biztos nehez melo es nem fizetik meg jól
2023. szept. 12. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/35 A kérdező kommentje:
1-es de mindegy meló nehéz, mindegyik pozícióban, beosztásban? Ugyanis ahogy hallom mindenhol munkaerőhiány van, még a magasabb pozíciókban is, pl. rendelkező, állomásfőnök, vonalirányító munkakörökben is.
2023. szept. 12. 12:09
 3/35 anonim ***** válasza:
91%

Az internet korában már könnyen lehet információkat szerezni munkavállalóként. Röviden a MÁV csoport pöcegödréről:

-fizetés órabérre lebontva kb. fele egy magántulajdonú céghez viszonyítva

-sógor, koma, falubeli, fotóratyi, szakszervezeti elvtárs előnyben, a többiek dolgoznak helyettük

-a valós munkát végzőkön csüngenek százával a semmittevő, analfabéta rokonok, akiknek megannyi munkakört létrehoznak elég jó fizetésért és hatalmat is adnak a kezükbe

-gyakran állati munkakörülmények

-állam az államban, MT nem vonatkozik a munkaadóra, Kollektív Szerződés is csak dísznek van

-általános utálat a lakosság körében, manapság már csak az utazik vonattal aki negyon rá van szorulva

2023. szept. 12. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/35 A kérdező kommentje:
Köszönöm 3-as a részletes válaszod.
2023. szept. 12. 12:33
 5/35 anonim ***** válasza:
100%
Kevés a fizetés, máshol többet adnak.
2023. szept. 12. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/35 anonim ***** válasza:
19%
Ismerek MÁV-os vezetőt, akivel dumáltam erről. Nyilván számít, hogy a MÁV-nál milyen munkatípust végeznél (fizikai? irodai? stb.) De alapvetően az a gond, hogy az ebmerek nem szeretnek dolgozni. Az általad írt jelenség nem MÁV-specifikus jelenség, mert minden iparágban tapasztalható. Az emberek ma már könnyű/kevés munkával akarnak nagy pénzt szakítani, miközben saját képzésükre nem fordítanak energiát. Szóval nem sógor-koma jelenségről van itt szó, hanem arról, hogy megváltozott az emberek hozzáállása a munkához. Nem véletlen, hogy a MÁV és egyéb állami cégek ázsiából akarnak egyre több munkavállalót hozni magukhoz, ugyanis a magyarok nem akarnak dolgozni. Nézz körbe pl. Budapesten! 400 ezret fizetnek buszvezetőknek, de nem bírják feltölteni a pozíciókat. Jó ideje nincs elegendő jegyellenőr, mert fikázni mindenki tudja őket, de 300-400 ezerért senki sem akarja végezni a munkájukat. Erre persze mindenki azonnal azt mondja, hogy ennyi pénzért ilyen inflációs környezetben persze hogy nem vállalnak munkát. Ugyanakkor tök ugyanezek az emberek havi 50-60 ezret költenek "pillásra", "körmösre", meg sörre...szóval. Szerintem alapvetően a fejekben van a baj. És nem nagyon látok ebből kiutat.
2023. szept. 12. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/35 anonim ***** válasza:
100%

#6 Latom es erzem azt amit leirtal. De most attol fuggetlenul hogy egy lancdohanyosnem 50-60 ezret, hanem 150 ezret elkolt bagora, vagy egy alkoholista ugyan ennyit szeszre, miert szivna a MAV-nal ahol rengeteg munkakorben mar hajnalban kezdenek, van ejszakai ugyelet, mocskos korulmenyek, konfrontacio az utasokkal es a rendszerrel, mikor ehhez kepest kenyelmesen meg tudja keresni ugyan ezt a penzt mashol?

Egyszeru a keplet, a versenyszferahoz kepest a fizetes a beka segge alatt. Miert menne el barki is a MAV-hoz karbantartonak netto 300-ert, mikor brutto 7-800-as alap berert felveszik a multik relative tiszta munkakornyezetbe dolgozni? Miert menne el valaki mozdonyvezetonek tulorakkal netto 450-500-ert, mikor nem allami fuvarozo cegeknel 7-800 ezret meg lehet keresni ugy, hogy nem egy szocialista maradek vezetoseg ba_zogat felulrol?

A MAV-nak pont a sajat munkakorulmenyei miatt "kellene" a munkaberrel kompenzalni. Egy mozdonyvezeto 800-1m, egy karbantarto meg netto 600+. Akkor nem lenne munkaerohiany naluk.

2023. szept. 12. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/35 A kérdező kommentje:

7-es egy karbantartó nem valószínű hogy nettó 300-at kap, már csak azért sem mert egy váltókezelő nem keres annyit. Egy forgalmi szolgálattevő kap nettó 350-380-at, szolgálati helytől és vonatforgalomtól függően. Gondolom a karbantartó is a vasútnál legfeljebb nettó 220-250 ezret kap, vagy rosszabb esetben a garantált bérminimumot.

De az tény hogy a MÁV-nál nagyon mostoha körülmények vannak, ezt sok embertől hallottam már. Sok állomáson konkrétan "középkori állapotok" uralkodnak, például még a víz sincs bevezetve a szolgálati helyiségekbe, nincs vízöblítéses wc stb. A 21. században ez már nem kicsit gáz. A 12 órás szolgálatok, a hajnali kezdések, éjszakázások megint csak nem valami kecsegtetőek. 50 évvel ezelőtt lehet nem volt annyira rossznak mondható a 12 órás beosztás, de megint csak a 21. században a 12 órás műszak nem mondható hu de jónak és kellemesnek. Igaz éjszaka van szolgálatmegszakítás, lehet pár órát pihenni, már ha nincs valami rendkívüli esemény, de ettől függetlenül a jótól ez még elég messze van.

2023. szept. 12. 13:22
 9/35 anonim ***** válasza:
36%
#7 Nyilván sokszor féligazságokról beszélünk, ebben teljesen igazad van. Elfogadom, hogy nem csak az játszhat szerepet ebben az egészben, amiről én fentebb írtam. De hogy a munkához való hozzáállás nagyon-nagyon komoly tényező ebben az egészben, az szerintem a napnál is világosabb. (Nem akarok részleteken lovagolni, de pl. az általad említett fuvarozó cégeknél is rohadt nagy hiány van. Pedig piaci cégek.) Abban is igazad van, hogy a MÁV, a BKV-hoz, vagy a Postához hasonlóan egy őskövület, nem egy modern, vonzó vállalat képét mutatja. De épp erre gondoltam, amikor a munkához való hozzáállásról beszéltem: a szüleink nem finnyáskodtak ilyen dolgokon. El akarták tartani a családot, ezért mentek és melóztak. Mondanám, hogy most mindenki válogathat, mert tényleg van rá lehetőség, például egy általad említett relatíve tisztább multinál. De én azt látom, hogy egyébként ott is hiány van. Nincs pénztáros, nincs árufeltöltő. És ez nem azért van önmagában, mert fogy a lakosság. Nem is azért, mert pár ezren kimentek külföldre. A rendszer egészét nézve ezek szerintem nem okoznak általános problémát. Annak a sok embernek, aki nem él a MÁV kínálta melólehetőségekkel, valahol máshol fel kellene bukkannia. De nem látok gyik szektorban sem tolongást. Max az IT-t. :D Én még arra vagyok kíváncsi, hogy azok az emberek, akik nem dolgoznak ezért vagy azért, ők miből élnek? Főleg a mostani gazdasági helyzetben.
2023. szept. 12. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/35 anonim ***** válasza:
100%
Szrul fizet, rosszak a munkakörülmények, stb.
2023. szept. 12. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!