Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Mennyire hatásos a szórólap...

Mennyire hatásos a szórólap egy divat ruha bolt reklámozására, ha a célközönséget célozzuk meg vele?

Figyelt kérdés
2013. jún. 6. 22:44
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm az ötletet! Ezen én is gondolkoztam egyébként, hogy hosszú a webcím, na de egyértelmű, női férfi ruházat, így talán másabb magyarul írva egy magyarnak, és így le lehet szűrni, hogy talán mégsem hosszú! De kötőjel nélkül is beírható (tehát több domainom is van, ha emlékezetből írná és kifelejtené a kötőjelt)!


Furán néz ki egyben, ezért gondoltam a kötőjeleset, elérhető még .com stb. tehát át van irányítva!


Vagy írjam a szórólapra kötőjel nélkül szerinted?

2013. jún. 11. 22:08
 12/17 anonim ***** válasza:

Na akkor így már bonyolódik az ügy.. A kötőjeles szerintem jobb mert olvashatóbb. Ráadásul mostanában divatos a tevékenységről, profilról, termékekről vagy szolgáltatásról elnevezni az oldalt. Ugyanis jelen pillanatban kereső optimalizálás szempontjából ez előnyösebb. Mindegy milyen nyelven van, nem az elnevezéshez, profilodhoz képest hosszú, hanem az emberek lustaságához képest. Az ügy azért bonyolódik, mert a te weblapod két féle módon is elérhető. Azt viszont kevésbé ismert, hogy ezenkívül valószínűleg elérhető www előtag nélküli és www előtagos formában is mindkét verzió.

Azaz ugyanaz a tartalom négy címen elérhető.

Ez a kereső motor szempontjából tartalom többszörözésnek számít és ezt a kereső motorok általában büntetik, azaz hátrébb kerülsz.

Azt lehet ezzel tenni, hogy keresel hozzá irodalmat és a webszerveredhez tartozó robots.txt file-ban gyakorlatilag, meghatározzátok a keresőknek, hogy melyik verziót használjátok. Én a kötőjelesre szavazok, de én nem vagyok a vevőd. Azaz nem az én véleményem számít. Azt hogy melyik verziót részesítik előnyben azt analitikai eszközökkel tudod meg. Amikor kereső motorokról írok, egyértelműen arra gondolok amit mindenki általában használ, de ugye nem reklámozunk itt, meg aztán nekik nem kell reklám.


Amit írtam arra vonatkozott, hogy egy weboldalt reklámozol egy szórólapon és ha kétszer háromszor elgépelik, nem biztos hogy megnézik, hanem esetleg rákeresnek a keresőkben a termékre. Ha egybe írod az rontja az olvashatóságot és ezért nagyobb a hibák lehetősége. A kötőjel meg egyszerűen csak növeli a hosszt Ezért lehet esetleg hasznos a QR kód. Mert esetleg utazás, várakozás közben megnézi egyből és nem vár vele amíg haza ér és nem felejti el, hanem hirtelen felindulásból, akár azért, hogy az új kütyüjét próbálgassa, felmegy. Ráadásul a QR nyugaton megszokottabb mint nálunk. -Viszont lehet, hogy nincs igazam, ki kell próbálni.

Én ugyanis úgy gondolkodok mint egy marketinges, eladó, vállalkozó és nem úgy mint egy vevőd. Sőt nem biztos, hogy úgy mint sok-sok vevőd.


A szórólapon túl, ha neten is reklámozol nagyjából három eszközöd van :

SEO = search engine optimization azaz kereső optimalizálás

Fizetett kereső marketing

Illetve a minőségi link építés.


A jó hír az, hogy ami jót tesz a SEO-nak az általában nagyobb hatékonyságot és olcsóbb árakat hoz a hirdetésekben és fordítva és az is hogy a link építés is jót tesz a keresőmarketingnek.

A rossz hír viszont az, hogy mindhárom viszonylag költséges, ha te csinálod akkor is, ugyanis, egyrészt meg kell tanulnod és sokat kell vele bíbelődnöd és időben megfizeted az árát. Ezért esetleg jó kiegészítés lehet a szórólap, mert ha valaki így vesz valamit, esetleg önmagától linkelheti a weboldalad másoknak különféle helyeken. Tehát azt tudom tanácsolni, hogy ezeket az eszközöket amennyire időd és pénztárcád engedi, párhuzamosan használd. Ha a szórólapod olcsón megúszod, megfelelően tudod pozicionálni és egyszerűbbé teszed rajta a weboldalad elérését, akkor az bizony a webforgalmadnak is jót tehet, így a linképítésnek és a kereső optimalizálásnak is. Így először próbáld nevesebb gyűjtő oldalakra regisztrálni. Mintegy kiegészítésnek, majd utána próbálgathatod a többi nettes módszert a szórólap mellé. Azért, hogy ezeknek a pozitív hatása összeadódva neked nagyobb eredményt hozzon.

2013. jún. 12. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

Jelenleg 5 címen elérhető a weboldalam, és mind egy http://-re van átirányítva (nem csak a főoldal), arra a címre ami a szórólapon is van, tehát nincs duplikáció!


Google vásárlás oldalra is fel vannak töltve a tremékeim, iletve az ebayre, fut a google adwords is, illetve a linképítést is csinálom egyedi szöveggel, ebayes rendeléseknél is raknék a csomagba szórólapot! Bár nem tudom, hogy hogy reagálnak arra, hogy a webáruházban olcsóbb (mivel ott nincs jutalék)! Továbbá a webáruház is kész a kulcszsvakra optimalizálva, egyedi meták (bár ez is folyamatos)!


Arra viszont kíváncsi lennék, amire sajnos nem tudom a választ, hogy linképítésnél mikor megadom, hogy milyen kulcsszavakat adjak meg, akkor az lehet azonos a pingvin miatt? Például szeretném a farmer szóra, hogy előrébb kerüljön az oldal erre a szóra (most tegyük félre a long tail kifejezéseket, amire nagyobb a konverzió)!


Elméletileg minél többször linkelik azzal a kulcsszóval annál előrébb kerül a googléban, na de ám elméletileg mindenhova egyedi szöveg kell, a leírás egyedi lenne, de a kulcsszót ugyanazt kéne megadni! ezzel nem vagyok tisztában! Idáig mindig más kulcsszsavakat adtam meg!


Ott van például az adobe, "click here" szóra az első a találati listán, pontosan ezért, mert mindenki így hivatkozott rá! Akkor ezt nekem is szabad, hogy mindenhova farmert írok a linkhez és a farmerre kattintva eljut az oldalamra?

2013. jún. 13. 08:23
 14/17 A kérdező kommentje:
Mekkora méretűnek kell lennie a szórólapon a QR kódnak? És az nem baj, ha fényes papiron lesz? Állítólag nehezebben olvasható így..
2013. jún. 13. 09:00
 15/17 anonim ***** válasza:

A meglévő link szövegeidet szerintem már ne bántsd. Mert ismét frissítettek a pingvin motoron és allergiássá tették rá. A kereső motorokat folyamosan fejlesztik és egyre inkább úgy "gondolkodnak mint egy felhasználó"

Tehát akkor short tail. ugye a farmernadrág is ilyen

és ez a kérdés bizony most sokunkat izgatja. Nos úgy tűnik a pingvin arra macerás, ha a meglévő link szövegeket sűrűn átírod. Mert az ugye a manipuláció jele. A pingwin egyre inkább úgy viselkedik mint egy ember. Számára bizony érdekes, hogy vajon maga a tulajdonos linkelte kismillió helyre a weboldalát, vagy maguk a látogatók. Ugye nekik eleve a látogatók keresései azok relevanciája fontos, meg azért a saját szolgáltatásaikat is el szeretnék adni. Csak hogy ha téged a felhasználók linkelnek, akkor nem fogják ugyanazt a link szöveget használni, ezért nem hiszem, hogy ezt nagyon büntetné a sarkvidéki madárka. Mert akkor a felhasználók pozitív döntései miatt is büntethetnének egy oldalt. -Ez pedig senkinek nem érdeke, nekik meg főleg nem.

Én nem csodálkoznék, ha egyszer csak bele fejlesztik majd azt is, hogy ugyan már ne legyen több link mint ahányan valaha meglátogatták az oldalt. Tehát szerintem a meglévő link szövegeidet már ne írd át és szerintem nem árt ha néha más szöveget is használsz a jövőben. Ráadásul Short tail kifejezésből is többfélét tudsz használni, de ha például LSI kifejezéseket is használsz, akkor jóval több helyre tudsz és természetszerűleg más link szöveggel linkelni. Persze az egy kicsit agyalósabb.


A szórólappal kapcsolatban szerintem jó az 5 cm, a fényes papíron a QR-t meg próbáltasd ki a barátaiddal. Ehhez elég egyet is nyomtatni fényesre belőle.

Megnézitek többféle kütyüvel és rögtön kiderül számodra, hogy ez így működik vagy sem.

Ez egyébként egy okkal több az embereknek, hogy fényes papíron kipróbálják az új kütyüt. Ha a tiéd jól olvasható már is van +1 látogatód. Lehet, hogy őt magát nem érdekli az oldal, de lehet a barátnőjének megmutatja, hogy nézd meg ezt is olvassa, mire a lány megjegyzi, hogy uhhh milyen jó ez a ruha... Viszont sajnos ezeket csak próba szerencse alapon tudod meg. Az én írásos anyagaimban bizony több ezer munka óra van. Megtartottuk tovább fejlesztettük ami működik és eldobtuk azt ami nem.

A végére pedig hatékony lett, azaz egyre dolgoztunk a hatékonyságon és ma már ismerjük azokat az elemeket amik nálunk működnek, viszont sajnos ettől még nem tudom mi működik nálad. Maximum valószínűsíthetem.. Ám ettől még a vásárlók, érdeklődök döntenek. Lehet, hogy nálad egy más országban beválik az ötlet amit adok, de lehet, hogy nem.

Ezért érdemes viszonylag kis példányszámban kipróbálni és figyelni a hatékonyságát.

2013. jún. 13. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Igen akkor még valami. Ha egyedi link szövegeket írsz, attól még szerepelhet mindben a farmer nadrág, tehát maga a link szöveg nem árt ha tartalmazza a szót az sem árt ha az az oldal amire a látogaó érkezik ,releváns az adott szövegre. Ahogy az is hasznos, ha nem ccsak a fő oldalra linkelsz, hanem mélységi linkeket adsz, azaz nem csak a főoldalra linkelsz, hanem mindig olyanra ami az adott kulcsozóra releváns.

Így a szöveget sem kell megerőszakolnod, (az oldaladon) hogy tele tömöd sokféle kulcsszóval. Ahová tehát érkezik az az oldal legyen az adott kulcsóra releváns és maga a link szöveg is. Ez egyébként az adwordsben sem árt, és nem csak a kereső, hanem a látogató számára is hasznos. Pont ezért értékeli a madárka és az adwords motorja is.

2013. jún. 13. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a tanácsaidat, sokat tudtam (rengeteget tanultam, kerestem e témában), de sok ötletet is adtál, most már csak azon gondolkozom, hogy hogyan is háláljam meg ezt neked!


Egyébként a QR kód 17mmx17 a minimum ami a méretet illeti, de a 21x21 már kiváló, nekem pedig 25x25 a szórólapon! Ez egy nagyon jó ötlet volt tőled és felcsigáztál nagyon! :) Online nyomdába küldöm egyébként a szórólapot, mert találtam egy elég olcsót, így színes fényes 135gsm papírra forintban 2,5 Ft darabja kiszállítással együtt!


Még gondolkozom a 170gsm-es papíron, sok a különbség szerinted?

2013. jún. 13. 20:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!