Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Melyik vállalkozásötletben...

Melyik vállalkozásötletben van nagyobb potenciál?

Figyelt kérdés

Két egymástól teljesen távol álló piac.


Első ötlet: (Mindegyikről csak röviden)


Egyedi designú, letisztult stílusú mennyezeti és hordozható, vezetéknélküli éjjeli lámpák optikai szálas technológiával, amelynek lehet változtatni a színhőmérsékletét és fényerősségét és nem kellene hozzá villanykapcsoló, mert távirányítóval lehetne vezérelni.


Célpiac: Modern, letisztult stílust kedvelő lakás / háztulajdonosok, akiknek számít a funkció mellett a design is és ezért hajlamosak kicsivel többet is rááldozni. Leginkább 25-45 év közötti férfiak, akik vagy új házat építenek, vagy lakást újítanak fel.


Második ötlet:


Kifejezetten cukormentes édességek, fehérjedús, rostos finomságok prémium minőségben (mint a ChocoMe, csak itt az egészségtudatosság lenne az elsődleges a minőség mellett) Lenne laktóz / gluténmentes változat is. Ki lehetne terjeszteni a portfóliót gravírozott, egyedi édeségekkel is amit upsellként lehetne kínálni.


Célpiac: Legfőképp 28-45 év közötti nők, akik szeretik az édességeket, de emellett fontos számukra az egészségtudatosság, illetve szeretnének ajándékba adni minőségi superfoodot édesség formájában és ezért szintén hajlamosak a magasabb, prémium ársávban fekvő termékek ellenértékét kiadni érte (mint pl a Lindt, Villars, ChocoMe)


Világítás vs Édességek: Az előbbinél nehezebb újra eladni ugyanannak az ügyfélnek, mivel ilyet az ember általában egyszer vesz és utána évekig nem, ellentétben a FMCG termékekkel, mint amilyen az élelmiszer, azon belül az édesség is, ezért többnyire mindig új ügyfeleknek kell eladni, míg az édesség esetében rendszeres vásárlóra tehetünk szert.

Édesség esetén lehet olyan olcsó eszközökkel is marketingelni, hogy postaládákba bedobunk mintaterméket vmi ilyesmi szöveggel: "Reméljük ízlett, a többi is van ilyen finom, ha nem finomabb, kóstold meg őket!" + vmi kupon az első vásárláshoz... Így marketing költsége, elindulás könnyebb lenne vele, több lehetőséget látok benne.


Ugyanakkor az édesség esetén több jogszabálynak kell megfelelni (ANTSZ, NÉBIH stb..) és emellett romlandó áru is, ebben egyértelműen a lámpa a jobb. Emellett további hátrány, hogy mivel mégiscsak 2-4 ezer ft-os termékről van szó, webshopon kínálva kevésbé üdítő kifizetni 890, v 1000 ft-os postaköltséget, azaz a termék árának körülbelül a harmadát, a lámpa eseténél elfogadhatóbb kifizetni az 1000 ft-os postaköltséget, illetve egyszerűbb beépíteni az árba, ingyenes szállítással. Így a webshopos értékesítésnél a lámpa nyer szerény véleményem szerint.


Cél eladás helye egyébként mindkét esetben: Először hazánkban és amennyiben jól megy az üzlet, nemzetközi piacra is kiterjedni, de legfőképp a környező országokban.



Nyilván csak nagyon érintőlegesen és felületesen elemeztem, írtam le a két termékkategóriát, viszont üzletben tőlem tapasztaltabb emberek hozzá tudnának fűzni többet is.


Fő kérdés. Ki melyikbe kezdene bele inkább és miért? Melyikben van nagyobb potenciál? (nagyranövés, profit tekintetében)


A komoly, tapasztalt háttérrel rendelkező válaszokat előre is köszönöm!



2019. jún. 3. 22:40
 1/10 anonim ***** válasza:
A lámpa inkább webshop jellegű, de a csoki? Hmm az nem tudom mennyira jönne be így neten árulva. Mindkét esetben óriási előny, ha kapcsolódó termékeket is tudsz kínálni. Nem tudom melyiket választanám. Talán a csoki több hasznot hoz, könnyebb bejáratni, viszont mint élelmiszer, én ódzkodok tőle hogy ezzel kereskedjek. A lámpa egyszerűbb , de rizikósabb. Mint ötlet, mindegyik jó. De mint írtam a véleményem, hatalmas repertoárt kell tartani.
2019. jún. 3. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Szerintem ezt a lámpás dolgot már ellőtték.

A csoki engem jobban megfogott, bár amig nem vagy ismert, addig a kutya se talál meg téged a neten. Én például nőként a fogyókúrabarát csokira szavazok.

2019. jún. 3. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Mindkét ötlet elég jónak tűnik elsőre.


Hogy melyikbe kezdenék bele? Például az döntené el, hogy van-e pénzem csokizót nyitni egy olyan helyen, ahol a célközönségem megfordul.


Ha igen, abban komoly növekedési potenciál van, és sokkal szélesebb a célcsoport, mint a lámpák. A termék újra eladható, mint írod, nagyobb a lineáris termékbővítés lehetősége is (új ízek, formák, stb.).


Ha viszont elsősorban a weben szeretnél árulni, akkor egyértelműen a lámpák nyerők.

2019. jún. 3. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
63%

Annyi webes lámpabolt van itthon, mint égen a csillag, a csokit pedig az év harmadában nem lehet futárral küldeni, mert elolvad.

Olyannal foglalkozz, amit szívvel lélekkel tudsz csinálni.

2019. jún. 4. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
42%

Lámpabolthoz nem értek, a másik piac viszont már nagyon telített.

Ha bemegyek egy áruházba, külön oda kell már figyelnem, hogy a "normál" cukros laktózos stb. terméket vegyem. A múltkor is a kasszánál vettem észre hogy laktózmentes fagyit vettem véletlenül.

2019. jún. 4. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
74%

Lehet, hogy most le leszek szavazva, meg azt mondjátok, túl negatív vagyok, de én egyikbe sem vágnék bele:

- elvileg a lámpa jó ötlet lenne, de kényes a szállításra, van kínálat bőven, műszakilag nagyobb a hibalehetőség (pl. szállításnál megsérül valami benne, még ha nem is törik össze), elállási jog, jönnek vissza a termékek, stb.

- csoki... van egy ismerősöm, bő fél éve nyitott boltot és látom a küszködését: réspiacra nyitott (élelmiszer), az engedélyeket csúszva kapta meg, közben az élelmiszerek szavatossága kezdett a lejárathoz közelíteni, így "előre menekülve" tartott a lejárat előtt 2-3 héttel egy 50 %-os leárazást, ami persze veszteséges lett neki.

Eltelt kb 1 hónap a leárazás után és dugulás/csőtörés miatt elázott majd a teljes árukészlete (felülről eláztatták) - biztosító nagyon nehezen akar fizetni, mivel nem egyértelmű, ki a felelős.

Nyilván ez elég szélsőséges eset, de valóban nyáron a csoki nagyon kényes.

Ezenkívül még annyit tudok mondani, hogy meglehetősen frekventált helyen működik a közelünkben egy Prémium minőségű csokikat áruló csokibolt: most adták el az üzlet felét és mentek össze fele akkorára, mint voltak - ez sajnos nem azt tükrözi, hogy jól megy a bolt.

2019. jún. 4. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Totálisan egyetértek, az előző hozzászólását kiegészítve további buktatók:


Elemes világítótestet tartós használatra épeszű ember nem vesz! Elemek heti töltögetésébe, cserélgetésébe mindenki elég hamar belefárad, ráadásul az elemes világítás költsége 10X-es árban van a szokványos megoldáshoz képest.


Sátrazáshoz, gyereklámpának viszont OK, de te nem ezt a célcsoportot céloztad meg, itt is elég telített a piac.

[link]


Csokit bármely multinál kaphatsz a hétköznapi bevásárlás során beteszed a többi termék mellé és kész is...


Webshop esetén eleve nem értem, miért akarod vagy-vagy módszerrel eldönteni melyiket árulnád, áruld mindkettőt kiegészítve még min. 1000 termékkel a palettádat!

2019. jún. 4. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"Webshop esetén eleve nem értem, miért akarod vagy-vagy módszerrel eldönteni melyiket árulnád, áruld mindkettőt kiegészítve még min. 1000 termékkel a palettádat!"


Óriási tévedés, ma már elsősorban a specialista webshopok működnek. Az emag, az amazon és a többi is így kezdte, és csak később bővült ilyen méretűre.

2019. jún. 4. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Minden esetben saját előállításban gondolkodom mivel lenne hely üzemnek is, illetve raktárnak is (saját hely mindkettő) így nem kellene ezekért fizetni külön.


Maga a kereskedés (mások által előállított termék eladása) csak akkor vonzana, amikor már felfutott a bolt, de inkább a sajátmárka forgalmazása vonzana (mint pl Mannaszappan)

2019. jún. 4. 14:58
 10/10 xswerdy ***** válasza:
100%

na igen, pont ezt hagytad ki eddig, hogy mindezt gyártani akarod, vagy kereskedni vele, vagy esetleg mindkettő (magad értékesíteni a saját gyártmányt).


Mindkét termék megtalálható a piacon, szóval újdonság nem lenne, de ez nem is baj. Miben tudnál jobb lenni, mint a piac, ez a nagy kérdés. Miért vennének tőled lámpát, vagy csokit. Ha te az egyféle lámpádra akarsz egy webshopot csinálni, akkor annak valami nagyon egyedinek kellene lennie, különben mindenki a 100 lámpás webshop valamelyikén landol, ahol kap kültéri, beltéri, asztali..., lámpákat.

2019. jún. 9. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!