Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Magyarországon van esély...

Magyarországon van esély pilótaként elhelyezkedni / valamit kezdeni? Részletek lentebb .

Figyelt kérdés
Egy haverom pilóta szeretne lenni . Természetesen rengeteg kategória van , így először csak az alapkategóriát tenné le ( PPL , ez olyan mint autónál a B kategória ) . Az orvosi vizsgája már megvan , aszerint alkalmas rá . A tanfolyam nem olcsó , de ők meg tudják fizetni , mert van pénzük . De még gondolkozik a jelentkezésen , mert nem tudja , lehet e egyáltalán kezdeni valamit vele ? Szerintetek ?
2012. dec. 8. 20:01
 1/3 anonim válasza:

A pilótaképzést szerintem senki sem kizárólag azért kezdi el, hogy később munkát vállalhasson. Természetesen az optimális az volna, ha minden pilóta a repülésből élne, de ez mostanában nem így van.

Én annak idején azért kezdtem el repülőt építeni legóból, mert az érdekelt. Aztán azért vettem a kis zsebpénzemből távirányítós repülőt 15 évvel később, mert még mindig az érdekelt. Aztán néhány év múlva azért fogtam bele a vitorlázóképzésbe majd újabb 3 év elteltével a motoros képzésbe, mert még mindig érdekelt és vonzott a dolog. Ezzel csak azt akarom szemléltetni, hogy az elhivatottság az, ami meg kell hogy legyen a pilóta jelöltben, az összes többi csak adalék. A motiváció fontos dolog, de a repülésért magáért érdemes ezt az egészet csinálni, nem másért.

Ha az egyetlen kizárólagos motiváció a pénzkeresési lehetőség, akkor ne fogjon bele. Hagyja az egészet a fenébe. Menjen közgazdásznak, vagy ügyvédnek, ott degeszre fogja magát keresni és minden héten elmehet sétarepülni, mert meg fogja tudni fizetni. Mondjuk nem ő vezet majd, de akkor is arra megy majd a repülő, amerre ő szeretné.

Pilótaképzés ügyben egyébként privátban fordulhattok hozzám bizalommal, szívesen segítek és válaszolok a kérdésekre.

2012. dec. 9. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Mivel tanfolyamot emlegetsz, így valszeg kisebb gépekre szeretné a haverod le tenni a jogosítványt. Ezekre hellyel közzel el lehet helyezkedni, de főállás ezekben nagyon ritka. Amennyiben nagyobbat, utas vagy cargo gépet szeretne vezetni, oda kezdésnek repülőgép mérnöki vagy ezzel egyenértékű repülőgép műszaki felsőfokú tanulmányok szükségesek,aztán pilótaképzés,jogosítványok,minősítések és persze mindegyik szinten az előírt repült órák. Egy egy nagyobb típusra pl. A330,A340 re vagyonokba kerülnek a típusjogosítványok, engedélyek és ezek folyamatos megújítása. Ma pilótának az menjen, aki kész nagyjából 20-25 millió forintot erre rááldozni. Ezek után is csak a végzettsége lesz meg, munkát keresni és elindulni nem egyszerű. Ráadásul többségében kisebb típusokon lehet kezdeni és évtizedek munkája kell mire nagyobb gépre kerülhet az ember. Nem hiába a légitársaságok zászlóshajóinak számító nagyobb gépeket a legjobb és legtapasztaltabb kapitányok irányítják.
2012. dec. 9. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Egy PPL-el nem sokat ér... mire készen lesz (műszer, kétmotoros, stb.) lesz még rajta kívül 300, akinek ugyanannyi tapasztalata lesz, mint neki (vagy még több). Gondolkodni meg nem itthon kell, hanem külföldben.
2012. dec. 9. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!