Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Igaz, hogy gépészmérnökként...

Igaz, hogy gépészmérnökként már közel sem rózsás a helyzet?

Figyelt kérdés

Egy kérdésnél olvastam, hogy 5-10 éves tapasztalattal, Msc-vel és nyelvtudással budapesti multik bruttó 600-700-at ajánlanak gépészeknek. Ez igaz? Én villamosmérnök vagyok, és három év tapasztalattal egy vidéki kkv-nál többet keresek ennél Bsc-vel. Mikor 2014 környékén gondolkodtam, hogy gépész vagy villamosmérnök legyek, akkor mintha úgy lettem volna tájékoztatva, hogy fizetes és megbecsültség szempontjából nincs nagy különbség a két szak között, talán egy picivel jobb a villamos, de én mostanra jóval nagyobb különbséget látok.


Az mennyire igaz, hogy Budapesten egy-egy pályakezdő gépész állásra 40-50 jelentkező van?


Az is igaz, hogy gépészként a bruttó 1 millióhoz vezetőnek kell lenni? Nálunk sima beosztott alkalmazottak keresnek ennyit, de ahogy olvasom, Budapesten beágyazott fejlesztők pár év után keresnek ennyit, ami még mindig egy szarul fizető terület a szoftverfejlesztésen belül.


Mennyire gyakori, hogy gépészek inkább IT-ra nyergelnek át?


Tulajdonképpen már egy pénzügy-számvitel vagy akár egy gazdmen is nyújt annyi, vagy akár több lehetőséget, mint egy gépészmérnök, csak éppen ezek könnyebb képzések, szerintem.


Mi történt a gépész iparággal?



2023. szept. 14. 18:24
 1/10 anonim ***** válasza:
97%

Amit egy magyar gépész meg tud tervezni azt ma már egy kínai is tudja - negyedannyiért. Ráadásul míg Európában hiány van mérnökből, Kínában nagyjánól vannak 100 millióan. De ne aggódj - a ti szakmátok a következő.

Amúgy egyáltalán nem lehetetlen az 1 millió bruttó gépészként, pl. az olajiparban.

2023. szept. 14. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Lilluci27 ***** válasza:
88%
Nem nem igaz
2023. szept. 14. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
92%