Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mi kell ahhoz, hogy valaki...

Mi kell ahhoz, hogy valaki befektetési alapokat menedzselhessen? Sima közgáz végzettség?

Figyelt kérdés
Mi alapján választják ki a befektetési társaságok, bankok hogy kiket alkalmaznak tradernek? Azt tapasztalom , hogy a diplomának semmi köze ezekhez a képességekhez. Találkoztam már olyan közgazdasági diplomával rendelkezővel, akinél még én is jobban képben voltam(nem csak aktualitások tekintetében , hanem különböző számítások, elemzési módszerek terén is) pedig csak szimpla pályakezdő tanár vagyok, bár rengeteget olvasok és tanulok a témában autodidakta módon.
2011. aug. 29. 18:48
 1/3 anonim ***** válasza:

Ez úgy szokott történni, hogy valakinek van egy kis pénze, amiből a tőzsdén sok pénzt csinál a saját stratégiája alapján. Ebből a pénzből el tudja indítani a saját befektetési alapját.


Bankokhoz pedig bármilyen diplomával felvesznek alapkezelőnek, de ez annyira zárt világ, hogy "külsősöket" nem engednek az ügyfelek pénzéhez. Ezért van az, hogy általában a banki befektetési alapok hozama még sokszor az indexek hozamát sem éri el.


Közgázon nem tudnak tanítani mindent. Ott inkább egy általános diplomát adnak, mellette meg mindenki képzi magát.


Ajánlom, hogy sok olvasás helyett próbáld ki a gyakorlatot. Meg fogod látni, hogy kb. semmit nem ér a könyvekben leírt elméletek! (Nem működnek, amik működnek azt nem írják le könyvekbe.)

2011. aug. 29. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Ja és milyen tanári végzettséged van?
2011. aug. 29. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

"Bankokhoz pedig bármilyen diplomával felvesznek alapkezelőnek"


ez komoly? :)

akkor az ugyanaz mintha saját felelősségre össze-vissza klikkelgetnék értékpapírok között nem? Csak a banki jutalék nálam marad (ill. brokernek fizetek , de jóval kevesebbet)



ja és számítástechnika tanár vagyok

2011. aug. 29. 20:48

Kapcsolódó kérdések: